Przejdź do treści

Savoir - vivre, etykieta i protokół dyplomatyczny w instytucji

Savoir - vivre, etykieta i protokół dyplomatyczny, czyli jak cię widzą
1 dzień:
6 godz.
Ostatnia aktualizacja:
Angielski
Polski [automatycznie], Angielski [automatycznie]

Co składa się na jakość szkolenia i jest w cenie?

Potwierdzenie od

Potwierdzenie od: 5.

Tyle osób wystarczy, by szkolenie zostało potwierdzone!

więcej
  
gwarancja

Gwarancja od: 5 uczestników.

Tyle osób wystarczy, by szkolenie odbyło się na pewno!

więcej
  
Wsparcie mailowe

Wsparcie mailowe

Kontakt mailowy z trenerem po szkoleniu, by wspierać Cię, służyć radą

więcej
  
Czego się nauczysz?

umiejętność publicznego prezentowania swoich poglądów 

skuteczne budowanie relacji 

umiejętność korzystania z technik przydatnych do kreowania wizerunku osoby podczas rozmów biznesowych

zwiększanie umiejętności perswazyjnych

umiejętność zachowania się i ubioru do różnorodnych sytuacji biznesowych

Dla kogo szkolenie?

Szkolenie jest skierowane pracowników firm oraz do urzędników administracji publicznej oraz osób pełniących funkcje publiczne np. radnych. Warsztaty mają na celu zwiększenie skuteczności budowania swojego wizerunku w kontaktach z kontrahentami, a także jako przedstawiciela samorządu. Uczestnicy zajęć dowiedzą się za pomocą jakich narzędzi mogą zwiększyć swoją wiarygodność w oczach interesantów/wyborców. Jak radzić radzenie sobie z trudnymi pytaniami. Zwiększą i przećwiczą swoje umiejętności perswazyjne. Uczestnicy będą ćwiczyć umiejętność publicznego prezentowania swoich poglądów. Znaczącą korzyścią dla uczestników będzie zwiększenie swojej efektywności w oparciu o umiejętność korzystania z technik zarządzania czasem.

Opis szkolenia

Tworzenie pozytywnego wizerunku instytucji lub firmy

Komunikacja z interesantem/ klientem

Etykieta biznesowa i savoir vivre 

Kulturowe różnice w kontaktach międzynarodowych

Powitania, pożegnania, prezentacje - kultura dnia codziennego

Dress code - elegancja w ubiorze - co i kiedy nosić? 

Czytaj dalej

Program szkolenia

1. Protokół dyplomatyczny
    - przestrzeganie zasad etycznych 
    - zasada wzajemności 
    - zasada uszanowania prywatności 
    - zasada starszeństwa 
    - zasada tolerancji 
    - zasada dyskrecji 
    - zasada punktualności 
    - zasada zdrowego rozsądku

2. Koncepcja misji administracji
    - po co kształtujemy wizerunek urzędu 
    - wizja i misja administracji publicznej
    - wpływ urzędnika na wizerunek administracji publicznej

3. Tworzenie pozytywnego wizerunku instytucji
    - tworzenie pozytywnego wizerunku instytucji (sposoby reakcji na zarzuty, kampanie negatywne, rankingi, sposoby na chwalenie się sukcesami) 
    - rola urzędnika w budowaniu prestiżu urzędu i wizerunku administracji publicznej w społeczeństwie 
    - kompetentny urzędnik - cechy profesjonalisty
    - urzędnik przyjazny petentowi 
    - „otwartość" na interesanta

4. Komunikacja z interesantem
    - efektywna analiza potrzeb interesanta
    - praca z nieświadomością interesanta - omijanie negatywnego nastawienia
    - efektywne wykorzystywanie narzędzi komunikacji

5. Etykieta biznesowa i savoir vivre 
    - zasady pierwszeństwa w kontaktach 
    - przedstawianie, anonsowanie, umawianie - jak nie popełnić faux pas 
    - wymiana wizytówek, powitania, tytułowanie
    - zasady jazdy samochodem i transportu 
    - ceremoniał - ceremonie oficjalne, przebieg i organizacja uroczystości
    - organizacja spotkań oficjalnych, wyjazdów i wizyt
    - procedencja - zasady ustalania pierwszeństwa
    - spotkania towarzysko-służbowe
    - delegacje - dobór uczestników delegacji
    - wręczanie oraz dobór prezentów

6. Kulturowe różnice w kontaktach międzynarodowych
    - zasady postępowania w kontaktach międzynarodowych
    - przyjmowanie delegacji krajowych oraz partnerów zagranicznych
    - rozmowy z partnerami z Unii Europejskiej
    - amerykański styl komunikowania się
    - sztuka rozmów z krajami dalekiego wschodu
    - spotkania przedstawicielami krajów islamskich
    - rozmowy z sąsiadami zza wschodniej granicy

7. Budowa wizerunku profesjonalnego urzędnika i urzędu
    - strefy odległości w kontaktach interpersonalnych
    - typy uścisków dłoni i ich znaczenie
    - jak uniknąć gafy 
    - cmok nonsens i gesty kulturowe
    - postawa obrazująca styl komunikowania się
    - mowa ciała i gesty wzmacniające przekaz
    - materiały promocyjne 
    - dekalog współpracy z mediami

8. Spotkania i przyjęcia - organizacja i uczestniczenie 
    - formy przyjęć i ich miejsca 
    - zaproszenia 
    - dobór gości 
    - stół i nakrycia - instrukcja obsługi 
    - menu oraz dobór alkoholi i napojów 
    - oprawa i obsługa 
    - rola i obowiązki gospodarza i gościa 
    - aperitif/posiłek/digestif - zachowanie 
    - błędy w etykiecie i języku stołu 

9. Codzienny savoir vivre 
    - etykieta korespondencji oficjalnej
    - etykieta korespondencji elektronicznej
    - telefoniczny savoir vivre 
    - netykieta 
    - jak reagować na gafy
    - nowoczesne technologie a protokół dyplomatyczny

10. Powitania, pożegnania, prezentacje - kultura dnia codziennego
    - znaczenie pierwszego wrażenia w kontaktach z innymi
    - wizyty oficjalne i nieoficjalne w firmie
    - zasady właściwego powitania i pożegnania gościa w firmie
    - sposoby witania, podanie ręki - zasady pierwszeństwa
    - jak należy powitać, podjąć i pożegnać gościa honorowego 
    - kłopotliwy „gość" w firmie
    - sposoby prezentacji 
    - zasady i wyjątki
    - przechodzenie na „Ty"
    - zasady używania biletów wizytowych
    - tytuły kurtuazyjne, naukowe, służbowe, honorowe

11. Dress code - elegancja w ubiorze - co i kiedy nosić? 
    - ubiór w administracji - sztuka autoprezentacji
    - kultura organizacyjna a wizerunek pracowników 
    - prawidłowy dobór stroju i dodatków 
    - fryzura, makijaż, biżuteria
    - podstawowe uchybienia w wyglądzie kobiety 
    - podstawowe uchybienia w wyglądzie mężczyzny 
    - ubiór służbowy - typy strojów i zasady ich doboru, wskazania elegancji 
    - dobór typu stroju w biznesie: business dress, business casual, casual; dodatki
    - idealny ubiór do biura oraz na spotkania
    - wskazówki dotyczące doboru stroju 
    - strój nieformalny czy ubranie wyjściowe 
 

12. Pytania i odpowiedzi

Trenerzy

Piotr T. Ruta

Szkolenie prowadzi Piotr T. Ruta - trener, coach, konsultant, negocjator, doradca i mówca motywacyjny z ponad 30 letnim doświadczeniem. Wykładowca na Studiach Podyplomowych i MBA w Wyższej Szkole Bankowej w Szczecinie i Poznaniu oraz Uniwersytecie Łódzkim. Studiował na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Jest absolwentem programu the Advanced Certificate in Marketing. Od 1994 roku doradza i szkoli jako trener miękkich umiejętności menedżerskich oraz niezależny konsultant ds. komunikacji marketingowej. Posiada również doświadczenie w projektach związanych z komunikacją wewnętrzną  

Pokaż więcej

Zasady rezerwacji

Zasady oznaczania terminów

Termin niegwarantowany - może zostać odwołany w dowolnym momencie (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)

Termin potwierdzony - oznacza, że są zapisane osoby na ten termin, jednak jeszcze w niewystarczającym stopniu, by zapewnić rentowność dostawcy, zatem dostawca może ten termin do 2 tygodni przed szkoleniem/kursem odwołać (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)

Termin gwarantowany - oznacza, że dostawca nie dopuszcza możliwości odwołania tego szkolenia. Gdyby jednak z przyczyn zdrowotnych trenera oraz braku zastępstwa tak się wydarzyło, otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie oraz kupon o wartości 20% szkolenia do wykorzystania na inne szkolenia.

 

Regulamin szkolenia

Dla stałych Uczestników naszych szkoleń 40 zł rabatu od ceny netto.

Przy skierowaniu na szkolenie powyżej trzech Uczestników z jednej firmy / instytucji udzielamy indywidualnego rabatu.
Dla podmiotów finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% ze środków publicznych podatek VAT zwolniony.

Cena szkolenia: 680,00 zł netto (+23% VAT) od osoby, obejmuje: 
- uczestnictwo w szkoleniu 
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- imienne zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia
- konsultacje poszkoleniowe (do 14 dni po szkoleniu)
- rabat na kolejne szkolenia (40,00 zł od ceny netto, od osoby) 

Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać do trzech roboczych dni przed terminem szkolenia.  
Potwierdzenie realizacji szkolenia przesyłamy do dwóch dni roboczych przed terminem szkolenia.

Płatność za udział w szkoleniu następuje po szkoleniu na podstawie faktury VAT  
Należność za udział prosimy wpłacać na konto OE FORUM: Santander Bank Polska, nr rach.: 10109022680000000100213506

Szkolenie stacjonarne
Obraz
Ośrodek Edukacyjny FORUM Anna Hoffmann
Nazwa firmy
Terminy szkolenia: