TRAIN THE TRAINER
Co składa się na jakość szkolenia i jest w cenie?
Rozumieć rolę i odpowiedzialność trenera wewnętrznego w organizacji
Umieć diagnozować potrzeby i potencjał pracowników oraz dostosowywać metody szkoleniowe do ich poziomu rozwoju
Tworzyć efektywne plany i harmonogramy szkoleń
Udzielać konstruktywnej informacji zwrotnej wspierającej rozwój pracowników
Planować dalszy rozwój pracowników, ustalając jasne cele i zadania
Warsztat przygotowuje do samodzielnego prowadzenia szkoleń wdrożeniowych, stanowiskowych lub produktowych. Uczestnicy przejdą przez etapy planowania, projektowania, realizacji oraz podsumowania szkoleń. Dowiedzą się jak koncentrować uwagę słuchaczy oraz jak udzielać feedbacku w konstruktywny sposób. Program porusza również kwestie budowania autorytetu trenera oraz
diagnozowania własnych mocnych stron i obszarów do rozwoju. Warsztat zapewnia praktyczne podejście do zarządzania procesem uczenia się i rozwoju w organizacji.
Czytaj dalej
Program szkolenia
MODUŁ I
Umiejętności i cechy trenera
- podstawowe zadania stojące przed Trenerem Wewnętrznym – za co jesteśmy odpowiedzialni?
- próba dokonania autodiagnozy – co jako trener robię dobrze, a czego chciałbym się nauczyć?
- jak budować swój autorytet w kontaktach ze współpracownikami?
MODUŁ II
Fazy rozwoju pracowników, czyli według jakich prawidłowości rozwijają się ludzie w organizacjach
- umiejętność diagnozy potencjału pracownika – metody określania „poziomu wyjściowego”,
- umiejętność dostosowania sposobu przekazywania treści i zadań do poziomu dojrzałości pracowników,
- jak zmienia się sposób pracy z pracownikiem na poszczególnych etapach rozwoju?
MODUŁ III
Przygotowane szkolenia - plan pracy trenera
- tworzenie planu szkolenia czyli „co po czym?”,
- tworzenie harmonogramu szkolenia,
- rola podsumowań, sposoby raportowania
MODUŁ IV
Jak uczyć – praktyczne metody i narzędzia pracy trenera
- lista „to do” - checklista,
- narzędzia pracy trenera (przegląd trenerskich gadżetów)
- uczenie etapami,
- notowanie,
- zadawanie pytań,
- zasada 4P, wg Training Within Industry (TWI).
MODUŁ V
Komunikacja jako podstawowe narzędzie przekazywania informacji i wiedzy
- precyzja – dbałość o klarowność wypowiedzi i dostosowanie języka do uczestników szkoleń,
- komunikacja – co nam pomaga, a co przeszkadza w wzajemnym zrozumieniu,
- sposoby przeciwdziałania niezrozumieniu,
- konieczność porcjowania informacji i właściwej kolejności wprowadzanych elementów,
- podstawowe umiejętności z obszaru sprawdzania zrozumienia – techniki aktywnego słuchania (zadawanie pytań otwartych i zamkniętych, powtarzanie, parafraza, podsumowywanie),
- sposoby mobilizowania uczestników szkoleń do otwartości i zaangażowania w procesie przekazywania wiedzy.
MODUŁ VI
Sposoby koncentrowania uwagi uczestników szkolenia
- ogólne prawidłowości, dotyczące sposobów koncentrowania uwagi innych na własnej wypowiedzi,
- niewerbalne sposoby koncentrowania uwagi (mimika, gestykulacja, intonacja),
- werbalne sposoby koncentrowania uwagi (dobór słownictwa),
- „techniczne” sposoby koncentrowania uwagi audytorium – wykorzystania możliwości audiowizualnych, sposób budowania prezentacji.
MODUŁ VII
Zasady przekazywania informacji zwrotnych
- jaką rolę pełnią informacje zwrotne,
- rola pozytywnych informacji zwrotnych w procesie uczenia się,
- rola negatywnego feedbacku w procesie doskonalenia umiejętności,
- zasada FUKO jako rama porządkująca proces przekazywania informacji zwrotnej,
- odwoływanie się do faktów jako podstawowy element informacji zwrotnej,
- rola uzasadnień w procesie budowania zrozumienia,
- omawianie konsekwencji niewłaściwych działań, jako element dla lepszego zrozumienia obowiązujących zasad czy procedur,
- znaczenie precyzyjnego formułowania zaleceń w procesie doskonalenia sposobu działania.
MODUŁ VIII
Planowanie dalszego rozwoju pracownika
- klarowne stawianie celów i zadań (zasada SMART),
- umiejętność prowadzenia obserwacji,
- wyciąganie wniosków na podstawie obserwacji,
- umiejętność właściwego doboru zadań do osób (poziomu ich dojrzałości i kompetencji),
- ustalanie zadań w oparciu o poczynione obserwacje – planowanie „obszaru najbliższego rozwoju”.
Zasady rezerwacji
Zasady oznaczania terminów
Termin niegwarantowany - może zostać odwołany w dowolnym momencie (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)
Termin potwierdzony - oznacza, że są zapisane osoby na ten termin, jednak jeszcze w niewystarczającym stopniu, by zapewnić rentowność dostawcy, zatem dostawca może ten termin do 2 tygodni przed szkoleniem/kursem odwołać (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)
Termin gwarantowany - oznacza, że dostawca nie dopuszcza możliwości odwołania tego szkolenia. Gdyby jednak z przyczyn zdrowotnych trenera oraz braku zastępstwa tak się wydarzyło, otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie oraz kupon o wartości 20% szkolenia do wykorzystania na inne szkolenia.

