Zarządzanie zespołem II - rozwiązywanie konfliktów, trudne rozmowy, zarządzanie zmianą i zadaniami
Co składa się na jakość szkolenia i jest w cenie?
Prawidłowo rozwiązywać konflikty
Odpowiednio zarządzać zmianą
Właściwie planować działania
Skutecznie organizować pracę własną i innych
Szkolenie przygotowuje do efektywnego rozwiązywania konfliktów interpersonalnych oraz zarządzania zmianą poprzez poznanie technik asertywności, psychologii konfliktów oraz zasad wdrażania i komunikowania zmian. Szkolenie doskonali również kompetencje organizacji zadań, dzięki wskazaniu metod wyznaczenia celów oraz narzędzi planowania.
Czytaj dalej
Program szkolenia
MODUŁ I
Asertywność w pracy menedżera
- asertywność, czyli zachowania pomiędzy agresją, uległością i lekceważeniem,
- asertywne wyrażanie myśli - argumentacja, czyli jak precyzyjnie i nie agresywnie ujawniać własną opinię,
- obrona swoich praw w relacjach z pracownikami,
- taktowne odmawianie,
- asertywne radzenie sobie z krytyką i atakiem,
- radzenie sobie z własnym gniewem i złością.
MODUŁ II
Psychologia konfliktów
- jak rozwijają się konflikty – fazy rozwoju,
- przyczyny powstawania i narastania konfliktów w miejscu pracy,
- zachowania sprzyjające i utrudniające rozwiązywanie konfliktów.
MODUŁ III
Sposoby rozwiązywania konfliktów
- style reakcji na konflikt - podstawowe sposoby reagowania w sytuacji konfliktowej,
- konsekwencje określonych zachowań w sytuacji konfliktowej – skutki rywalizacji, nadmiernego łagodzenia czy unikania,
- diagnozowanie własnego stylu radzenia sobie w sytuacji sporu,
- konstruktywne sposoby zachowania w sytuacji konfliktowej.
MODUŁ IV
Negocjacje jako jeden ze sposobów rozwiązywania konfliktów
- zasady negocjowania w konflikcie,
- mój styl prowadzenia negocjacji – autodiagnoza,
- negocjacje (WIN-WIN).
MODUŁ V
Radzenie sobie z sytuacjami trudnymi - STUDIUM PRZYPADKU
- radzenie sobie z sytuacjami trudnymi w zespole: opór, niechęć, konflikt, agresja, brak kreatywności, bierność,
- trudności, jakie pojawiały się w zespołach uczestników szkolenia na przestrzeni ostatnich miesięcy,
- analiza przyczyn, czyli skąd się biorą problemy w relacjach pomiędzy menedżerem a kierowanym przez niego zespołem,
- „burza mózgów”, czyli próby poszukiwania konstruktywnych rozwiązań pojawiających się problemów,
- umiejętne panowanie nad własnymi emocjami oraz emocjami rozmówcy.
MODUŁ VI
Zarządzanie zmianą - zasady wdrażania i komunikowania zmian
- motywy, cele, rodzaje i istota zmian w przedsiębiorstwie,
- cykl procesu zmian,
- efektywna komunikacja w procesie zmian,
- opór psychologiczny i różne jego przejawy,
- radzenie sobie z oporem wobec zmian,
- angażowanie pracowników w proces zmian.
MODUŁ VII
Sposoby wyznaczania celów
- jak powinien wyglądać dobrze postawiony cel – zasada SMART,
- jak przekładać cele na zadania,
- ustalenie wskaźników dobrze określonego celu,
- cele i zadania ilościowe oraz jakościowe,
- monitoring realizacji celów – budowa i wykorzystanie formularzy,
- praktyczne ćwiczenie umiejętności stawiania celów metodą SMART.
MODUŁ VIII
Skuteczna organizacja pracy
- zarządzanie czasem jako sposób na efektywne osiągania celów,
- współczesne koncepcje zarządzania czasem,
- podstawowe zagrożenia dla efektywnego zarządzania czasem – presja czasu, automatyzm, rutyna, nowe zadania.
MODUŁ IX
Organizacja pracy własnej jako proces
- etapy procesu,
- ewaluacja etapów procesu,
- podstawowe narzędzia efektywnej organizacji procesu,
- zbierania informacji, analiza informacji, planowanie, działanie.
MODUŁ X
Planowanie działania i wyznaczanie priorytetów
- konsekwencje niewystarczającego lub nadmiernego planowania jako przyczyna powstawania chaosu,
- planowanie jako aktywny proces,
- narzędzia służące doskonaleniu planowania: matryca Eisenhowera, metoda ustalania priorytetów metodą ABC, metoda POOCO, metoda Pareto.
Zasady rezerwacji
Zasady oznaczania terminów
Termin niegwarantowany - może zostać odwołany w dowolnym momencie (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)
Termin potwierdzony - oznacza, że są zapisane osoby na ten termin, jednak jeszcze w niewystarczającym stopniu, by zapewnić rentowność dostawcy, zatem dostawca może ten termin do 2 tygodni przed szkoleniem/kursem odwołać (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)
Termin gwarantowany - oznacza, że dostawca nie dopuszcza możliwości odwołania tego szkolenia. Gdyby jednak z przyczyn zdrowotnych trenera oraz braku zastępstwa tak się wydarzyło, otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie oraz kupon o wartości 20% szkolenia do wykorzystania na inne szkolenia.

