Szkolenie antykorupcyjne z uwzględnieniem wytycznych CBA
Co składa się na jakość szkolenia i jest w cenie?
Celem szkolenia jest wszechstronne przygotowanie jego uczestników do właściwych zachowań w sytuacjach zagrożenia korupcją. Zachowań które z jednej strony będą ograniczały sam proceder korupcyjny, a z drugiej zapewnią bezpieczeństwo prawne osób które stały się mimowolnymi uczestnikami zdarzeń i sytuacji korupcyjnych poprzez pokazanie właściwych (zalecanych) wzorców zachowań w sytuacjach o charakterze korupcyjnym.
Korupcja to zjawisko które chociaż w ostatnich latach uległo znacznemu ograniczeniu to w dalszym ciągu pozostaje realnym problemem który dotyka zarówno organy administracji publicznej, podmioty zawiadujące majątkiem publicznym jak i przedsiębiorców czy zwykłych obywateli zarówno na styku z administracją jak i innych kontaktach w których jedna ze stron jest uprzywilejowana wobec drugiej (decyduje o czymś istotnym dla drugiej strony).
W ramach szkolenia antykorupcyjnego omówimy także sytuacje związane z korupcją w tzw. sektorze czysto „prywatnym” (przedsiębiorcy, spółki prawa handlowego, fundacje, stowarzyszenia, uczelnie, podmioty nieposiadające wyodrębnionej osobowości prawnej, inne).
Inną odsłoną korupcji jest tzw. korupcja wewnętrzna czy też hierarchiczna. Także jest karalna i występuje w relacjach wewnętrznych w danym podmiocie niezależnie czy publicznym czy prywatnym.
W ramach szkolenia antykorupcyjnego uwzględniamy także zagadnienia związane z zarządzaniem antykorupcyjnym, nie ograniczając się przy tym jedynie do procedur formalnych związanych z antykorupcją. W zarządzaniu antykorupcyjnym ważna jest także profilaktyka oraz umiejętność oceny podatności na korupcję poszczególnych osób potencjalnie narażonych na proceder, tak by kluczowe z punktu widzenia zagrożeń korupcyjnych stanowiska obsadzane były osobami odpornymi na pokusy. Takie umiejętności oparte na technikach behawioralnych niezbędne są każdemu szefującemu jednostką czy to publiczną czy prywatną jeśli chce realnie przeciwdziałać procederowi korupcyjnemu. Na marginesie warto wspomnieć, że narzędzia z tego zakresu przydatne są także w innych dziedzinach zarządzania zasobami ludzkimi gdzie szczególnie ważne są lojalność pracownika, jego szczerość i uczciwość. Co ważne, narzędzia stosowane w tym zakresie są całkowicie nieinwazyjne i możliwe do zastosowania w każdych warunkach prawnych i społecznych, także bez zgody i współpracy badanego.
Czytaj dalej
Program szkolenia
DZIAŁ I
1. Korupcja i antykorupcja
• Wprowadzenie
• Podstawowe pojęcia
• Definicja korupcji
• Rodzaje korupcji
• Odpowiedzialność karna za czyny korupcyjne
• Niekaralne formy korupcji
• Odpowiedzialność dyscyplinarna za czyny korupcyjne
• Korupcja jako cel pozorny
• Symptomy zjawisk korupcyjnych
• Czym jest "łapówka"
• Co może być "łapówką"
• Co może zostać uznane za "łapówkę"
• Kryterium wartości
• Wartość "zmienna"
• Społeczno-ekonomiczne skutki korupcji
• Korzyść majątkowa lub osobista
• Czym jest korzyść majątkowa
• Czym jest korzyść osobista
• Na czym polega przyjęcie korzyści majątkowej
• Na czym polega przyjęcie korzyści osobistej
• Na czym polega przyjęcie obietnicy korzyści majątkowej
• Na czym polega przyjęcie obietnicy korzyści osobistej
• Osoba pełniąca funkcję publiczną
• Czym jest funkcja publiczna
• Kim jest osoba pełniąca funkcję publiczną
• Korupcja jako narzędzie w procesie wywierania nacisku (cel pozorny i cel rzeczywisty - dalekosiężny)
DZIAŁ II
