Paweł Leśniak szkolenia kelnerskie i sommelierskie
Co składa się na jakość szkolenia i jest w cenie?
PROFESJONALNY KELNER
1. KULTURA PRACY, ETYKA ZAWODU, WIZERUNEK KELNERA.
2. ORGANIZACJA PRACY, ZAKRES OBOWIĄZKÓW.
3. WSPÓŁPRACA W ZESPOLE I POMIĘDZY DZIAŁAMI.
4. SPRZEDAŻ SUGESTYWNA, PSYCHOLOGIA SPRZEDAŻY.
5. CHARAKTERYSTYKA GOŚCI, BUDOWANIE RELACJI Z GOŚCIEM.
6. NIEPOROZUMIENIA, TRUDNE SYTUACJE, REKLAMACJE.
OBSŁUGA GOŚCI A'LA CARTE
1. CHARAKTERYSTYKA OBSŁUGI GOŚCI RESTAURACYJNYCH.
2. PRZYJĘCIE I REALIZACJA ZAMÓWIENIA OD GOŚCI.
3. CHARAKTERYSTYKA SERWISU, SPOSOBY WSPÓŁPRACY.
4. ANALIZA SERWOWANIA DAŃ I NAPOJÓW.
CHARAKTERYSTYKA I SERWOWANIE WIN I ALKOHOLI
1.ZASADY DOBIERANIA WIN DO POTRAW
2.TERMINOLOGIA ETYKIETY I KONTRETYKIETY
3.SERWOWANIE WIN I ALKOHOLI W RESTAURACJI
4.ZASADY OBCHODZENIA SIĘ Z WINEM, PRZECHOWYWANIE
PRZYJĘCIA OKOLICZNOŚCIOWE
1. ORGANIZACJA PRACY.
2. PRZYGOTOWANIE SALI I NAKRYCIE STOŁU.
3. CHARAKTERYSTYKA I PRZAYGOTOWANIE BUFETÓW.
4. RODZAJE SERWISÓW I ICH ŁĄCZENIE.
5. TECHNIKI SERWOWANIA DAŃ I NAPOJÓW.
6. TECHNIKI SPRZĄTANIA I WYMIANY ZASTAWY.
Prowadzę szkolenia kelnerskie w zakresie profesjonalnej obsługi gości a'la carte, organizacji i obsługi imprez okolicznościowych a także serwowania win i alkoholi wraz z technikami sprzedaży i elementami towaroznawstwa.
Kształcę obsługę restauracji również w zakresie umiejętności i obowiązków sommeliera, które są niezbędne by profesjonalnie obchodzić się z tematem wina w restauracji.
Analizuję i doradzam restauratorom i managerom w zakresie oceny jakości obsługi, inżynierii kart menu, organizacji pracy w restauracji, onboardingu i budowania zespołów specjalistycznych.
Szkolenie ma na celu podnoszenie kwalifikacji zawodowych, poprawę jakości obsługi gości, zwiększenie umiejętności sprzedaży, stworzenie standardu obsługi w restauracji.
Czytaj dalej
Program szkolenia
PROFESJONALNY KELNER
1. KULTURA PRACY, ETYKA ZAWODU, WIZERUNEK KELNERA - wygląd zewnętrzny, savoir – vivre, umiejętności i cechy kelnera.
2. ORGANIZACJA PRACY, ZAKRES OBOWIĄZKÓW - sala restauracyjna, rozdzielnia kelnerska, pomocnik kelnerski, sztućce, szkło.
3. WSPÓŁPRACA W ZESPOLE I POMIĘDZY DZIAŁAMI - komunikacja, przypływ informacji, podział obowiązków.
4. SPRZEDAŻ SUGESTYWNA, PSYCHOLOGIA SPRZEDAŻY - profesjonalny styl obsługi, wzrost zysków, budowanie relacji, potrzeby gości, polecanie, znajomość kart menu, up-selling, cross-selling.
5. CHARAKTERYSTYKA GOŚCI, BUDOWANIE RELACJI Z GOŚCIEM - biznes, rodzina, stali goście, „trudny gość”, singiel, metody współpracy.
6. NIEPOROZUMIENIA, TRUDNE SYTUACJE, REKLAMACJE - trudny gość, przyjęcie reklamacji, działanie w stresowych sytuacjach, rozwiązania zaistniałych sytuacji.
A'LA CARTE
1. CHARAKTERYSTYKA OBSŁUGI GOŚCI RESTAURACYJNYCH - powitanie, gościnność, przyjęcie zamówienia, realizacja zamówienia, opieka nad gościem, rachunek, pożegnanie, pierwsze i ostatnie wrażenie.
2. PRZYJĘCIE I REALIZACJA ZAMÓWIENIA OD GOŚCI - budowa i znaczenie kart menu, kolejność przyjęcia zamówienia, bloczki kelnerskie.
3. CHARAKTERYSTYKA SERWISU, SPOSOBY WSPÓŁPRACY - kolejność serwowania dań i napojów, czynności wykonywane podczas serwisu, zasady współpracy obsługi względem przyjętego zamówienia.
4. ANALIZA SERWOWANIA DAŃ I NAPOJÓW - łączenie produktów, znaczenie kolejności serwowania.
SERWOWANIE, CHARAKTERYSTYKA WIN I ALKOHOLI
1. WINO - kategorie win, dobór kieliszków, czynności podczas serwowania, dekantacja, sabrage.
2. WÓDKI CZYSTE, GATUNKOWE - sposoby serwowania, dobór szkła, kategorie wódek i charakterystyka produktu.
3. PIWA - sposoby serwowania, gatunki piw, charakterystyka produktu.
4. WODA, NAPOJE BEZALKOHOLOWE.
PRZYJĘCIA OKOLICZNOŚCIOWE
1. ORGANIZACJA PRACY - analiza, przygotowania, organizacja i dobór serwisu, odprawa.
2. PRZYGOTOWANIE SALI I NAKRYCIE STOŁU - aranżacja sali, układy stołów, nakrycie stołów bankietowych względem menu.
3. CHARAKTERYSTYKA I PRZAYGOTOWANIE BUFETÓW - bufety zimne i gorące, bufet kawowy.
4. RODZAJE SERWISÓW I ICH ŁĄCZENIE - rosyjski, niemiecki, francuski.
5. TECHNIKI SERWOWANIA DAŃ I NAPOJÓW.
6. TECHNIKI SPRZĄTANIA I WYMIANY ZASTAWY.
Trenerzy

Posiadam wieloletnie doświadczenie zawodowe poparte cennymi kwalifikacjami (WSET, IBA, KSR) i wciąż aktywnie działam w branży HoReCa. Podczas mojej drogi zawodowej pełniłem funkcję szefa sali i szefa baru w renomowanych restauracjach i hotelach. Moja współpraca obejmowała również udział w projektach ze zwycięzcą programu Top Chef Polska a umiejętności doskonaliłem w restauracji, uhonorowanej gwiazdką Michelin.
W mojej pracy kieruję się hasłem: "Dbaj o swoich gości tak, jakbyś chciał, aby dbano o Ciebie". To motto nie tylko odzwierciedla moje podejście do obsługi gości, ale również stanowi fundament mojej filozofii zawodowej. Jako profesjonalista gastronomii nieustannie dążę do doskonałości, angażując się w każdy aspekt mojej działalności, aby zapewnić niezapomniane doznania każdemu gościowi.
Pokaż więcej
Zasady rezerwacji
Zasady oznaczania terminów
Termin niegwarantowany - może zostać odwołany w dowolnym momencie (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)
Termin potwierdzony - oznacza, że są zapisane osoby na ten termin, jednak jeszcze w niewystarczającym stopniu, by zapewnić rentowność dostawcy, zatem dostawca może ten termin do 2 tygodni przed szkoleniem/kursem odwołać (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)
Termin gwarantowany - oznacza, że dostawca nie dopuszcza możliwości odwołania tego szkolenia. Gdyby jednak z przyczyn zdrowotnych trenera oraz braku zastępstwa tak się wydarzyło, otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie oraz kupon o wartości 20% szkolenia do wykorzystania na inne szkolenia.
Regulamin szkolenia
Szkolenie zamknięte dla uczestników zatrudnionych w firmie, dla której odbędzie się szkolenie.
Zamawiający zobowiązuje się zapewnić miejsce i niezbędny sprzęt gastronomiczny do prowadzenia szkolenia.

