Przejdź do treści

Prawne problemy komercyjnego wykorzystywania memów internetowych

Komercyjne wykorzystywanie memów internetowych
1 dzień:
5 godz.
Ostatnia aktualizacja:
Angielski
Polski [automatycznie], Angielski [automatycznie]

Co składa się na jakość szkolenia i jest w cenie?

Potwierdzenie od

Potwierdzenie od: 8.

Tyle osób wystarczy, by szkolenie zostało potwierdzone!

więcej
  
gwarancja

Gwarancja od: 8 uczestników.

Tyle osób wystarczy, by szkolenie odbyło się na pewno!

więcej
  
Wsparcie mailowe

Wsparcie mailowe

Kontakt mailowy z trenerem po szkoleniu, by wspierać Cię, służyć radą

więcej
  
Czego się nauczysz?

Wykorzystywanie popularnych memów internetowych wydaje się prostym, tanim i szybkim pomysłem na uzupełnienie strategii marketingowej swojej firmy. Odbiorcy je dobrze znają, lubią i często udostępniają, zwiększając zasięgi takiej komunikacji marketingowej. Warto jednak mieć świadomość zagrożeń prawnych, które mogą się wiązać z biznesowym wykorzystywaniem popularnych internetowych treści. Przekopiowanie internetowego „śmiesznego obrazka" może być bowiem jedynie pozornie darmowe - a w miejsce chwilowej oszczędności pojawią się rosnące koszty długotrwałych pozwów sądowych.

Dziś już nie trzeba wybierać między zwiększonymi zasięgami a problemami z prawem. Wystarczy poznać kilka prostych reguł wykorzystywania memów internetowych w swojej komunikacji marketingowej. Niniejsze szkolenie nie wymaga wykształcenia prawniczego - w prosty sposób, na obrazowych przykładach przedstawia podstawowe zasady komercyjnego używania memów internetowych: ich udostępniania, przerabiania i tworzenia.
Uczestnicy nauczą się rozpoznawać problematyczne sytuacje i minimalizować ryzyka prawne związane z wykorzystywaniem grafik pozyskiwanych z internetu. Dowiedzą się, jak z zalewu internetowych treści wybierać materiały bezpieczne i nie naruszające własności intelektualnej

Dla kogo szkolenie?

Z wiedzy przedstawionej na szkoleniu skorzystają przede wszystkim: marketerzy, specjaliści ds. komunikacji oraz freelancerzy i przedsiębiorcy, którzy chcą nauczyć się, jak efektywnie i zgodnie z prawem wzbogacić swoją komunikację marketingową o chwytliwe humorystyczne treści.

Opis szkolenia

Czy mem internetowy to utwór chroniony prawem 

Korzystanie z treści publikowanych na innych profilach społecznościowych

Memy zawierające wizerunek osoby

Ryzyka prawne generowania memów przy pomocy sztucznej inteligencji - zarys problemu

Czytaj dalej

Program szkolenia

1. Czy mem internetowy to utwór chroniony prawem  
     • Czym jest mem internetowy 
     • Wady i zalety wykorzystywania memów internetowych w komunikacji internetowej 
     • Kto ma prawo do mema 
     • Jakie przepisy może naruszać niewłaściwe wykorzystanie mema 
     • Treści humorystyczne a prawo

2. Komercyjny użytek a prawo własności intelektualnej 
     • Definicje komercyjnego użytku 
     • Dlaczego komercyjne wykorzystanie treści może być problematyczne 
     • Licencje umożliwiające komercyjny i niekomercyjny użytek

3. Korzystanie z treści publikowanych na innych profilach społecznościowych 
     • Share'owanie contentu. Czy na udostępnienie materiału potrzebna jest licencja 
     • Reposty, remiksy, duety i inne przeróbki cudzych treści 
     • Używanie screenshotów uzyskiwanych z treści mediów społecznościowych

4. Tworzenie własnych memów
     • Wykorzystywanie kadrów z popularnych filmów i seriali 
     • Jak legalnie pobierać grafiki z banków zdjęć 
     • Używanie popularnych cytatów do własnych celów 
     • Czy pomysł na mema podlega ochronie prawnej 
     • Podążanie za trendem a plagiaty 
     • Domena publiczna, czyli popularne dzieła kultury w służbie własnego biznesu