2. Przeciwdziałanie korupcji
• Profilaktyka antykorupcyjna - sposoby ograniczenia korupcji
• Symptomy wystąpienia ryzyka zwiększonej podatności na korupcję
• Algorytm postępowania urzędnika (bądź innej osoby) poddawanego presji korupcyjnej
• Algorytm postępowania urzędnika (bądź innej osoby) posiadającego informacje na temat korupcyjnego zachowania innego urzędnika
• Algorytm postępowania urzędnika (bądź innej osoby), wobec którego podjęto próbę skorumpowania
• Czego urzędnik (bądź inna osoba) nie powinien robić w sytuacji podjętej wobec niego próby korupcyjnej
• Właściwa reakcja w przypadku zaistnienia zdarzenia korupcyjnego lub podejrzenia możliwości jego zaistnienia w przyszłości
• Zachowania które powinny budzić czujność i wzmożoną ostrożność podczas kontaktu
• Prawidłowe (bezpieczne) postępowanie z "łapówką"
• Wewnętrzne procedury antykorupcyjne
• Narzędzia (metody) behawioralne służące badaniu potencjalnej podatności na korupcję. Stosowanie i rozpoznanie ich stosowania
• Wybrane przepisy prawa dot. korupcji
DZIAŁ III
3. Korupcja w sektorze „prywatnym"
(przedsiębiorcy, spółki prawa handlowego, fundacje, stowarzyszenia, podmioty nieposiadające wyodrębnionej osobowości prawnej, inne)
(niektóre zagadnienia tego działu dotyczą na równi tzw. sektora „publicznego")
• Odmienność / specyfika korupcji w sektorze „prywatnym"
• Typowe obszary korupcji w sektorze „prywatnym"
- Korupcja na styku obywatel (reprezentujący siebie lub podmiot) - urzędnik (obszar relacji z udziałem podmiotów finansów publicznych)
- Korupcja na styku obywatel (reprezentujący siebie lub podmiot) - pracownik podmiotu komercyjnego np. spółki (obszar relacji pomiędzy podmiotami komercyjnymi)
- Korupcja wewnętrzna (obszar relacji wewnątrz podmiotu)
• Korupcja menadżerska (wbrew nazwie obejmuje nie tylko kadrę kierowniczą)
• Sprzedajność menadżerska (wbrew nazwie obejmuje nie tylko kadrę kierowniczą)
• Przekupstwo menadżerskie (wbrew nazwie obejmuje nie tylko kadrę kierowniczą)
• Regulacje prawne dotyczące korupcji w sektorze „prywatnym"
• Zapobieganie korupcji w sektorze „prywatnym"
• Ściganie korupcji w sektorze „prywatnym"
• Odpowiedzialność dyscyplinarna za czyny korupcyjne
• Odpowiedzialność karna osoby dopuszczającej się czynu korupcyjnego
• Odpowiedzialność tzw. podmiotu zbiorowego (np. spółki prawa handlowego) za czyny korupcyjne których dopuszczają się osoby działające w jego imieniu
• Odpowiedzialność karno-finansowa podmiotu którego przedstawiciel dopuścił się czynu korupcyjnego
DZIAŁ IV
4. Elementy technik przesłuchań
• Czym jest przesłuchanie
• Przesłuchanie jako proces prawny i psychologiczny
• Podstawowe zasady przesłuchiwania
• Przebieg procesu przesłuchania
• Gry psychologiczne i ich ukryte cele realizowane w trakcie przesłuchań
• Typy rozmów, ich cele i wykorzystanie (rozmowa sondażowa, rozmowa indagacyjna, rozmowa potwierdzająca, rozmowa wykluczająca)
• Rodzaje pytań, ich cele i wykorzystanie (pytania otwarte, pytania zamknięte, pytania behawioralne, pytania przynęty, pytania naprowadzające, pytania z ukrytą odpowiedzią, pytania zamykające)
• Metody oddziaływania na rozmówcę nieszczerego (metoda "wywiadu poznawczego", metoda ujawniania związku świadka ze sprawą, metoda perswazji, metoda przypominania, metoda wytwarzania u świadka poczucia bezpieczeństwa, metoda bezpośredniego wykazywania kłamstwa, metoda „ślepej uliczki", metoda „wszechwiedzy", metoda szczegółowych pytań, metoda ujawniania motywów kłamstwa, inne techniki i metody...)
• Elementy mowy ciała (zachowania i przekazy pozawerbalne, odruchy kontrolowalne i bezwarunkowe, mikrogrymasy, postawy, emocje, maskowanie przekazu pozawerbalnego, spójność przekazu werbalnego z niewerbalnym, wskaźniki kłamstwa / nieszczerości)
• Kryteria analizy wiarygodności wypowiedzi / relacji ze względu na treść
• Techniki obronne stosowane w celu nieujawnienia informacji
DZIAŁ V
5. Podsumowanie
• Zarządzanie polityką antykorupcyjną
• Badanie podatności na korupcję
• Narzędzia prewencji i kontroli
• Pytania / konsultacje indywidualne
Trenerzy
Szkolenie prowadzi Artur Frydrych - Ekspert ds. bezpieczeństwa biznesu specjalizujący się w zagadnieniach związanych z ochroną kontrinwigilacyjną i kontrwywiadowczą organizacji i osób, przeciwdziałaniu szpiegostwu gospodarczemu, wykorzystaniu narzędzi socjotechnicznych przy pozyskiwaniu nieuprawnionego dostępu do chronionych zasobów informacyjnych organizacji jak też zwalczaniem innych zagrożeń bezpieczeństwa biznesu (przestępczość pospolita, wrogie działania konkurencji, nielojalność pracowników).
Wykładowca oraz autor wielu unikalnych szkoleń z powyższych dziedzin dla pracowników różnych szczebli przedsiębiorstw krajowych i korporacji międzynarodowych działających w Polsce głównie w sektorze energetycznym, budowlanym, telekomunikacyjnym, farmaceutycznym i spożywczym oraz urzędów centralnych i samorządowych jak też innych instytucji państwowych. Licencjonowany detektyw.
Od 2003 roku w oparciu o wcześniej zdobyte doświadczenie zawodowe oraz stale poszerzaną wiedzę teoretyczną i praktyczną jako niezależny specjalista świadczy usługi szkoleniowe, konsultacyjne i realizacyjne oraz wsparcia metodologicznego na rynku komercyjnym dla firm i instytucji. Prowadzi także audyty bezpieczeństwa zarówno metodami tradycyjnymi jak też w warunkach pozorowanego incydentu.
Poza tradycyjnymi szkoleniami prowadzi także unikalne na rynku komercyjnym warsztaty praktyczne w terenie w warunkach pozorowanych, maksymalnie zbliżonych do rzeczywistych, które pozwalają uczestnikom na pozyskanie wiedzy i doświadczenia nieosiągalnego w warunkach „sali wykładowej".
Pokaż więcej
Zasady rezerwacji
Zasady oznaczania terminów
Termin niegwarantowany - może zostać odwołany w dowolnym momencie (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)
Termin potwierdzony - oznacza, że są zapisane osoby na ten termin, jednak jeszcze w niewystarczającym stopniu, by zapewnić rentowność dostawcy, zatem dostawca może ten termin do 2 tygodni przed szkoleniem/kursem odwołać (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)
Termin gwarantowany - oznacza, że dostawca nie dopuszcza możliwości odwołania tego szkolenia. Gdyby jednak z przyczyn zdrowotnych trenera oraz braku zastępstwa tak się wydarzyło, otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie oraz kupon o wartości 20% szkolenia do wykorzystania na inne szkolenia.
Regulamin szkolenia
Dla stałych Uczestników naszych szkoleń 40 zł rabatu od ceny netto.
Przy skierowaniu na szkolenie powyżej trzech Uczestników z jednej firmy / instytucji udzielamy indywidualnego rabatu.
Dla podmiotów finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% ze środków publicznych podatek VAT zwolniony.
Cena szkolenia: 1300,00 zł netto (+23% VAT) od osoby, obejmuje:
- uczestnictwo w szkoleniu
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- imienne zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia
- konsultacje poszkoleniowe (do 14 dni po szkoleniu)
- rabat na kolejne szkolenia (40,00 zł od ceny netto, od osoby)
Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać do trzech roboczych dni przed terminem szkolenia.
Potwierdzenie realizacji szkolenia przesyłamy do dwóch dni roboczych przed terminem szkolenia.
Płatność za udział w szkoleniu następuje po szkoleniu na podstawie faktury VAT
Należność za udział prosimy wpłacać na konto OE FORUM: Santander Bank Polska, nr rach.: 10109022680000000100213506

