Skuteczne umawianie spotkań handlowych
Co składa się na jakość szkolenia i jest w cenie?
Wprowadzenie:
Każdy przedsiębiorca jest potencjalnym celem wszelkiej maści „akwizytorów”, którzy próbują namówić go na spotkanie, na którym zaprezentują swój fantastyczny i niepowtarzalny produkt lub usługę, która pozwoli na zwiększenie zysków o 300%. Wyzwanie jakie staje przed każdym, kto jest po tej drugiej stronie słuchawki i kogo celem jest właśnie umawianie spotkań handlowych polega na tym, aby wyróżnić się na tyle, aby być odbieranym jako poważny partner w biznesie, a nie natrętny akwizytor. Nie jest to na pewno coś, co można osiągnąć od razu, ale zapraszamy do postawienia pierwszego kroku z naszą pomocą.
Cele szkolenia:
• Jak nabyć długotrwałą skuteczność w umawianiu spotkań handlowych?
• Jak docierać do osób decyzyjnych?
• Jak zdobyć uwagę klienta i przekuć w na sukces?
• Jak pokonywać trudności w rozmowie?
Opis szkolenia
Szkolenie w sposób kompleksowy przygotowuje Uczestnika do realizowania kampanii telefonicznych mających na celu umawianie spotkań handlowych. Program jest skonstruowany tak, aby mógł być z powodzeniem realizowany niezależnie od branży i od tego czy Uczestnik umawia spotkania dla siebie czy też innych handlowców. Szkolenie podzielone jest na cztery moduły tematyczne i obejmuje cały proces od przygotowania do pracy, poprzez umiejętne omijanie osób niedecyzyjnych, właściwą rozmowę z osobą decyzyjną, aż do pokonywania trudności i osiągania swoich celów. Forma pracy jest mocno warsztatowa, a moduł V daje możliwość przećwiczenia poznanych narzędzi w praktyce.
Czytaj dalej
Program szkolenia
Moduł I: Jak zmienić zimne telefony w gorące kampanie telefoniczne
Prawdopodobieństwo tego, że kiedy wykonam pojedynczy telefon mający na celu umówienie potencjalnego klienta na spotkanie handlowe zakończy się on sukcesem jest bardzo niewielkie. Wykonywanie tzw. zimnych telefonów z „doskoku” jest pozbawione jakiegokolwiek sensu. Zupełnie z inną sytuacją mamy jednak do czynienia, kiedy zbudujemy strategię i odpowiednio zaplanujemy cały ciąg takich telefonów. Jesteśmy wówczas w stanie na bieżąco poprawiać błędy, korygować przebieg rozmowy tak, aby każda kolejna była coraz lepsza – słowem, kiedy będziemy realizowali własną kampanię telefoniczną, a kampania daje morze możliwości eksperymentowania, szukania nowych sposobów i stawania sobie wyzwań. Moduł I ma właśnie przygotować Uczestników do takiej pracy i to w dwóch ważnych aspektach: pod kątem oczyszczenia głowy ze szkodliwych myśli i przekonań oraz pod kątem merytorycznym.
• Czym jest „cold call”? Fakty i mity.
• Jakim rozmówcą chcę być?
• Jak zorganizować własną kampanię telefoniczną?
• Cele do realizacji: czym ma zakończyć się rozmowa i cała kampania?
