ZARZĄDZANIE STRESEM I ODPORNOŚĆ PSYCHICZNA
Co składa się na jakość szkolenia i jest w cenie?
Odpowiednio reagować na stres w pracy
Adekwatnie reagować na emocje własne i innych osób
Stosować sposoby radzenia sobie z wypaleniem zawodowym
Szkolenie pokazuje rożne sposoby radzenia sobie z negatywnymi emocjami oraz stresem w pracy. Uczestnicy dowiedzą się czym jest stres, jakie są przyczyny jego powstawania oraz jakie są wzorce reakcji na stres. Szkolenie dotyczy również zjawiska wypalenia zawodowego – uczestnicy dowiedzą się jakie są jego objawy oraz metody przeciwdziałania.
Czytaj dalej
Program szkolenia
MODUŁ I
Czym jest stres
- zdrowy i niezdrowy stres – Omówienie różnicy między konstruktywnym stresem, który mobilizuje do działania, a destrukcyjnym stresem, który może prowadzić do wypalenia.
- przyczyny powstawania stresu – Analiza czynników wywołujących stres, takich jak sytuacje zawodowe, środowiskowe, osobiste.
- indywidualna podatność – Jak różni się reakcja na stres w zależności od osoby, jej doświadczeń i zdolności radzenia sobie.
- skutki stresu – Wpływ stresu na zachowanie, emocje i przekonania, rozpoznawanie objawów stresu w codziennej pracy.
- model stresu – Zrozumienie mechanizmów stresu i jego wpływu na organizm oraz efektywność zawodową.
MODUŁ II
Źródła stresu w pracy
- wpływ nieobiektywnego sposobu oceny pracy na poziom stresu,
- presja czasu,
- presja efektu,
- presja innych osób,
- presja własna jako czynnik stresu.
MODUŁ III
Wzorce reakcji na stres w pracy
- naturalne wzorce reakcji – atak/obrona,
- zachowania agresywne i bierno-agresywne,
- asertywność, czyli zachowania pomiędzy agresją, uległością i lekceważeniem,
- obrona swoich praw w relacjach z innymi.
MODUŁ IV
Mój sposób reagowania na emocje własne i innych osób
- jak rozpoznawać oznaki własnego pobudzenia emocjonalnego,
- jak rozpoznawać swój sposób reakcji na stres,
- jakie są konsekwencje stosowania intuicyjnych sposobów rozładowywania stresu, radzenie sobie z własnym gniewem i złością,
- radzenie sobie z negatywnymi konsekwencjami stresu kolegów i współpracowników,
- asertywne wyrażanie emocji - rola ekspresji
- cztery filary odporności psychicznej: wyzwanie, pewność, zaangażowanie, kontrola.
MODUŁ V
Wypalenie zawodowe
- wypalenie zawodowe jako główne zagrożenie wynikające z nadmiernego poziomu stresu,
- co to jest wypalenie zawodowe,
- mechanizmy podtrzymujące wypalenie zawodowe,
- negatywne skutki wypalenie zawodowego,
- autodiagnoza behawioralnych oznak stopnia wypalenia zawodowego - kwestionariusz.
MODUŁ VI
Psychologiczny zespół objawów wypalenia zawodowego
- fazy i objawy wypalenia zawodowego,
- pierwsze objawy wypalenia,
- czynniki zwiększające ryzyko pojawienia się objawów wypalenia zawodowego,
- wpływ relacji interpersonalnych na wypalenie,
- jak rozpoznawać objawy wypalenia zawodowego u współpracowników?
MODUŁ VII
Trzy wymiary wypalenia
- wyczerpanie emocjonalne, czyli co zmienia się we własnym samopoczuciu psychofizycznym,
- depersonalizacja, czyli zmiany zachodzące w relacjach ze współpracownikami,
- poczucie braku kompetencji i spadku osiągnięć oraz produktywności w pracy, czyli co zmienia się w obszarze wykonywanych zadań.
MODUŁ VIII
Sposoby radzenia sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym
- zaangażowanie w pracę – Jak aktywne zaangażowanie w wykonywane obowiązki może pomóc w zapobieganiu wypaleniu zawodowemu.
- profilaktyka – Jakie działania prewencyjne podejmować, aby zminimalizować ryzyko wypalenia.
- planowanie, motywacja i praca z przekonaniami – Jak organizacja pracy, motywacja oraz kontrola przekonań mogą wspierać przeciwdziałanie wypaleniu.
- techniki redukcji wypalenia – Praktyczne narzędzia i techniki, które pomagają w obniżeniu poziomu stresu i wypalenia.
- praktyczne porady – Sposoby na codzienne dbanie o siebie, które mogą zapobiegać wypaleniu.
- konsekwencje braku rozładowania napięcia – Jak ignorowanie potrzeby odpoczynku może prowadzić do poważnych konsekwencji zdrowotnych i zawodowych
Zasady rezerwacji
Zasady oznaczania terminów
Termin niegwarantowany - może zostać odwołany w dowolnym momencie (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)
Termin potwierdzony - oznacza, że są zapisane osoby na ten termin, jednak jeszcze w niewystarczającym stopniu, by zapewnić rentowność dostawcy, zatem dostawca może ten termin do 2 tygodni przed szkoleniem/kursem odwołać (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)
Termin gwarantowany - oznacza, że dostawca nie dopuszcza możliwości odwołania tego szkolenia. Gdyby jednak z przyczyn zdrowotnych trenera oraz braku zastępstwa tak się wydarzyło, otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie oraz kupon o wartości 20% szkolenia do wykorzystania na inne szkolenia.