5. Memy zawierające wizerunek osoby
     • Ochrona wizerunku osób znanych i popularnych 
     • Problemy niechcianej popularności bohaterów memów  
     • Naruszanie dóbr osobistych i czyny zabronione z użyciem wizerunków ludzi

6. Ryzyka prawne generowania memów przy pomocy sztucznej inteligencji - zarys problemu

7. Pytania od uczestników

Trenerzy

dr Karina Kunc-Urbańczyk

Szkolenie prowadzi: dr Karina Kunc-Urbańczyk - doktor nauk prawnych, specjalizuje się w prawnych aspektach social media marketingu. Prelegentka międzynarodowych i ogólnopolskich konferencji, autorka licznych publikacji naukowych z zakresu prawa własności intelektualnej i nowych technologii (ORCID nr 0000-0002-7713-5822). Prawo zna nie tylko od strony teoretycznej, ale i praktycznej - od ponad 10 lat pracuje w wymiarze sprawiedliwości (sprawy cywilne i gospodarcze obu instancji), obecnie orzeka w Sądzie Apelacyjnym w Katowicach. Ma także doświadczenie w obsłudze prawnej biznesów online i influencerów. Jest współautorką podręcznika dla młodzieży "Apteczka prawna - Lex bez łez" oraz kursów internetowych z zakresu prawa social mediów. Prowadzi szkolenia, wykłady i webinary o tematyce prawnej, a także hobbystycznie popularyzuje wiedzę prawniczą w mediach społecznościowych. 

Pokaż więcej

Zasady rezerwacji

Zasady oznaczania terminów

Termin niegwarantowany - może zostać odwołany w dowolnym momencie (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)

Termin potwierdzony - oznacza, że są zapisane osoby na ten termin, jednak jeszcze w niewystarczającym stopniu, by zapewnić rentowność dostawcy, zatem dostawca może ten termin do 2 tygodni przed szkoleniem/kursem odwołać (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)

Termin gwarantowany - oznacza, że dostawca nie dopuszcza możliwości odwołania tego szkolenia. Gdyby jednak z przyczyn zdrowotnych trenera oraz braku zastępstwa tak się wydarzyło, otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie oraz kupon o wartości 20% szkolenia do wykorzystania na inne szkolenia.

 

Regulamin szkolenia

Potwierdzenie realizacji szkolenia jest przesyłane mailem dwa dni robocze przed terminem szkolenia. Po potwierdzeniu uczestnictwa w szkoleniu, dzień przed szkoleniem do każdego Uczestnika zostanie wysłany link do platformy Zoom.

Wraz z linkiem zostanie wysyłana instrukcja instalacji i korzystania z komunikatora Zoom. W trakcie szkolenia zapewniamy pomoc techniczną.

Jeśli nie zgłosi się wymagana liczba Uczestników, wiadomość o odwołaniu szkolenia zostaje wysłana do Uczestnika mailem dwa dni robocze przed szkoleniem, wraz z informacją czy jest możliwość skorzystania ze szkolenia w innym terminie.

Uczestnik może bezpłatnie odwołać udział w szkoleniu do dwóch dni roboczych przed terminem szkolenia.

Uczestnik może bezpłatnie przełożyć rezerwację udziału w szkoleniu do dwóch dni roboczych przed terminem szkolenia.

Dla stałych Uczestników naszych szkoleń 40 zł rabatu od ceny netto.

Przy skierowaniu na szkolenie powyżej trzech Uczestników z jednej firmy / instytucji udzielamy indywidualnego rabatu.
Dla podmiotów finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% ze środków publicznych podatek VAT zwolniony.

Cena szkolenia: 720,00 zł netto (+23% VAT) od osoby, obejmuje: 
- uczestnictwo w szkoleniu 
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- imienne zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia
- konsultacje poszkoleniowe (do 14 dni po szkoleniu)
- rabat na kolejne szkolenia (40,00 zł od ceny netto, od osoby) 

Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać do trzech roboczych dni przed terminem szkolenia.  
Potwierdzenie realizacji szkolenia przesyłamy do dwóch dni roboczych przed terminem szkolenia.

Płatność za udział w szkoleniu następuje po szkoleniu na podstawie faktury VAT  
Należność za udział prosimy wpłacać na konto OE FORUM: Santander Bank Polska, nr rach.: 10109022680000000100213506

Szkolenie live online (na żywo)
Szkolenie stacjonarne
Obraz
Ośrodek Edukacyjny FORUM Anna Hoffmann
Nazwa firmy
Terminy szkolenia: