Przejdź do treści

Specjalista ds. kadr i płac 2023. Kompendium prawa pracy i naliczania wynagrodzeń w praktyce

3 dni:
24 godz.
Ostatnia aktualizacja:
Angielski
Polski [automatycznie], Angielski [automatycznie]

Co składa się na jakość szkolenia i jest w cenie?

Wsparcie mailowe

Wsparcie mailowe

Kontakt mailowy z trenerem po szkoleniu, by wspierać Cię, służyć radą

więcej
  
Wsparcie telefoniczne

Wsparcie telefoniczne

Kontakt telefoniczny z trenerem po szkoleniu, by wspierać Cię, służyć radą

więcej
  
Dla kogo szkolenie?
  • specjalistom ds. kadr i płac
  • osobom przygotowującym się do pracy w dziale kadr, w dziale personalnym
  • pracownikom działów kadr w instytucjach publicznych, prywatnych przedsiębiorstwach i organizacjach
  • właścicielom firm
  • sekretarkom, które osobiście prowadzą sprawy kadrowe
  • wszystkim osobom zainteresowanym problematyką obejmującą warsztaty.
Opis szkolenia

Czytaj dalej

Opinie z Google

01/26/2023
Polecam:) Świetna firma, bardzo dobra organizacja szkoleń, miła i profesjonalna obsługa, wykwalifikowana kadra - nastawienie na warsztatową formę realizacji i realne potrzeby uczestników.
Monika Skrodzka Monika Skrodzka
01/25/2023
Jedno z najlepiej zrealizowanych szkoleń w jakim brałam udział. Świetny trener, bardzo dobrze przygotowane materiały. Na pewno jeszcze skorzystam. Dziękuję 👌
Liv Olya Liv Olya
01/25/2023
Z Firmą Semper współpracuje już drugi rok, przez ten czas nasze relacje rozwijały się w sposób profesjonalny i wzorcowy. Jako trener zawsze mogłem i mogę nadal liczyć na wsparcie ze strony pracowników Firmy Semper, która dba zarówno o swoich współpracowników oraz klientów. Bardzo odczuwalne jest zaangażowanie pracowników Firmy Semper w każdy projekt szkoleniowy co uwidacznia się poprzez indywidualne, elastyczne i profesjonalne podejście do każdego działania.
Marcin Sobota Marcin Sobota
01/24/2023
Mam przyjemność współpracować z firmą SEMPER. Spotkałam się z bardzo ciepłym przyjęciem jako członek zespołu i zawsze mogę liczyć na wsparcie i zaangażowanie pracowników firmy. Podziękowania dla Pani Magdaleny i całej ekipy SEMPER.
Edyta Lor Edyta Lor
01/24/2023
Polecam każdemu klientowi, któremu zależy na zaoszczędzeniu czasu oraz na profesjonalnej organizacji szkolenia.
Liudmila Asipovich Liudmila Asipovich
01/24/2023
Profesjonalnie i terminowo. Duży plus za miły kontakt. Zdecydowanie polecam 👍
Mieczysław Jakubowski Mieczysław Jakubowski
03/23/2021
Jako przedsiębiorca jestem zadowolona z kursu . Kur zawierał dużo zagadnień z kadr i płac które mi są potrzebne przy prowadzeniu firmy.
Ola Kłys Ola Kłys
03/09/2021
szkolenie wyczerpuje kwestie związane z kosztorysowaniem z dużym naciskiem na podstawy prawne i zamówienia publiczne
Robert Oddział Inwestycji i Remontów Robert Oddział Inwestycji i Remontów
03/05/2021
Szkolenie było przeprowadzone niezwykle sprawnie i ciekawie, poruszony został cały wachlarz interesujących zagadnień. Do tego uczestnik otrzymuje obszerne materiały do odświeżenia sobie wiedzy po upływie czasu - bardzo na plus. Polecam.
Szymon Kowalik Szymon Kowalik
12/16/2020
Prowadząca usługę przekazuje wiedzę praktyczną ze swojego doświadczenia. Cały zespół SEMPER miły i sprawnie pomaga załatwić wszelkie formalności. Polecam!
Kadry IMPP Kadry IMPP
12/06/2020
Szkolenie przebiegało w bardzo miłej atmosferze. Widza była oparta na wieloletnim doświadczeniu Pani prowadzącej. Doskonale przygotowane materiały szkoleniowe i bardzo fajny sposób przekazywania informacji, poparty praktycznymi ćwiczeniami. Polecam serdecznie i zachęcam do skorzystania z usług.
Krzysztof Piątek Krzysztof Piątek
02/17/2020
Mam OGROMNĄ przyjemność współpracować z firmą SEMPER, w zakresie prowadzenia szkoleń. Spotkałem się z bardzo ciepłym przyjęciem jako członek zespołu i zawsze mogłem liczyć na wsparcie i zaangażowanie pracowników firmy. Największą wartością są ludzie, a z takimi ludźmi jak pracownicy SEMPER można wszystko. Podziękowania dla Pani Magdaleny, która potrafi pokierować wszystkim i dopiąć na ostatni guzik, tak że możemy jako trenerzy skupić się tylko na przekazywaniu wiedzy, ponieważ o inne aspekty nie potrzeba się martwić.
Radosław Pawełek Radosław Pawełek
02/17/2020
Współpracuję z firmą SEMPER od kilku lat. Prowadzę szkolenia dla klientów firmy SEMPER z zakresu ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych (ochrona danych osobowych, RODO – w różnych aspektach konieczności jego stosowania), realizacji prawa dostępu do informacji publicznej oraz zastosowań arkusza kalkulacyjnego (na dowolnym poziomie zaawansowania). Warunki współpracy są jasne i oczywiste. We wszystkich postanowieniach dotyczących współpracy oraz w doraźnych działaniach w organizacji i realizacji szkoleń dominuje troska o wszelkie nawet najdrobniejsze szczegóły, które mogą mieć wpływ na oczekiwane efekty – na przykład: szczególna troska o jakość i oprawę materiałów szkoleniowych; zawsze precyzyjny i szczegółowy plan szkolenia; oczekiwanie kompletna informacja przed terminem szkolenia (zawsze precyzyjnie znacząco wcześniej wiem, gdzie i o jakiej godzinie być, z kim i o czym rozmawiać, jak się poruszać), dbałość o wszelkie aspekty prawne organizowania i przeprowadzania szkolenia; oczekiwanie bieżącego raportowania o wszelkich niedogodnościach i równie bieżące pozytywne interwencje. Wybór miejsc realizowanych szkoleń ma często charakter wyjątkowy (w znaczeniu możliwości spędzania czasu poza szkoleniem) i zawsze spełnia wszystkie konieczne oczekiwania (tak z perspektywy trenera wykładowcy jak i zapewne z perspektywy uczestnika szkolenia). Przez cały okres dotychczasowej współpracy nie miałem żadnych problemów natury rozliczeniowej, zawsze mogłem także liczyć na ewentualne drobne korekty – jeżeli sytuacje tego wymagały. Szkolenia są planowane z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. W przypadku konieczności odwołania szkolenia jestem stosownie wcześniej o tym informowany (nigdy nie jest to zostawiane „na ostatnia chwilę”). Otrzymuję od firmy SEMPER także propozycje podjęcia się przeprowadzenia szkoleń z innych zakresów. Nic nie jest pozostawiane przypadkowi. Życzę sobie dalszego trwania takiego stanu rzeczy.
Krzysztof Sługocki Krzysztof Sługocki
02/17/2020
Współpracuje z Firmą Semper jako trener-wykładowca od kilku lat, Firma Semper jest profesjonalnym podmiotem świadczącym usługi szkoleniowe na najwyższym poziomie, dzięki profesjonalnemu zarządzaniu Firmą przez właścicielkę panią Magdalenę Wolniewicz-Kesarie oraz doskonałym kadrą. Rekomenduje Firmę Semper potencjalnym klientom, jak i osobom prowadzącym szkolenia dla tego rodzaju podmiotów. Adam Kudyk
Adam Kudyk Adam Kudyk
02/17/2020
Z dużą przyjemnością współpracuję z firmą od kilku miesięcy. Bardzo cenię sobie życzliwa atmosferę, otwartą komunikację i profesjonalne działania. Spotykam uczestników, którzy wybierają szkolenia w SEMPER po raz kolejny, bo dostali to czego potrzebują. Szkolenia przygotowuje świetnie zorganizowany i zgrany zespół.
Bogusław Machowski Bogusław Machowski
02/16/2020
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER to profesjonalna firma zajmująca się szkoleniami. W swojej ofercie posiada bardzo różnorodne propozycje szkoleń i kursów. Wysoko wykwalifikowana kadra wykładowców, profesjonalna organizacja szkoleń i niebanalne miejsca (np. Zakopane :) )w których te szkolenia się odbywają - to jedne z wielu atutów tej firmy. Takie i bardzo podobne komentarze można usłyszeć w kuluarowych rozmowach uczestników szkoleń. Równie pozytywne opinie o szkoleniach i kadrze można przeczytać w ankietach ewaluacyjnych, wypełnianych przez uczestników każdego szkolenia. Ze swojej strony - jako współpracownik Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER z czystym sercem polecam firmę. Zarówno pod względem jakości szkoleń, jak i w aspekcie solidnego i uczciwego pracodawcy !
Maciej Serweta Maciej Serweta
02/14/2020
best training company
pk pk

Program szkolenia

Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

I Dzień
Stosunek pracy – od nawiązania do rozwiązania
1. Poszukiwanie kandydatów do pracy lub na staż, m.in:
· Jakich danych osobowych można wymagać od kandydatów do pracy w zakładzie?
· Jakie informacje mają być zamieszczone w ogłoszeniu o wolnych stanowiskach pracy?
· Jak należy przechowywać dokumentację rekrutacyjną i kto ma do niej dostęp?
· Co zrobić z dokumentacją rekrutacyjną kandydata zatrudnionego do pracy, a co z pozostałymi?
· Czy można przechowywać CV w części A akt osobowych pracownika?
· Co zrobić w CV nadesłanymi pocztą lub przez e-mail jeżeli zakład nie prowadzi rekrutacji na wolne stanowiska pracy?
· Ograniczenie danych osobowych przetwarzanych przez pracodawcę o pracowniku – nowelizacja Kp.,
· Czy można zbierać kserokopie dyplomów szkół, uczelni przed podpisaniem umowy o pracę?
2. Umowa o pracę – treść zgodna z RODO, terminy, wymogi
3. Akta osobowe, w tym min:
· Kiedy należy założyć nowe akta osobowe po ponownym zatrudnieniu pracownika w związku ze skróceniem okresu ich przechowywania ?
· Czy nowe akta osobowe można założyć w starej teczce?
· W której części akt osobowych umieszczać ksera dyplomów i świadectw pracy by nie narazić się na odpowiedzialność RODO?
· Badania lekarskie, szkolenia bhp – oryginały czy kopie do akt osobowych?
· W której części akt umieścić świadectwa pracy i dyplomy doniesione przez pracownika w trakcie zatrudnienia?
· W której części akt umieścić porozumienie urlopowe o wykorzystaniu urlopu podczas trwania kolejnej umowy i czy jest ono obowiązkowe w formie pisemnej?
· Czy jest konieczność zakładania części D w starych aktach osobowych?
· Co zrobić ze spisem w części D akt osobowych gdy usunięto karę porządkową pracownika z akt?
· Czy zakładać nowe akta przy ponownym zatrudnieniu pracownika po przerwie – częste błędy ?
4. Rozwiązanie umowy o pracę - różne tryby i skomplikowane przypadki - w świetle najnowszego orzecznictwa Sądu Najwyższego
5. Nowe obowiązki pracodawców dot. "Sygnalistów":
- obowiązek dla urzędów;
- obowiązek dla firm zatrudniających pow. 250 pracowników;
- zakres normowania w Dyrektywie 2019/1937 z 23.10.2019 r.
6. Mobbing
- definicja mobbingu;
- co może powodować pojawienie się mobbingu w zakładzie pracy?
- charakterystyka działania sprawcy;
- jak rozmawiać z potencjalna ofiarą?
- co zrobić kiedy dowiemy się o mobbingu.
7. Prawne rozwiązania związane z mobbingiem:
- regulacje wewnątrzzakładowe;
- Komisja Antymobbingowa tryb powołania i jej funkcjonowanie;
- co może ofiara mobbingu?
- egzekucja obowiązków pracowniczych a mobbing?
8. Dyskryminacja:
- zasada niedyskryminowania w miejscu pracy;
- co nie jest dyskryminacją?
- molestowanie seksualne jako rodzaj dyskryminacji w pracy;
- uprawnienie osoby dyskryminowanej;
9. Inne zjawiska w miejscu pracy (stres, dyskomfort, jednorazowy akt przemocy psychicznej, przemoc fizyczna, konflikt).

II DZIEŃ
Planowanie i rozliczanie czasu pracy.

1.Definicja czasu pracy
Co jest a co nie jest czasem pracy?
Kiedy czas niewykonywania pracy stanowi czas pracy, a kiedy czas wykonywania pracy nie jest wliczany do czasu pracy?
Czy czas pojawienia się pracownika w pracy przed planowaną godzina rozpoczęcia pracy wlicza się do czasu pracy?
Czy odbicie karty magnetycznej lub podpisanie listy obecności oznacza rozpoczęcie pracy?
Jak naliczać czas pracy w przypadku elektronicznych rejestratorów czasu pracy?
Dlaczego inspektor podczas kontroli nie może rozliczać czasu pracy wg rejestratorów czasu pracy (tzw. RCP)?
2.Czas pracy w okresie pandemii
3.Systemy czasu pracy i okresy rozliczeniowe, w tym min:
Jak racjonalnie i prawidłowo wybrać system czasu pracy w zależności od potrzeb organizacyjnych firmy?
Z jakich systemów czasu pracy pracodawca może skorzystać biorąc pod uwagę pożądaną organizację pracy?
Czym kierować się wybierając system czasu pracy?
Kiedy opłaca się stosować system podstawowy, a kiedy równoważny lub zadaniowy?
Dlaczego nieraz system równoważny lub zadaniowy nie jest możliwy lub dobry do stosowania?
Jaki wpływ na planowanie czasu pracy ma długość okresu rozliczeniowego?
W jakich przypadkach oraz w jakich systemach czasu pracy pracodawca może wydłużyć okres rozliczeniowy?
Co pracodawca zyska dzięki wydłużonemu okresowi rozliczeniowemu w kontekście planowania grafików?
Co pracodawca zyska, a co straci w kontekście rozliczania czasu pracy - wydłużając okres rozliczeniowy?
4. Szkolenia podnoszące kwalifikacje zawodowe, bhp oraz wewnętrzne, a czas pracy
Czym jest szkolenie podnoszące kwalifikacje zawodowe pracownika?
Kiedy i dlaczego czas szkolenia podnoszącego kwalifikacje zawodowe pracownika nie jest czasem pracy?
Czy pracownik może odmówić udziału w szkoleniu?
Jak należy zrekompensować pracownikowi czas szkolenia podnoszącego kwalifikacje zawodowe?
Kiedy pracownik ma prawo do rekompensaty za czas szkolenia podnoszącego kwalifikacje zawodowe?
W jaki sposób należy zrekompensować czas szkolenia podnoszącego kwalifikacje zawodowe pracownika?
Jak rozliczać czas szkolenia BHP przypadającego w czasie pracy oraz w czasie wolnym lub w dniu wolnym od pracy?
Kiedy szkolenia wewnętrzne powodują powstanie godzin nadliczbowych?
Czy pracownik może odmówić udziału w szkoleniu podnoszącym kwalifikacje zawodowe, w szkoleniu wewnętrznym albo w wyjeździe integracyjnym - jakie są konsekwencje różnych rozwiązań?
5. Badania lekarskie a czas pracy
6.Tworzenie harmonogramów czasu pracy
7.Godziny pracy do zaplanowania - w dobie, tygodniu, miesiącu i okresie rozliczeniowym
Ile godzin minimalnie oraz maksymalnie w danej dobie można zaplanować pracownikowi w stosowanym dla niego systemie czasu pracy?
Ile godzin w tygodniu można zaplanować pracownikowi do przepracowania w stosowanym dla niego systemie czasu pracy i okresie rozliczeniowym?
Kiedy i na jakich zasadach można planować pracownikowi więcej niż 40 godzin pracy w tygodniu?
Ile godzin maksymalnie i minimalnie można zaplanować pracownikowi do przepracowania w poszczególnych miesiącach w zależności od długości stosowanego okresu rozliczeniowego?
Jak ustalić wymiar czasu pracy dla pracowników w poszczególnych okresach rozliczeniowych?
Jaki wpływ na liczbę godzin do przepracowania mają święta przypadające w różnych dniach tygodnia?
8.Doba pracownicza - różne godziny rozpoczynania pracy
9.Odpoczynki dobowe i tygodniowe
10.Dni wolne w harmonogramie czasu pracy
11.Praca w godzinach nadliczbowych, w tym m.in:
W jakich okolicznościach pracodawca może polecać pracę nadliczbową?
Czy pracownik może się nie zgodzić na pracę nadliczbową?
Jakie okoliczności uprawniają pracownika do niewykonywania pracy w nadgodzinach?
Kiedy pracodawca nie może polecić pracownikowi pracy w nadgodzinach - różne okoliczności?
Czym jest pisemne, ustne i dorozumiane polecenie pracy w godzinach nadliczbowych?
Jakie zapisy dotyczące nadgodzin warto wprowadzić do przepisów wewnątrzzakładowych?
Kiedy mamy do czynienia z godzinami nadliczbowymi dobowymi w stosowanych systemach czasu pracy i okresach rozliczeniowych?
Jak ustalić godziny nadliczbowe średniotygodniowe w stosowanych systemach czasu pracy i w różnych okresach rozliczeniowych?
Jak prawidłowo rekompensować pracę nadliczbową w zależności od rodzaju nadgodzin?
W jaki sposób oraz kiedy wypłacać normalne wynagrodzenie i dodatki za nadgodziny - najczęściej popełniane błędy?
Jak ustalić wysokość wynagrodzenia, a jak dodatku za nadgodziny - najczęściej popełniane błędy w ustalaniu i momencie wypłaty?
Jakie są rodzaje i wielkości limitów godzin nadliczbowych i od czego one zależą?

Dzień III:
1. Urlop wypoczynkowy i uprawnienia związane z rodzicielstwem .
2. Jak na wynagrodzenia wpływa Nowy Ład
1. Rozliczanie czasu pracy i ustalenie wysokości wynagrodzenia - zasady stosowane przy rozliczaniu czasu pracy;
2. Zasady oskładkowania i opodatkowania wynagrodzeń
a) ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, FP, FGŚP, FEP i składka na Fundusz Solidarnościowy
b) rozliczenie podatku od wynagrodzenia ze stosunku pracy – kwota zmniejszająca podatek, koszty uzyskania przychodów, zaliczki na podatek w wysokości 32%
c) składniki wynagrodzenia i świadczenia zwolnione ze składek, podatku
3. Ustalenie wysokości wynagrodzenia w przypadku gdy pracownik nie przepracował całego miesiąca – analiza przypadków, rozwiązywanie zadań praktycznych;
4. Zasady stosowane przy obliczaniu wynagrodzenia za urlop wypoczynkowy i ekwiwalentu pieniężnego za urlop wypoczynkowy– analiza przypadków, rozwiązywanie zadań praktycznych;
a) podstawa wynagrodzenia za urlop i ekwiwalentu gdy pracownik był nieobecny w pracy w okresie przyjętym do ustalenia podstawy
b) nowy składnik wynagrodzenia w podstawie wynagrodzenia i ekwiwalentu za urlop wypoczynkowy
c) wynagrodzenie za godziny nadliczbowe i nocne w podstawie wynagrodzenia i ekwiwalentu za urlop wypoczynkowy
d) ekwiwalent za urlop wypoczynkowy osoby niepełnosprawnej zaliczonej do znacznego lub umiarkowanego stopnia niepełnosprawności;
5. Odszkodowania, odprawy obliczane z zastosowaniem zasad obowiązujących przy ustalaniu ekwiwalentu pieniężnego za urlop wypoczynkowy – rozwiązywanie zadań praktycznych;
a) ustalenie wysokości odprawy emerytalnej zasady wypłaty i przyznawania, odprawa emerytów wojskowych a prawo do odprawy emerytalnej, termin wypłaty odprawy emerytalnej,
b) obliczanie wysokości odprawy z tytułu rozwiązania stosunku pracy z przyczyn niedotyczących pracownika,
c) odszkodowania przysługujące za 1 dzień
6. Egzekucyjne i nieegzekucyjne potrącenia z wynagrodzeń, zasiłków, umów cywilnoprawnych – analiza przypadków,
a) ograniczenie stosowana przy dokonywaniu potrąceń z wynagrodzenia za pracę, zasiłków i umów cywilnoprawnych;
b) zbieg potrąceń;
7. Zasady stosowane przy obliczaniu podstawy wymiaru zasiłku chorobowego – rozwiązywanie przykładów praktycznych
a) składniki wynagrodzenia przysługujące za okresy kwartalne lub roczne uwzględniane w podstawie zasiłku w przypadku zmiany wymiaru etatu
b) zmiana wysokości wynagrodzenia, etatu a podstawa zasiłku,
8. Świadczenia pieniężne, inne nieodpłatne świadczenia ponoszone za pracownika a przychód ze stosunku pracy – aktualne orzecznictwo

 

W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.

Zasady rezerwacji

Zasady oznaczania terminów

Termin niegwarantowany - może zostać odwołany w dowolnym momencie (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)

Termin potwierdzony - oznacza, że są zapisane osoby na ten termin, jednak jeszcze w niewystarczającym stopniu, by zapewnić rentowność dostawcy, zatem dostawca może ten termin do 2 tygodni przed szkoleniem/kursem odwołać (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)

Termin gwarantowany - oznacza, że dostawca nie dopuszcza możliwości odwołania tego szkolenia. Gdyby jednak z przyczyn zdrowotnych trenera oraz braku zastępstwa tak się wydarzyło, otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie oraz kupon o wartości 20% szkolenia do wykorzystania na inne szkolenia.

 

Obraz
SEMPER
Nazwa firmy