• Nastaw się na grę – jak z przykrego obowiązku uczynić iście „gamerskie” doświadczenie
• Jak przygotować się do pracy – mentalnie i merytorycznie
• 4 sposoby na to, aby nie zostać potraktowanym jak natrętny akwizytor
Narzędzia:
• Zasady kampanii telefonicznej
• Formularz przygotowania do kampanii
• Oś współrzędnych „antyalwizytora”
Moduł II: Problem „firewalla” – skuteczne omijanie osób pierwszego kontaktu
„Firewall” to w języku branżowym po prostu osoba, która jest w firmie zatrudniona na stanowisku, a którego zakres wchodzi między innymi odbieranie telefonów kierowanych na ogólny numer. Nie jest to zazwyczaj osoba decyzyjna, tak więc stanowi dla nas niejako „zaporę” oddzielającą nas od prezesa, czy szefa działu, do którego kierujemy swój produkt lub usługę. Największym jednak błędem, który zabija wszelki potencjał sprzedażowy jest traktowanie takich osób właśnie jak przeszkodę, zło konieczne i kogoś, komu nie warto poświęcić choćby minuty. Podczas szkolenia poświęcimy osobom pierwszego kontaktu cały moduł szkoleniowy tak, aby nauczyć się skutecznie z nimi rozmawiać. Uczestnicy zostaną wyposażeni w zestaw bardzo konkretnych technik, mających na celu sprawne dotarcie do osoby decyzyjnej. Sprzedaż, jak wiadomo, to w dużej mierze statystyka, nie da się jej jednak budować bez wykazania się ponadprzeciętnymi umiejętnościami już id pierwszych chwil całego procesu sprzedażowego.
• Kim są osoby pierwszego kontaktu
• Podstawy psychologii „firewalla”
• Jak wykreować pierwsze dobre wrażenie przez telefon
• Przegląd i trening relacyjnych technik omijania osób pierwszego kontaktu
• 3 techniki zaawansowane
Narzędzia:
• 4 płaszczyzny pierwszego wrażenia
• efekt „Halo”
• relacyjne techniki omijania firewalla
• zaawansowane techniki omijania firewalla
Moduł III: Rozmowa z osobą decyzyjną – Twoje 5 minut na umówienie spotkania
Rotacja w działach sprzedaży jest w większości firm na dość wysokim poziomie. Młody handlowiec przychodzi do firmy i ma zacząć umawiać sobie spotkania. Zasiada zatem do pracy, dzwoni, przedstawia się i oświadcza, że ma do zaoferowania fantastyczny produkt lub usługę i chce się spotkać, aby omówić szczegóły; po czym słyszy dźwięk odkładanej słuchawki. Schemat powtarza się dzień za dniem, handlowiec stwierdza, że to nie dla niego i odchodzi. W module III przepracujemy optymalną strukturę rozmowy, tak, aby wyposażyć handlowca w skuteczne narzędzia perswazyjne podnoszące znacznie prawdopodobieństwo powodzenia. Zaprezentowane zostaną najskuteczniejsze metody kupowania uwagi i wzbudzania zainteresowania rozmówcy, wciągania go w konwersację oraz wreszcie domykania ustaleń. Wysokie umiejętności zapewniają lepsze wyniki, te z kolei skutecznie zatrzymują handlowca w firmie
• Twój telefoniczny wizerunek
• Dwa warunki konieczne do osiągnięcia sukcesu
• Jak pokazać, że odrobiłeś lekcje – mądre otwarcie rozmowy
• Jak skutecznie „zakotwiczyć” klienta w rozmowie
• Metoda SeTuP – sposób zadawania pytań dających „paliwo”
• Po co mamy się spotkać i co z tego będę miał – jak sprzedać klientowi dobre argumenty
• Jak „dopiąć” ustalenia? – podsumowanie i zakontraktowanie
Narzędzia:
• algorytm otwarcia kontekstowego
• technika „kotwicy”
• metoda „SeTuP”
• technika „UZI” – kontraktowanie ustaleń
Moduł IV: Wymówki, obiekcje i inne trudności
Proces sprzedażowy wiąże się nieodzownie z konfliktem interesów: sprzedawca chce sprzedać jak najszybciej z jak największym zyskiem. Klient chce zapłacić jak najmniej i mieć jak najwięcej czasu na decyzję. Do podobnego konfliktu dochodzi już na etapie umawiania spotkania handlowego: w interesie sprzedawcy jest sztywne zakontraktowanie konkretnego terminu spotkania, w interesie klienta jest udać się na takie spotkanie tylko, jeśli niesie ono za sobą potencjalne korzyści. Trudno się zatem dziwić, że tam gdzie ścierają się interesy, występują pewne trudności, a umiejętne radzenie sobie z nimi jest często obszarem dźwigniowym procesu sprzedaży. Moduł IV przygotowuje Uczestników do radzenia sobie z najbardziej charakterystycznymi dla tego etapu procesu, jak „uciekanie” z rozmowy za pomocą wymówek czy konkretne obiekcje. Najważniejszą metodą pracy, która zostanie szczegółowo omówiona jest tak zwana metoda „Aikido”. Uczestnicy wyjdą ponadto z z listą najlepszych argumentów na najczęstsze obiekcje.
• Cele naszych rozmówców
• Przyzwyczajenie i rutyna jako podstawowa bariera sprzedażowa
• Najczęstsze wymówki, czyli sposoby klientów na zakończenie rozmowy
• Jak kupić sobie czas
• Obiekcje – realne powody odmowy: przegląd i strategie działania
• Technika „Aikido”
• Arsenał argumentów
Narzędzia:
• trzypunktowy katalog obiekcji
• algorytm kupowania czasu
• Technika „Aikido”
• Arsenał argumentów
Moduł V: intensywny trening
Moduł treningowy polega na intensywnym ćwiczeniu nowopoznanych metod pracy. Ćwiczenia mogą odbywać się na dwa sposoby: uczestnicy podejmują symulowane interakcje obsługowe (tak zwane scenki) lub podejmują kontakty ze swoimi klientami pod okiem trenera. Każda interakcja jest zwieńczona sesją informacji zwrotnych od trenera i innych Uczestników.
• Symulowane rozmowy 1:1
• Sesja informacji zwrotnych
• On the job training
Trener:
Trener biznesu, Trener odporności psychicznej, Facylitator oraz konsultant DISC. Specjalizuje się w rozwoju kompetencji menedżerskich, w sprzedaży oraz efektywności osobistej. Trener praktyk. Posiada 15 letnie doświadczenie w sprzedaży oraz obsłudze klienta w sektorze B2B oraz B2C. Uczy, jak wyjść ze schematów, tak aby budować długotrwałe relacje z klientem. Pomagam menadżerom oraz liderom wzmacniać oraz rozwijać umiejętności, a także tworzyć efektywne, współpracujące ze sobą zespoły.
Zasady rezerwacji
Zasady oznaczania terminów
Termin niegwarantowany - może zostać odwołany w dowolnym momencie (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)
Termin potwierdzony - oznacza, że są zapisane osoby na ten termin, jednak jeszcze w niewystarczającym stopniu, by zapewnić rentowność dostawcy, zatem dostawca może ten termin do 2 tygodni przed szkoleniem/kursem odwołać (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)
Termin gwarantowany - oznacza, że dostawca nie dopuszcza możliwości odwołania tego szkolenia. Gdyby jednak z przyczyn zdrowotnych trenera oraz braku zastępstwa tak się wydarzyło, otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie oraz kupon o wartości 20% szkolenia do wykorzystania na inne szkolenia.
Regulamin szkolenia
1. Wypełnienie powyższego formularza jest równoznaczne z akceptacją regulaminu prowadzonych przez SEDNO Training szkoleń. Niniejszy formularz zgłoszeniowy/umowa stanowi zgłoszenie udziału w szkoleniu i jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.
2. Płatność powinna być przekazana na konto SEDNO Training: PKO S.A. 80 1020 1013 0000 0302 0540 8390, po uprzednim otrzymaniu potwierdzenia szkolenia które zostanie wysłane na 3 dni robocze przed terminem szkolenia.
Uwaga! Na wyraźną prośbę klienta – administracji publicznej przysługuje płatność na podstawie faktury wystawionej w dniu szkolenia.
3. Brak płatności na konto SEDNO Training przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.
4. Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana wyłącznie w formie pisemnej najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą szkolenia. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania opłaty za szkolenie.
5. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia oraz do zmiany terminu szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku płatności zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
6. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami umowy zawartymi w pkt. 1-5 i akceptujemy je.
7. Oświadczamy, że jesteśmy umocowani do zawarcia niniejszej umowy w imieniu wskazanego wyżej podmiotu.

