Przejdź do treści

Skuteczna komunikacja i asertywność czyli stanowcze, ale łagodne załatwianie spraw i rozwiązywanie problemów

2 dni:
14 godz.
Ostatnia aktualizacja:
Angielski
Polski [automatycznie], Angielski [automatycznie]

Co składa się na jakość szkolenia i jest w cenie?

Potwierdzenie od

Potwierdzenie od: 3.

Tyle osób wystarczy, by szkolenie zostało potwierdzone!

więcej
  
gwarancja

Gwarancja od: 3 uczestników.

Tyle osób wystarczy, by szkolenie odbyło się na pewno!

więcej
  
Maksymalnie na szkoleniu

Maksymalnie: 5 uczestników

Tylu uczestników maksymalnie weźmie udział w szkoleniu.

więcej
  
Badanie potrzeb

Badanie potrzeb

Upewnisz się, że Twoje potrzeby zostaną zrealizowane!

więcej
  
Wsparcie mailowe

Wsparcie mailowe

Kontakt mailowy z trenerem po szkoleniu, by wspierać Cię, służyć radą

więcej
  
Czego się nauczysz?

Skutecznie komunikować się

Asertywnie wyrażać myśli

Argumentować swoje zdanie

Dla kogo szkolenie?

Szkolenie jest przeznaczone dla osób na różnych stanowiskach, które chcą wzmocnić swoje kompetencje w zakresie komunikacji i asertywnego załatwiania codziennych spraw i rozwiązywania problemów

Opis szkolenia

Szkolenie przygotowuje do efektywnego rozwiązywania spraw
i komunikowania się w oparciu o znajomość zasad i narzędzi skutecznej komunikacji, asertywność, radzenie sobie z presją, przyjmowanie krytyki oraz umiejętność przekonywania innych. 

Czytaj dalej

Program szkolenia

MODUŁ II

Narzędzia komunikacji – czyli co robić, aby być właściwie rozumianym

  • odwoływanie się do faktów,
  • odróżnianie faktów od opinii,
  • komunikat „Ja”,
  • zadawanie pytań,
  • parafrazowanie,
  • podsumowywanie,
  • technika FUKO.

MODUŁ III

Umiejętności komunikacyjne z obszaru komunikacji werbalnej

  • mówienie, czyli sposoby budowania wypowiedzi,
  • techniki aktywnego słuchania: zadawanie pytań otwartych i zamkniętych, parafrazowanie, podsumowywanie, itp.,
  • sposoby wyrażania zrozumienia,
  • analiza błędów popełnianych w procesie komunikacji.

MODUŁ IV

Umiejętności komunikacyjne z obszaru komunikacji niewerbalnej

  • znaczenie komunikatów z poziomu niewerbalnego,
  • sposoby niewerbalnego mobilizowania rozmówcy do otwartości i zaangażowania,
  • sposoby dostrajania się do partnera pod względem wskaźników z poziomu niewerbalnego,
  • znaczenie podtrzymywania „dobrego kontaktu” w procesie komunikacji.

MODUŁ V

Asertywność

  • asertywne wyrażanie myśli - argumentacja, czyli jak precyzyjnie i nieagresywnie ujawniać własną opinię,
  • obrona swoich praw w relacjach z pracownikami,
  • taktowne odmawianie,
  • asertywne radzenie sobie z krytyką i atakiem,
  •  radzenie sobie z własnym gniewem i złością.

MODUŁ VI

Radzenie sobie z presją i manipulacją

  • asertywna odmowa jako forma radzenia sobie z naciskiem,
  • „zdarta płyta” jako forma egzekwowania swoich praw,
  • obrona własnych granic w sytuacji trudnej.

MODUŁ VII

Przyjmowanie krytyki

  • informacje krytyczne, a możliwość dokonania zmiany,
  • traktowanie ocen w kategoriach informacji.

MODUŁ VIII

Wyrażanie opinii

  • wyrażanie własnych opinii i przekonań,
  • asertywne wyrażanie uczuć pozytywnych i negatywnych,
  • asertywne wyrażanie emocji - rola ekspresji.

MODUŁ IX

Argumentacja jako narzędzie w procesie przekonywania innych

  • przygotowanie do rozmowy – budowanie argumentacji,
  • właściwy dobór argumentów w zależności od sytuacji
  • i nastawienia rozmówcy,
  • umiejętne forsowanie swoich racji,
  • podstawowe różnice pomiędzy asertywnością, a agresją
  • w rozmowie,
  • perswazja jako narzędzie wywierania wpływu na innych,
  • podstawy negocjacji.

MODUŁ X

Case study

  • analiza konkretnych sytuacji pojawiających się w pracy
  • z „trudnymi” pracownikami, współpracownikami, przełożonymi,
  • analiza przyczyn powstawania trudności,
  • analiza popełnianych błędów podczas rozmów, próby poszukiwania rozwiązań,
  • wykorzystanie parafrazy i odzwierciedlania w łagodzeniu napięcia rozmówcy,
  • budowanie pozytywnego nastawiania u rozmówcy poprzez przyjmowanie otwartej postawy oraz zadawanie pytań.

Zasady rezerwacji

Zasady oznaczania terminów

Termin niegwarantowany - może zostać odwołany w dowolnym momencie (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)

Termin potwierdzony - oznacza, że są zapisane osoby na ten termin, jednak jeszcze w niewystarczającym stopniu, by zapewnić rentowność dostawcy, zatem dostawca może ten termin do 2 tygodni przed szkoleniem/kursem odwołać (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)

Termin gwarantowany - oznacza, że dostawca nie dopuszcza możliwości odwołania tego szkolenia. Gdyby jednak z przyczyn zdrowotnych trenera oraz braku zastępstwa tak się wydarzyło, otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie oraz kupon o wartości 20% szkolenia do wykorzystania na inne szkolenia.

 

Szkolenie stacjonarne
Obraz
Skuteczna komunikacja  i asertywność czyli stanowcze,  ale łagodne załatwianie spraw  i rozwiązywanie problemów
OPEN Konsultacje i Szkolenia
Nazwa firmy
Terminy szkolenia: