Przejdź do treści

Postępowanie administracyjne w praktyce organów administracji publicznej

1 dzień:
8 godz.
Ostatnia aktualizacja:
Angielski
Polski [automatycznie], Angielski [automatycznie]

Co składa się na jakość szkolenia i jest w cenie?

Opis szkolenia

Czytaj dalej

Program szkolenia

1. Zasady ogólne postępowania administracyjnego.
2. Podmioty postępowania administracyjnego i sposoby reprezentacji.
a) pojęcie organu administracji publicznej, rodzaje, właściwość rzeczowa, miejscowa i instytucjonalna, upoważnienie do prowadzenia postępowania - pełnomocnictwo administracyjne
b) przesłanki i tryb wyłączenia organu i wyłączenia pracownika organu administracji publicznej
3. Pojęcie strony postępowania administracyjnego.
4. Pełnomocnik w postępowaniu administracyjnym, rodzaje pełnomocnictwa, w tym ustanowienie pełnomocnictwa w formie dokumentu elektronicznego, sposób jego dokumentacji. Przedstawiciel w postępowaniu administracyjnym.
5. Terminy załatwienia sprawy, bezczynność organu i przewlekłość postępowania.
6. Doręczenia.
a) doręczenia papierowe,
b) doręczenia elektroniczne – sposoby wysyłki elektronicznej, przedmiot i podmiot doręczeń elektronicznych, dokumentowanie doręczenia i badanie skuteczności doręczenia, zasady sporządzania skanów dokumentów i nadawanie im mocy oryginału, sporządzanie kopii pism otrzymanych w postaci elektronicznej, stwierdzanie skuteczności doręczenia elektronicznego pism kierowanych do ARiMR przez beneficjentów,
c) skutki niedoręczenia pisma procesowego, w tym konsekwencje niedoręczenia decyzji.
7. Wezwania (cel, treść, adresaci, forma i tryb).
8. Wszczęcie postępowania (z urzędu, na wniosek, odmowa wszczęcia, uzupełnianie braków formalnych).
9. Postępowanie dowodowe (katalog środków dowodowych i jego charakter, przesłanki, forma i tryb przeprowadzania poszczególnych dowodów, reguły dowodzenia, zasada swobodnej oceny dowodów).
10. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokumentu przez pracownika organu prowadzącego postępowanie.
11. Zawieszenie postępowania (z urzędu i na wniosek).
12. Wydanie decyzji (rodzaje decyzji, elementy jej treści, błędy praktyczne w konstruowaniu decyzji, rygor natychmiastowej wykonalności, prawomocność a ostateczność decyzji administracyjnej, środki zaskarżenia).
13. Postanowienia, zażalenie (forma, elementy składowe i tryb wydawania).
14. Umorzenie postępowania administracyjnego.
15. Udostępnianie akt.
16. Mediacja w postępowaniu administracyjnym, pozycja organu jako strony mediacji (charakter sprawy pozwalający na przeprowadzenie mediacji, dobrowolność mediacji, ugoda, poufność przebiegu mediacji, czas trwania mediacji i sposób jej zakończenia, koszty mediacji).
17. Postępowanie odwoławcze.
a) forma, termin i tryb wniesienia odwołania,
b) postępowanie w trybie autokontroli organu I instancji,
c) dopuszczalność odwołania, postępowanie odwoławcze merytoryczne, rodzaje rozstrzygnięć w postępowaniu odwoławczym,
d) oświadczenie o zrzeczeniu się odwołania,
e) sprzeciw od decyzji kasatoryjnej – wymogi formalne i tryb jego wnoszenia oraz rozpoznania,
f) forma uwzględnienia skargi strony w trybie autokontroli (art. 54 § 3 p.p.s.a.).
18. Tryby nadzwyczajne:
a) wznowienie postępowania (przesłanki, właściwość organu, przedmiot postępowania, rodzaje rozstrzygnięć),
b) uchylenie decyzji (przesłanki, właściwość organu, forma i tryb),
c) stwierdzenie nieważności decyzji (przesłanki, właściwość organu, forma i tryb),
d) wygaśnięcie decyzji (przesłanki, właściwość organu, forma i tryb),
e) tryby nadzwyczajne a postanowienia.
19. Wydawanie zaświadczeń (definicja zaświadczenia, treść, forma i tryb).
20. Zasady nakładania administracyjnych kar pieniężnych (art. 189a–189k k.p.a.).
21. Koszty postępowania.
22. Zagadnienia podnoszone na innych szkoleniach przez WUP i PUP:
a) Czy podjęcie decyzji Dyrektora PUP w imieniu Starosty o umorzeniu świadczenia jest prawidłowe bez wystawienia decyzji stricte zgodnej z kpa (zgoda dyrektora tylko na piśmie bezrobotnego przedstawiającego przesłanki do umorzenia – podpis dyrektora na takim piśmie – brak wystawienia decyzji). Jak wyegzekwować w ramach realizowanego projektu wystawienie decyzji administracyjnej od Dyrektora.
b) Nienależne pobrane świadczenie z ustawy o promocji (…) a jego umorzenie w świetle przepisów kpa.
c) Wystawianie decyzji z datą wsteczną (np. pozbawienie statusu osoby bezrobotnej)
a rozliczenie w projekcie takiego wydatku.
d) Formułowanie podstaw prawnych i uzasadnień w wydawanych rozstrzygnięciach.
e) Prowadzenie postępowania wyjaśniającego (postępowanie dowodowe, środki dowodowe, materiał dowodowy, rozprawa administracyjna).

Trener: Małgorzata Czartoryska
Prawnik, wieloletni pracownik i współpracownik organów administracji rządowej i samorządowej, specjalista w zakresie procedur administracyjnych, ochrony danych osobowych, kontroli zarządczej, dostępu do informacji publicznej, zarządzania jednostką organizacyjną administracji publicznej, audytor wewnętrzny., wieloletni wykładowca uczelni publicznych i niepublicznych (WSB Wrocław, WSB Gorzów Wielkopolski, SAS Kraków, Uniwersytet Ekonomiczny Wrocław) i wielu firm szkoleniowych (Infor, BDO, MDDP, GoldenTraining itd.).

Zasady rezerwacji

Zasady oznaczania terminów

Termin niegwarantowany - może zostać odwołany w dowolnym momencie (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)

Termin potwierdzony - oznacza, że są zapisane osoby na ten termin, jednak jeszcze w niewystarczającym stopniu, by zapewnić rentowność dostawcy, zatem dostawca może ten termin do 2 tygodni przed szkoleniem/kursem odwołać (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)

Termin gwarantowany - oznacza, że dostawca nie dopuszcza możliwości odwołania tego szkolenia. Gdyby jednak z przyczyn zdrowotnych trenera oraz braku zastępstwa tak się wydarzyło, otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie oraz kupon o wartości 20% szkolenia do wykorzystania na inne szkolenia.

 

Regulamin szkolenia

1. Wypełnienie powyższego formularza jest równoznaczne z akceptacją regulaminu prowadzonych przez SEDNO Training szkoleń. Niniejszy formularz zgłoszeniowy/umowa stanowi zgłoszenie udziału w szkoleniu i jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.

2. Płatność powinna być przekazana na konto SEDNO Training: PKO S.A. 80 1020 1013 0000 0302 0540 8390, po uprzednim otrzymaniu potwierdzenia szkolenia które zostanie wysłane na 3 dni robocze przed terminem szkolenia.

Uwaga! Na wyraźną prośbę klienta – administracji publicznej przysługuje płatność na podstawie faktury wystawionej w dniu szkolenia.

3. Brak płatności na konto SEDNO Training przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.

4. Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana wyłącznie w formie pisemnej najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą szkolenia. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania opłaty za szkolenie.

5. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia oraz do zmiany terminu szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku płatności zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.

6. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami umowy zawartymi w pkt. 1-5 i akceptujemy je.

7. Oświadczamy, że jesteśmy umocowani do zawarcia niniejszej umowy w imieniu wskazanego wyżej podmiotu.

Szkolenie stacjonarne
Obraz
SEDNO TRAINING Dorota Bieńkowska
Nazwa firmy
Terminy szkolenia: