Przejdź do treści

Zarządzanie szkoleniami i rozwojem pracowników

Efektywne strategie zarządzania szkoleniami – rozwój kompetencji pracowników i budowanie przewagi konkurencyjnej
1 dzień:
8 godz.
Ostatnia aktualizacja:
Angielski
Polski [automatycznie], Angielski [automatycznie]

Co składa się na jakość szkolenia i jest w cenie?

Potwierdzenie od

Potwierdzenie od: 5.

Tyle osób wystarczy, by szkolenie zostało potwierdzone!

więcej
  
gwarancja

Gwarancja od: 5 uczestników.

Tyle osób wystarczy, by szkolenie odbyło się na pewno!

więcej
  
Maksymalnie na szkoleniu

Maksymalnie: 12 uczestników

Tylu uczestników maksymalnie weźmie udział w szkoleniu.

więcej
  
Badanie potrzeb

Badanie potrzeb

Upewnisz się, że Twoje potrzeby zostaną zrealizowane!

więcej
  
Czego się nauczysz?

nabędziesz umiejętności w zakresie badania potrzeb szkoleniowych (metody i środki)

nabędziesz umiejętności przygotowywania koncepcji szkoleń, metodyki szkoleń (m. in. pod kątem efektywności procesu dydaktycznego)

nabędziesz umiejętności dostosowania metod, form i środków do realizacji określonych celów

nabędziesz umiejętności tworzenia kwestionariusza ankiety do analizy potrzeb szkoleniowych

nabędziesz umiejętności tworzenia kwestionariusza do wywiadu indywidualnego i grupowego

nabędziesz umiejętności dokonywania wyboru i zastosowania mierników i narzędzi pomiaru efektywności szkoleń

nabędziesz umiejętności zdefiniowania i przeanalizowania ewaluacji szkoleń

Dla kogo szkolenie?

Menedżerowie i specjaliści działów HR, działy rozwojowe i działy szkoleń, osoby które w codziennej pracy odpowiadają za decyzje związane z wyborem formy realizacji projektów rozwojowych lub szkoleniowych. Szkolenie jest również niepowtarzalną okazją do wymiany doświadczeń z przedstawicielami wiodących polskich i międzynarodowych organizacji, nawiązywania znajomości oraz poznania narzędzi wspierających procesy szkoleniowo-doradcze i wymiany doświadczeń na temat ich efektywności w codziennej praktyce zawodowej.

Menedżerowie i specjaliści działów HR

Działy rozwojowe i działy szkoleń, osoby które w codziennej pracy odpowiadają za decyzje związane z wyborem formy realizacji projektów rozwojowych lub szkoleniowych.

Opis szkolenia

Terminy :

23.05.2025 on-line
19.09.2025 on-line

Dużym atutem naszych szkoleń jest ich praktyczny, interaktywny charakter oraz nowoczesne aktywne metody warsztatowe:

  • warsztat grupowy
  • prezentacja multimedialna
  • dyskusje grupowe
  • ćwiczenia, testy

Warsztatowy charakter szkolenia umożliwi uczestnikom zdobycie niezbędnej wiedzy oraz pozyskanie konkretnych umiejętności praktycznych. Zasadą pracy będzie wspólne wypracowywanie rozwiązań.

Feedback ze strony trenera będzie miał charakter motywujący, otwierający na rozwój.

Czytaj dalej

Opinie z Google

12/14/2022
Ilość pozytywów tak duża, że trudno wszystkie zmieścić w jednym komentarzu. Z najważniejszych: rewelacyjni prowadzący, treści zgodne z programem i bardzo dobrze przekazane, super opieka ze strony Solberg i krakowska lokalizacja bardzo trafiona. Ja wrócę na 100%.
Przemysław Szewczyk Przemysław Szewczyk
11/10/2022
szkolenie na wysokim poziomie, świetna atmosfera i podejście trenera do grupy. polecam
tomasz nowakowski tomasz nowakowski
10/25/2022
Świetne szkolenie, prowadząca ma ogromną wiedzę, którą przekazuje w sposób jasny i zrozumiały. Bardzo dużo życiowych sytuacji i ćwiczeń dopasowanych do potrzeb każdego uczestnika. Polecam serdecznie
Anna Brzozowska Anna Brzozowska
10/25/2022
Szkolenie było bardzo efektywne, duża część szkolenia była poświęcona na ćwiczenia co pozwoliło min. zyskać umiejętności , które zapewne przydadzą się w pracy jak też życiu prywatnym:) SERDECZNIE PLECAM
Marzena Jankowska Marzena Jankowska
09/27/2022
Miałam przyjemność zlecić Grupie Szkoleniowej Solberg przeprowadzenie testów DISC w firmie oraz wziąć udział w szkoleniu stacjonarnym dla menedżerów. Zarówno pierwsze, jak i drugie doświadczenie oceniam bardzo pozytywnie. Było bardzo merytorycznie, profesjonalnie, kameralnie i na wysokim poziomie. Polecam, bo to świetna inwestycja w rozwój zespołu.
Katarzyna Dudek Katarzyna Dudek

Program szkolenia

Rozwiń wszystkie sekcje
Zwiń wszystkie sekcje

Program szkolenia

PROGRAM SZKOLENIA

 

MODUŁ 1: ANALIZA POTRZEB SZKOLENIOWYCH. JAK ZARZĄDZAĆ SZKOLENIAMI
Standardowe i nowoczesne metody oraz techniki szkolenia.
Rola, cele i rodzaje projektów rozwojowych dla pracowników.
Model uczenia się ludzi dorosłych.
Skuteczność cyklu Kolba czyli znaczenie praktyki w nauczaniu.
Analiza potrzeb szkoleniowych – źródła i kryteria potrzeb dokształcania pracowników
Cele edukacyjne, a końcowe efekty po szkoleniach
Przygotowanie arkuszy analizy potrzeb szkoleniowych.
Metody badania potrzeb szkoleniowych
 

MODUŁ 2: ZARZĄDZANIE SZKOLENIAMI. PLANOWANIE KALENDARZA SZKOLEŃ
Elementy planu szkoleń.
Szkolenia obligatoryjne i szkolenia miękkie – podział i możliwy ROI.
Matryca szkoleń stanowiskowych.
Powiązanie hierarchii stanowisk – schemat standardów kwalifikacyjnych.
Określenie grup osób szkolonych – standardy kwalifikacyjne, stażowe i awansowe powiązane z
systemami szkoleniowymi oraz czasem potrzebnym na przygotowanie pracownika do
osiągnięcia określonego stopnia specjalizacji.
Rodzaje grup pracowników z punktu widzenia budowania modelowych ścieżek
edukacyjnych.
Kategorie projektów szkoleniowych
 

MODUŁ 3: EWALUACJA SZKOLENIA I ZWROT Z INWESTYCJI
Ewaluacja bezpośrednia i pogłębiona.
Tematyka oceny szkoleń – zakres oceny.
Efekty kształcenia a strategie oceny. Ocena treningu: efektywność, wydajność, skuteczność.
Model Donalda Kirkpatricka
Projektowanie oceny, wyznaczenie sposobów zbierania informacji, przykłady arkuszy i
kwestionariuszy oceniających.
Analiza kosztów i korzyści, porównanie efektywności, ocena wartości projektu szkoleniowego.
 

MODUŁ 4. ZARZĄDZANIE SZKOLENIAMI W ORGANIZACJI. REALIZACJA SZKOLEŃ
Moduły szkoleniowe i pakiety edukacyjne.
Budowa grup szkoleniowych, dobór prowadzących i metod.
Znajomość rynku szkoleń.
Tworzenie baz danych i współpraca z firmami szkolącymi.
Wybór usługodawcy. Logistyka przygotowania szkoleni Monitorowanie i ocena szkoleń.
Działania poszkoleniowe - wzmocnienie efektów szkolenia – zajęcia follow –up, reminder
session.

Zasady rezerwacji

Zasady oznaczania terminów

Termin niegwarantowany - może zostać odwołany w dowolnym momencie (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)

Termin potwierdzony - oznacza, że są zapisane osoby na ten termin, jednak jeszcze w niewystarczającym stopniu, by zapewnić rentowność dostawcy, zatem dostawca może ten termin do 2 tygodni przed szkoleniem/kursem odwołać (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)

Termin gwarantowany - oznacza, że dostawca nie dopuszcza możliwości odwołania tego szkolenia. Gdyby jednak z przyczyn zdrowotnych trenera oraz braku zastępstwa tak się wydarzyło, otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie oraz kupon o wartości 20% szkolenia do wykorzystania na inne szkolenia.

 

Szkolenie hybryda (online + na żywo)
Obraz
grupa osób z notesami
Grupa Szkoleniowa SOLBERG Sp. z o.o.
Nazwa firmy
Terminy szkolenia: