Przejdź do treści

TRAIN THE TRAINER

warsztat dla trenerów wewnętrznych
2 dni:
14 godz.
Ostatnia aktualizacja:
Angielski
Polski [automatycznie], Angielski [automatycznie]

Co składa się na jakość szkolenia i jest w cenie?

Potwierdzenie od

Potwierdzenie od: 3.

Tyle osób wystarczy, by szkolenie zostało potwierdzone!

więcej
  
gwarancja

Gwarancja od: 3 uczestników.

Tyle osób wystarczy, by szkolenie odbyło się na pewno!

więcej
  
Maksymalnie na szkoleniu

Maksymalnie: 5 uczestników

Tylu uczestników maksymalnie weźmie udział w szkoleniu.

więcej
  
Badanie potrzeb

Badanie potrzeb

Upewnisz się, że Twoje potrzeby zostaną zrealizowane!

więcej
  
Wsparcie mailowe

Wsparcie mailowe

Kontakt mailowy z trenerem po szkoleniu, by wspierać Cię, służyć radą

więcej
  
Czego się nauczysz?

Rozumieć rolę i odpowiedzialność trenera wewnętrznego w organizacji

Umieć diagnozować potrzeby i potencjał pracowników oraz dostosowywać metody szkoleniowe do ich poziomu rozwoju

Tworzyć efektywne plany i harmonogramy szkoleń

Udzielać konstruktywnej informacji zwrotnej wspierającej rozwój pracowników

Planować dalszy rozwój pracowników, ustalając jasne cele i zadania

Dla kogo szkolenie?

osób odpowiedzialne za wdrożenie nowych pracowników

osoby prowadzące szkolenia stanowiskowe lub produktowe

trenerzy wewnętrzni oraz osoby przygotowujące się do pełnienia tej funkcji

Opis szkolenia

Warsztat przygotowuje do samodzielnego prowadzenia szkoleń wdrożeniowych, stanowiskowych lub produktowych. Uczestnicy przejdą przez etapy planowania, projektowania, realizacji oraz podsumowania szkoleń. Dowiedzą się jak koncentrować uwagę słuchaczy oraz jak udzielać feedbacku w konstruktywny sposób. Program porusza również kwestie budowania autorytetu trenera oraz
diagnozowania własnych mocnych stron i obszarów do rozwoju. Warsztat zapewnia praktyczne podejście do zarządzania procesem uczenia się i rozwoju w organizacji.

Czytaj dalej

Program szkolenia

MODUŁ I

Umiejętności i cechy trenera

  • podstawowe zadania stojące przed Trenerem Wewnętrznym – za co jesteśmy odpowiedzialni?
  • próba dokonania autodiagnozy – co jako trener robię dobrze, a czego chciałbym się nauczyć?
  • jak budować swój autorytet w kontaktach ze współpracownikami?

MODUŁ II

Fazy rozwoju pracowników, czyli według jakich prawidłowości rozwijają się ludzie w organizacjach

  • umiejętność diagnozy potencjału pracownika – metody określania „poziomu wyjściowego”,
  • umiejętność dostosowania sposobu przekazywania treści i zadań do poziomu dojrzałości pracowników,
  • jak zmienia się sposób pracy z pracownikiem na poszczególnych etapach rozwoju?

MODUŁ III

Przygotowane szkolenia - plan pracy trenera

  • tworzenie planu szkolenia czyli „co po czym?”,
  • tworzenie harmonogramu szkolenia,
  • rola podsumowań, sposoby raportowania

MODUŁ IV

Jak uczyć – praktyczne metody i narzędzia pracy trenera

  • lista „to do” - checklista,
  • narzędzia pracy trenera (przegląd trenerskich gadżetów)
  • uczenie etapami,
  • notowanie,
  • zadawanie pytań,
  • zasada 4P, wg Training Within Industry (TWI).

MODUŁ V

Komunikacja jako podstawowe narzędzie przekazywania informacji i wiedzy

  • precyzja – dbałość o klarowność wypowiedzi i dostosowanie języka do uczestników szkoleń,
  • komunikacja – co nam pomaga, a co przeszkadza w wzajemnym zrozumieniu,
  • sposoby przeciwdziałania niezrozumieniu,
  • konieczność porcjowania informacji i właściwej kolejności wprowadzanych elementów,
  • podstawowe umiejętności z obszaru sprawdzania zrozumienia – techniki aktywnego słuchania (zadawanie pytań otwartych i zamkniętych, powtarzanie, parafraza, podsumowywanie),
  • sposoby mobilizowania uczestników szkoleń do otwartości i zaangażowania w procesie przekazywania wiedzy.

MODUŁ VI

Sposoby koncentrowania uwagi uczestników szkolenia

  • ogólne prawidłowości, dotyczące sposobów koncentrowania uwagi innych na własnej wypowiedzi,
  • niewerbalne sposoby koncentrowania uwagi (mimika, gestykulacja, intonacja),
  • werbalne sposoby koncentrowania uwagi (dobór słownictwa),
  •  „techniczne” sposoby koncentrowania uwagi audytorium – wykorzystania możliwości audiowizualnych, sposób budowania prezentacji. 

MODUŁ VII

Zasady przekazywania informacji zwrotnych

  • jaką rolę pełnią informacje zwrotne,
  • rola pozytywnych informacji zwrotnych w procesie uczenia się,
  • rola negatywnego feedbacku w procesie doskonalenia umiejętności,
  • zasada FUKO jako rama porządkująca proces przekazywania informacji zwrotnej,
  • odwoływanie się do faktów jako podstawowy element informacji zwrotnej,
  • rola uzasadnień w procesie budowania zrozumienia,
  • omawianie konsekwencji niewłaściwych działań, jako element dla lepszego zrozumienia obowiązujących zasad czy procedur,
  • znaczenie precyzyjnego formułowania zaleceń w procesie doskonalenia sposobu działania.

MODUŁ VIII

Planowanie dalszego rozwoju pracownika

  • klarowne stawianie celów i zadań (zasada SMART),
  • umiejętność prowadzenia obserwacji,
  • wyciąganie wniosków na podstawie obserwacji,
  • umiejętność właściwego doboru zadań do osób (poziomu ich dojrzałości i kompetencji),
  • ustalanie zadań w oparciu o poczynione obserwacje – planowanie „obszaru najbliższego rozwoju”.

Zasady rezerwacji

Zasady oznaczania terminów

Termin niegwarantowany - może zostać odwołany w dowolnym momencie (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)

Termin potwierdzony - oznacza, że są zapisane osoby na ten termin, jednak jeszcze w niewystarczającym stopniu, by zapewnić rentowność dostawcy, zatem dostawca może ten termin do 2 tygodni przed szkoleniem/kursem odwołać (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)

Termin gwarantowany - oznacza, że dostawca nie dopuszcza możliwości odwołania tego szkolenia. Gdyby jednak z przyczyn zdrowotnych trenera oraz braku zastępstwa tak się wydarzyło, otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie oraz kupon o wartości 20% szkolenia do wykorzystania na inne szkolenia.

 

Szkolenie stacjonarne
Obraz
TRAIN THE TRAINER – warsztat dla trenerów wewnętrznych
OPEN Konsultacje i Szkolenia
Nazwa firmy
Terminy szkolenia: