Moderowanie i prowadzenie spotkań tematycznych
Co składa się na jakość szkolenia i jest w cenie?
Radzić sobie w trudnych sytuacjach podczas spotkań
Posługiwać się technikami aktywizującymi grupę
Prowadzić spotkania w sposób profesjonalny i ukierunkowany na konkretne cele
Celem szkolenia jest rozwój umiejętności moderowania spotkań, koncentrowania uwagi uczestników oraz radzenia sobie z trudnymi sytuacjami. Uczestnicy zapoznają się z zasadami efektywnej moderacji, w tym z rolą mowy ciała, technikami pracy z grupą i sposobami zarządzania energią w trakcie spotkania.
Czytaj dalej
Program szkolenia
MODUŁ I
Etapy prowadzenia moderacji
Bardzo wiele zależy od tego, w jaki sposób osoba prowadząca spotkanie grupowe czy odpowiedzialna za przeprowadzenie moderacji dobierze przedstawiane treści. Dyskusja nie może być ani zbyt syntetyczna i krótka, ani zbyt rozwlekła. Podstawowym warunkiem sukcesu jest zatem dobre merytoryczne przygotowanie i to zarówno od strony wyboru treści, jak i od strony wyglądu zewnętrznego i przygotowanych materiałów. Nic tak nie zniechęca słuchaczy do danej osoby czy zagadnień, jak źle przygotowane materiały lub nieprzygotowany prowadzący.
MODUŁ II
Ogólne zasady prowadzenia moderacji - co stosować, a czego unikać?
- budowanie wizerunku moderatora,
- rola wprowadzenia – wpływ na nastawienie uczestników,
- zachowania werbalne i niewerbalne oraz ich wpływ na przebieg spotkania,
- umiejętności związane z przekazywaniem informacji,
- umiejętności zadawania pytań i zbierania informacji od uczestników,
- umiejętności związane z podsumowywaniem informacji.
MODUŁ III
Techniki projektowania spotkania
- środki przekazywania informacji oraz umiejętność doboru treści do rodzaju grupy oraz wstępnej diagnozy potrzeb uczestników,
- techniki pracy z grupą – krótki przegląd metod i zasad,
- projektowanie nowych metod i technik pracy z grupą.
MODUŁ IV
Sposoby koncentrowania uwagi oraz kierowanie poziomem energii uczestników spotkania
- kluczowe prawidłowości dotyczące sposobów koncentrowania uwagi innych na własnej wypowiedzi,
- niewerbalne sposoby koncentrowania uwagi (mimika, gestykulacja, intonacja),
- werbalne sposoby koncentrowania uwagi (dobór słownictwa),
- techniki aktywizujące i stabilizujące poziom energii słuchaczy,
- zyski i straty związane z koncentracją uwagi na celu (zadaniu),
- zyski i straty związane z koncentracją uwagi na uczestnikach,
- umiejętność równoważenia tendencji do koncentracji na celu i tendencji do reagowania na potrzeby słuchaczy.
MODUŁ V
Praktyczne umiejętności prowadzenia spotkania, style prowadzenia moderacji
- analiza korzyści i zagrożeń związanych z zastosowaniem różnych stylów prowadzenia spotkania (styl ustrukturalizowany – nieangażujący a styl otwarty - angażujący),
- zależność pomiędzy osobowością i doświadczeniem prowadzącego a wyborem stylu prowadzenia spotkania,
- cel stawiany przed uczestnikami a styl prowadzenia spotkania,
- potrzeby grupy a styl prowadzenia spotkania,
- wielkość grupy a styl prowadzenia spotkania.
MODUŁ VI
Radzenie sobie z sytuacjami trudnymi w trakcie spotkania z grupą
- reagowanie na trudne pytania,
- radzenie sobie z brakiem zainteresowania,
- możliwe reakcje na wątpliwości i zastrzeżenia słuchaczy,
- radzenie sobie z nadmierną aktywnością uczestników spotkania,
- możliwości poradzenia sobie z atakiem ze strony grupy,
- sposoby radzenia sobie z przeżywanym stresem.
MODUŁ VII
Ja jako moderator dyskusji w grupie – ćwiczenia doskonalące własne umiejętności pracy z grupą
- analiza własnego stylu prowadzenia spotkań/ moderacji,
- poszukiwanie nowych technik i sposobów pracy z grupą – zapobieganie rutynie i ćwiczenia z zakresu zwiększania własnej elastyczności
- w kontakcie z grupą,
- uzyskanie informacji zwrotnych na temat swoich mocnych i słabych stron w pracy z grupami (wyznaczenie obszaru do dalszej pracy),
- poszukiwanie optymalnych rozwiązań dla pojawiających się w grupie sytuacji trudnych.
Zasady rezerwacji
Zasady oznaczania terminów
Termin niegwarantowany - może zostać odwołany w dowolnym momencie (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)
Termin potwierdzony - oznacza, że są zapisane osoby na ten termin, jednak jeszcze w niewystarczającym stopniu, by zapewnić rentowność dostawcy, zatem dostawca może ten termin do 2 tygodni przed szkoleniem/kursem odwołać (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)
Termin gwarantowany - oznacza, że dostawca nie dopuszcza możliwości odwołania tego szkolenia. Gdyby jednak z przyczyn zdrowotnych trenera oraz braku zastępstwa tak się wydarzyło, otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie oraz kupon o wartości 20% szkolenia do wykorzystania na inne szkolenia.

