Przejdź do treści

Paweł Leśniak szkolenia kelnerskie i sommelierskie

Profesjonalna obsługa gości a'la carte, imprez okolicznościowych oraz charakterystyka i serwis win i alkoholi.
2 dni:
16 godz.
Ostatnia aktualizacja:
Angielski
Polski [automatycznie], Angielski [automatycznie]

Co składa się na jakość szkolenia i jest w cenie?

Badanie potrzeb

Badanie potrzeb

Upewnisz się, że Twoje potrzeby zostaną zrealizowane!

więcej
  
Wsparcie mailowe

Wsparcie mailowe

Kontakt mailowy z trenerem po szkoleniu, by wspierać Cię, służyć radą

więcej
  
Wsparcie telefoniczne

Wsparcie telefoniczne

Kontakt telefoniczny z trenerem po szkoleniu, by wspierać Cię, służyć radą

więcej
  
Czego się nauczysz?

PROFESJONALNY KELNER

1. KULTURA PRACY, ETYKA ZAWODU, WIZERUNEK KELNERA.

2. ORGANIZACJA PRACY, ZAKRES OBOWIĄZKÓW. 

3. WSPÓŁPRACA W ZESPOLE I POMIĘDZY DZIAŁAMI.

4. SPRZEDAŻ SUGESTYWNA, PSYCHOLOGIA SPRZEDAŻY.

5. CHARAKTERYSTYKA GOŚCI, BUDOWANIE RELACJI Z GOŚCIEM.

6. NIEPOROZUMIENIA, TRUDNE SYTUACJE, REKLAMACJE.

OBSŁUGA GOŚCI A'LA CARTE

1. CHARAKTERYSTYKA OBSŁUGI GOŚCI RESTAURACYJNYCH.

2. PRZYJĘCIE I REALIZACJA ZAMÓWIENIA OD GOŚCI.

3. CHARAKTERYSTYKA SERWISU, SPOSOBY WSPÓŁPRACY.

4. ANALIZA SERWOWANIA DAŃ I NAPOJÓW.

CHARAKTERYSTYKA I SERWOWANIE WIN I ALKOHOLI

1.ZASADY DOBIERANIA WIN DO POTRAW

2.TERMINOLOGIA ETYKIETY I KONTRETYKIETY

3.SERWOWANIE WIN I ALKOHOLI W RESTAURACJI

4.ZASADY OBCHODZENIA SIĘ Z WINEM, PRZECHOWYWANIE

PRZYJĘCIA OKOLICZNOŚCIOWE

1. ORGANIZACJA PRACY.

2. PRZYGOTOWANIE SALI I NAKRYCIE STOŁU.

3. CHARAKTERYSTYKA I PRZAYGOTOWANIE BUFETÓW.

4. RODZAJE SERWISÓW I ICH ŁĄCZENIE.

5. TECHNIKI SERWOWANIA DAŃ I NAPOJÓW.

6. TECHNIKI SPRZĄTANIA I WYMIANY ZASTAWY.

Dla kogo szkolenie?

Szkolenie przeznaczone jest dla osób zainteresowanych rozwojem zawodowym związanym z profesją kelnera i sommeliera. Efektem szkolenia będzie podniesienie kwalifikacji zawodowych, poprawa jakości obsługi gości, zwiększenie umiejętności sprzedaży.

Opis szkolenia

Prowadzę szkolenia kelnerskie w zakresie profesjonalnej obsługi gości a'la carte, organizacji i obsługi imprez okolicznościowych a także serwowania win i alkoholi wraz z technikami sprzedaży i elementami towaroznawstwa.
Kształcę obsługę restauracji również w zakresie umiejętności i obowiązków sommeliera, które są niezbędne by profesjonalnie obchodzić się z tematem wina w restauracji.

Analizuję i doradzam restauratorom i managerom w zakresie oceny jakości obsługi, inżynierii kart menu, organizacji pracy w restauracji, onboardingu i budowania zespołów specjalistycznych. 

Szkolenie ma na celu podnoszenie kwalifikacji zawodowych, poprawę jakości obsługi gości, zwiększenie umiejętności sprzedaży, stworzenie standardu obsługi w restauracji.

Czytaj dalej

Program szkolenia

PROFESJONALNY KELNER

1. KULTURA PRACY, ETYKA ZAWODU, WIZERUNEK KELNERA - wygląd zewnętrzny, savoir – vivre, umiejętności i cechy kelnera.

2. ORGANIZACJA PRACY, ZAKRES OBOWIĄZKÓW - sala restauracyjna, rozdzielnia kelnerska, pomocnik kelnerski, sztućce, szkło.

3. WSPÓŁPRACA W ZESPOLE I POMIĘDZY DZIAŁAMI - komunikacja, przypływ informacji, podział obowiązków.

4. SPRZEDAŻ SUGESTYWNA, PSYCHOLOGIA SPRZEDAŻY - profesjonalny styl obsługi, wzrost zysków, budowanie relacji, potrzeby gości, polecanie, znajomość kart menu, up-selling, cross-selling.

5. CHARAKTERYSTYKA GOŚCI, BUDOWANIE RELACJI Z GOŚCIEM - biznes, rodzina, stali goście, „trudny gość”, singiel, metody współpracy.

6. NIEPOROZUMIENIA, TRUDNE SYTUACJE, REKLAMACJE - trudny gość, przyjęcie reklamacji, działanie w stresowych sytuacjach, rozwiązania zaistniałych sytuacji.

 

A'LA CARTE

1. CHARAKTERYSTYKA OBSŁUGI GOŚCI RESTAURACYJNYCH - powitanie, gościnność, przyjęcie zamówienia, realizacja zamówienia, opieka nad gościem, rachunek, pożegnanie, pierwsze i ostatnie wrażenie.

2. PRZYJĘCIE I REALIZACJA ZAMÓWIENIA OD GOŚCI - budowa i znaczenie kart menu, kolejność przyjęcia zamówienia, bloczki kelnerskie.

3. CHARAKTERYSTYKA SERWISU, SPOSOBY WSPÓŁPRACY - kolejność serwowania dań i napojów, czynności wykonywane podczas serwisu, zasady współpracy obsługi względem przyjętego zamówienia.

4. ANALIZA SERWOWANIA DAŃ I NAPOJÓW - łączenie produktów, znaczenie kolejności serwowania.

 

SERWOWANIE, CHARAKTERYSTYKA WIN I ALKOHOLI

1. WINO - kategorie win, dobór kieliszków, czynności podczas serwowania, dekantacja, sabrage.

2. WÓDKI CZYSTE, GATUNKOWE - sposoby serwowania, dobór szkła, kategorie wódek i charakterystyka produktu.

3. PIWA - sposoby serwowania, gatunki piw, charakterystyka produktu.

4. WODA, NAPOJE BEZALKOHOLOWE.

 

PRZYJĘCIA OKOLICZNOŚCIOWE

1. ORGANIZACJA PRACY - analiza, przygotowania, organizacja i dobór serwisu, odprawa.

2. PRZYGOTOWANIE SALI I NAKRYCIE STOŁU - aranżacja sali, układy stołów, nakrycie stołów bankietowych względem menu.

3. CHARAKTERYSTYKA I PRZAYGOTOWANIE BUFETÓW - bufety zimne i gorące, bufet kawowy.

4. RODZAJE SERWISÓW I ICH ŁĄCZENIE - rosyjski, niemiecki, francuski.

5. TECHNIKI SERWOWANIA DAŃ I NAPOJÓW.

6. TECHNIKI SPRZĄTANIA I WYMIANY ZASTAWY.

Trenerzy

Paweł Leśniak Szkolenia H&R
Paweł Leśniak
Trener

Posiadam wieloletnie doświadczenie zawodowe poparte cennymi kwalifikacjami (WSET, IBA, KSR) i wciąż aktywnie działam w branży HoReCa. Podczas mojej drogi zawodowej pełniłem funkcję szefa sali i szefa baru w renomowanych restauracjach i hotelach. Moja współpraca obejmowała również udział w projektach ze zwycięzcą programu Top Chef Polska a umiejętności doskonaliłem w restauracji, uhonorowanej gwiazdką Michelin.

W mojej pracy kieruję się hasłem: "Dbaj o swoich gości tak, jakbyś chciał, aby dbano o Ciebie". To motto nie tylko odzwierciedla moje podejście do obsługi gości, ale również stanowi fundament mojej filozofii zawodowej. Jako profesjonalista gastronomii nieustannie dążę do doskonałości, angażując się w każdy aspekt mojej działalności, aby zapewnić niezapomniane doznania każdemu gościowi.

Pokaż więcej

Zasady rezerwacji

Zasady oznaczania terminów

Termin niegwarantowany - może zostać odwołany w dowolnym momencie (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)

Termin potwierdzony - oznacza, że są zapisane osoby na ten termin, jednak jeszcze w niewystarczającym stopniu, by zapewnić rentowność dostawcy, zatem dostawca może ten termin do 2 tygodni przed szkoleniem/kursem odwołać (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)

Termin gwarantowany - oznacza, że dostawca nie dopuszcza możliwości odwołania tego szkolenia. Gdyby jednak z przyczyn zdrowotnych trenera oraz braku zastępstwa tak się wydarzyło, otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie oraz kupon o wartości 20% szkolenia do wykorzystania na inne szkolenia.

 

Regulamin szkolenia

Szkolenie zamknięte dla uczestników zatrudnionych w firmie, dla której odbędzie się szkolenie.

Zamawiający zobowiązuje się zapewnić miejsce i niezbędny sprzęt gastronomiczny do prowadzenia szkolenia.

Szkolenie stacjonarne
Obraz
Paweł Leśniak Szkolenia H&R
Paweł Leśniak szkolenia kelnerskie i sommelierskie
Nazwa firmy
Terminy szkolenia: