Zarządzanie szkoleniami i rozwojem pracowników
Co składa się na jakość szkolenia i jest w cenie?
nabędziesz umiejętności w zakresie badania potrzeb szkoleniowych (metody i środki)
nabędziesz umiejętności przygotowywania koncepcji szkoleń, metodyki szkoleń (m. in. pod kątem efektywności procesu dydaktycznego)
nabędziesz umiejętności dostosowania metod, form i środków do realizacji określonych celów
nabędziesz umiejętności tworzenia kwestionariusza ankiety do analizy potrzeb szkoleniowych
nabędziesz umiejętności tworzenia kwestionariusza do wywiadu indywidualnego i grupowego
nabędziesz umiejętności dokonywania wyboru i zastosowania mierników i narzędzi pomiaru efektywności szkoleń
nabędziesz umiejętności zdefiniowania i przeanalizowania ewaluacji szkoleń
Terminy :
23.05.2025 on-line
19.09.2025 on-line
Dużym atutem naszych szkoleń jest ich praktyczny, interaktywny charakter oraz nowoczesne aktywne metody warsztatowe:
- warsztat grupowy
- prezentacja multimedialna
- dyskusje grupowe
- ćwiczenia, testy
Warsztatowy charakter szkolenia umożliwi uczestnikom zdobycie niezbędnej wiedzy oraz pozyskanie konkretnych umiejętności praktycznych. Zasadą pracy będzie wspólne wypracowywanie rozwiązań.
Feedback ze strony trenera będzie miał charakter motywujący, otwierający na rozwój.
Czytaj dalej
Opinie z Google
Program szkolenia
Program szkolenia
PROGRAM SZKOLENIA
MODUŁ 1: ANALIZA POTRZEB SZKOLENIOWYCH. JAK ZARZĄDZAĆ SZKOLENIAMI
Standardowe i nowoczesne metody oraz techniki szkolenia.
Rola, cele i rodzaje projektów rozwojowych dla pracowników.
Model uczenia się ludzi dorosłych.
Skuteczność cyklu Kolba czyli znaczenie praktyki w nauczaniu.
Analiza potrzeb szkoleniowych – źródła i kryteria potrzeb dokształcania pracowników
Cele edukacyjne, a końcowe efekty po szkoleniach
Przygotowanie arkuszy analizy potrzeb szkoleniowych.
Metody badania potrzeb szkoleniowych
MODUŁ 2: ZARZĄDZANIE SZKOLENIAMI. PLANOWANIE KALENDARZA SZKOLEŃ
Elementy planu szkoleń.
Szkolenia obligatoryjne i szkolenia miękkie – podział i możliwy ROI.
Matryca szkoleń stanowiskowych.
Powiązanie hierarchii stanowisk – schemat standardów kwalifikacyjnych.
Określenie grup osób szkolonych – standardy kwalifikacyjne, stażowe i awansowe powiązane z
systemami szkoleniowymi oraz czasem potrzebnym na przygotowanie pracownika do
osiągnięcia określonego stopnia specjalizacji.
Rodzaje grup pracowników z punktu widzenia budowania modelowych ścieżek
edukacyjnych.
Kategorie projektów szkoleniowych
MODUŁ 3: EWALUACJA SZKOLENIA I ZWROT Z INWESTYCJI
Ewaluacja bezpośrednia i pogłębiona.
Tematyka oceny szkoleń – zakres oceny.
Efekty kształcenia a strategie oceny. Ocena treningu: efektywność, wydajność, skuteczność.
Model Donalda Kirkpatricka
Projektowanie oceny, wyznaczenie sposobów zbierania informacji, przykłady arkuszy i
kwestionariuszy oceniających.
Analiza kosztów i korzyści, porównanie efektywności, ocena wartości projektu szkoleniowego.
MODUŁ 4. ZARZĄDZANIE SZKOLENIAMI W ORGANIZACJI. REALIZACJA SZKOLEŃ
Moduły szkoleniowe i pakiety edukacyjne.
Budowa grup szkoleniowych, dobór prowadzących i metod.
Znajomość rynku szkoleń.
Tworzenie baz danych i współpraca z firmami szkolącymi.
Wybór usługodawcy. Logistyka przygotowania szkoleni Monitorowanie i ocena szkoleń.
Działania poszkoleniowe - wzmocnienie efektów szkolenia – zajęcia follow –up, reminder
session.
Zasady rezerwacji
Zasady oznaczania terminów
Termin niegwarantowany - może zostać odwołany w dowolnym momencie (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)
Termin potwierdzony - oznacza, że są zapisane osoby na ten termin, jednak jeszcze w niewystarczającym stopniu, by zapewnić rentowność dostawcy, zatem dostawca może ten termin do 2 tygodni przed szkoleniem/kursem odwołać (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)
Termin gwarantowany - oznacza, że dostawca nie dopuszcza możliwości odwołania tego szkolenia. Gdyby jednak z przyczyn zdrowotnych trenera oraz braku zastępstwa tak się wydarzyło, otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie oraz kupon o wartości 20% szkolenia do wykorzystania na inne szkolenia.

