Przejdź do treści

Moderowanie i prowadzenie spotkań tematycznych

2 dni:
14 godz.
Ostatnia aktualizacja:
Angielski
Polski [automatycznie], Angielski [automatycznie]

Co składa się na jakość szkolenia i jest w cenie?

Potwierdzenie od

Potwierdzenie od: 3.

Tyle osób wystarczy, by szkolenie zostało potwierdzone!

więcej
  
gwarancja

Gwarancja od: 3 uczestników.

Tyle osób wystarczy, by szkolenie odbyło się na pewno!

więcej
  
Maksymalnie na szkoleniu

Maksymalnie: 5 uczestników

Tylu uczestników maksymalnie weźmie udział w szkoleniu.

więcej
  
Badanie potrzeb

Badanie potrzeb

Upewnisz się, że Twoje potrzeby zostaną zrealizowane!

więcej
  
Wsparcie mailowe

Wsparcie mailowe

Kontakt mailowy z trenerem po szkoleniu, by wspierać Cię, służyć radą

więcej
  
Czego się nauczysz?

Radzić sobie w trudnych sytuacjach podczas spotkań

Posługiwać się technikami aktywizującymi grupę

Prowadzić spotkania w sposób profesjonalny i ukierunkowany na konkretne cele

Dla kogo szkolenie?

Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób odpowiedzialnych za organizowanie i moderowanie spotkań oraz osób, które chcą poprawić swoje umiejętności w zakresie prowadzenia spotkań oraz zarządzania grupami.

Opis szkolenia

Celem szkolenia jest rozwój umiejętności moderowania spotkań, koncentrowania uwagi uczestników oraz radzenia sobie z trudnymi sytuacjami. Uczestnicy zapoznają się z zasadami efektywnej moderacji, w tym z rolą mowy ciała, technikami pracy z grupą i sposobami zarządzania energią w trakcie spotkania. 

Czytaj dalej

Program szkolenia

MODUŁ I

Etapy prowadzenia moderacji

Bardzo wiele zależy od tego, w jaki sposób osoba prowadząca spotkanie grupowe czy odpowiedzialna za przeprowadzenie moderacji dobierze przedstawiane treści. Dyskusja nie może być ani zbyt syntetyczna i krótka, ani zbyt rozwlekła. Podstawowym warunkiem sukcesu jest zatem dobre merytoryczne przygotowanie i to zarówno od strony wyboru treści, jak i od strony wyglądu zewnętrznego i przygotowanych materiałów. Nic tak nie zniechęca słuchaczy do danej osoby czy zagadnień, jak źle przygotowane materiały lub nieprzygotowany prowadzący.

MODUŁ II

Ogólne zasady prowadzenia moderacji - co stosować, a czego unikać?

  • budowanie wizerunku moderatora,
  • rola wprowadzenia – wpływ na nastawienie uczestników,
  • zachowania werbalne i niewerbalne oraz ich wpływ na przebieg spotkania,
  • umiejętności związane z przekazywaniem informacji,
  • umiejętności zadawania pytań i zbierania informacji od uczestników,
  • umiejętności związane z podsumowywaniem informacji.

MODUŁ III

Techniki projektowania spotkania

  • środki przekazywania informacji oraz umiejętność doboru treści do rodzaju grupy oraz wstępnej diagnozy potrzeb uczestników,
  • techniki pracy z grupą – krótki przegląd metod i zasad,
  • projektowanie nowych metod i technik pracy z grupą.

MODUŁ IV

Sposoby koncentrowania uwagi oraz kierowanie poziomem energii uczestników spotkania

  • kluczowe prawidłowości dotyczące sposobów koncentrowania uwagi innych na własnej wypowiedzi,
  • niewerbalne sposoby koncentrowania uwagi (mimika, gestykulacja, intonacja),
  • werbalne sposoby koncentrowania uwagi (dobór słownictwa),
  • techniki aktywizujące i stabilizujące poziom energii słuchaczy,
  • zyski i straty związane z koncentracją uwagi na celu (zadaniu),
  • zyski i straty związane z koncentracją uwagi na uczestnikach,
  • umiejętność równoważenia tendencji do koncentracji na celu i tendencji do reagowania na potrzeby słuchaczy.

MODUŁ V

Praktyczne umiejętności prowadzenia spotkania, style prowadzenia moderacji

  • analiza korzyści i zagrożeń związanych z zastosowaniem różnych stylów prowadzenia spotkania (styl ustrukturalizowany – nieangażujący a styl otwarty - angażujący),
  • zależność pomiędzy osobowością i doświadczeniem prowadzącego a wyborem stylu prowadzenia spotkania,
  • cel stawiany przed uczestnikami a styl prowadzenia spotkania,
  • potrzeby grupy a styl prowadzenia spotkania,
  • wielkość grupy a styl prowadzenia spotkania.

MODUŁ VI

Radzenie sobie z sytuacjami trudnymi w trakcie spotkania z grupą

  • reagowanie na trudne pytania,
  • radzenie sobie z brakiem zainteresowania,
  • możliwe reakcje na wątpliwości i zastrzeżenia słuchaczy,
  • radzenie sobie z nadmierną aktywnością uczestników spotkania,
  • możliwości poradzenia sobie z atakiem ze strony grupy,
  • sposoby radzenia sobie z przeżywanym stresem.

MODUŁ VII

Ja jako moderator dyskusji w grupie – ćwiczenia doskonalące własne umiejętności pracy z grupą

  • analiza własnego stylu prowadzenia spotkań/ moderacji,
  • poszukiwanie nowych technik i sposobów pracy z grupą – zapobieganie rutynie i ćwiczenia z zakresu zwiększania własnej elastyczności
  • w kontakcie z grupą,
  • uzyskanie informacji zwrotnych na temat swoich mocnych i słabych stron w pracy z grupami (wyznaczenie obszaru do dalszej pracy),
  • poszukiwanie optymalnych rozwiązań dla pojawiających się w grupie sytuacji trudnych.

Zasady rezerwacji

Zasady oznaczania terminów

Termin niegwarantowany - może zostać odwołany w dowolnym momencie (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)

Termin potwierdzony - oznacza, że są zapisane osoby na ten termin, jednak jeszcze w niewystarczającym stopniu, by zapewnić rentowność dostawcy, zatem dostawca może ten termin do 2 tygodni przed szkoleniem/kursem odwołać (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)

Termin gwarantowany - oznacza, że dostawca nie dopuszcza możliwości odwołania tego szkolenia. Gdyby jednak z przyczyn zdrowotnych trenera oraz braku zastępstwa tak się wydarzyło, otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie oraz kupon o wartości 20% szkolenia do wykorzystania na inne szkolenia.

 

Szkolenie stacjonarne
Obraz
Moderowanie i prowadzenie spotkań tematycznych
OPEN Konsultacje i Szkolenia
Nazwa firmy
Terminy szkolenia: