Zarządzanie czasem i asertywność w codziennej pracy
Co składa się na jakość szkolenia i jest w cenie?
Skutecznie organizować pracę własną
Radzić sobie z problemami w organizacji pracy
Wyrażać swoje myśli i opinie w sposób asertywny
Tworzyć harmonogramy
Szkolenie przygotowuje do efektywnej realizacji zadań stosując asertywne zachowanie w oparciu o znajomość zasad i narzędzi skutecznej komunikacji, metody planowania i organizacji czasu oraz znajomość etapów procesu organizacji pracy.
Czytaj dalej
Program szkolenia
MODUŁ I
Zasady i narzędzia skutecznej komunikacji
- kluczowe zasady efektywnego porozumiewania się,
- identyfikacja przeszkód w komunikacji po stronie nadawcy i odbiorcy,
- metody zapobiegania nieporozumieniom,
- odwoływanie się do faktów,
- odróżnianie faktów od opinii,
- narzędzia skutecznej komunikacji – komunikat „Ja”, klaryfikacja, ustalanie priorytetów, podsumowywanie,
- aktywne słuchanie - zadawanie pytań, parafrazowanie, sprawdzanie zrozumienia.
MODUŁ II
Asertywność – czyli stanowcze, ale łagodne załatwianie spraw
- asertywne wyrażanie myśli - argumentacja i perswazja, czyli jak precyzyjnie i nieagresywnie ujawniać własną opinię,
- obrona swoich praw w relacjach z rozmówcą,
- taktowne odmawianie,
- asertywne radzenie sobie z krytyką i atakiem,
- radzenie sobie z własnym gniewem i złością,
- asertywna odmowa jako forma radzenia sobie z naciskiem,
- obrona własnych granic w sytuacji trudnej.
MODUŁ III
Skuteczna i nieskuteczna indywidualna organizacja pracy - elementy zarządzania czasem
- zarządzanie czasem jako sposób na efektywne osiąganie celów,
- największe zagrożenia dla efektywnego zarządzania czasem – presja czasu, automatyzm, rutyna, nowe zadania.
MODUŁ IV
Diagnoza moich mocnych i słabych stron w zarządzaniu czasem
- ja i mój czas – identyfikacja własnych mocnych i słabych stron
- w obszarze organizacji pracy,
- zasoby i ograniczenia różnych stylów organizacji pracy,
- określenie własnych „pułapek” w obszarze organizacji pracy.
MODUŁ V
Organizacja pracy własnej jako proces
- kluczowe etapy procesu organizacji pracy,
- ewaluacja postępów na każdym etapie,
- narzędzia wspomagające efektywną organizację pracy.
MODUŁ VI
Etapy organizacji pracy
- gromadzenie – zbieranie informacji,
- analiza – identyfikacja związków pomiędzy dostępnymi informacjami,
- planowanie działania – wyznaczenia priorytetów, narzędzia planowania,
- działanie, kontrola i perspektywa.
MODUŁ VII
Główne problemy w organizacji pracy i sposoby przeciwdziałania
- prokrastynacja - radzenie sobie z odwlekaniem działania,
- perfekcjonizm i jego konsekwencje dla terminowości realizacji,
- problemy z konsekwencją i utrzymaniem samodyscypliny,
- tendencja do spiętrzania zadań,
- nadmierna kontrola i jej następstwa
MODUŁ VIII
Organizacja czasu – planowanie i tworzenie harmonogramów
- zasady podziału celów na etapy – „rozbijanie zadań”,
- plany miesięczne i tygodniowe i sposoby ich rozliczania,
- harmonogram budowany metodą OATS,
- GTD Davida Allena,
- różne sposoby organizacji kalendarza.
Zasady rezerwacji
Zasady oznaczania terminów
Termin niegwarantowany - może zostać odwołany w dowolnym momencie (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)
Termin potwierdzony - oznacza, że są zapisane osoby na ten termin, jednak jeszcze w niewystarczającym stopniu, by zapewnić rentowność dostawcy, zatem dostawca może ten termin do 2 tygodni przed szkoleniem/kursem odwołać (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)
Termin gwarantowany - oznacza, że dostawca nie dopuszcza możliwości odwołania tego szkolenia. Gdyby jednak z przyczyn zdrowotnych trenera oraz braku zastępstwa tak się wydarzyło, otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie oraz kupon o wartości 20% szkolenia do wykorzystania na inne szkolenia.

