Przejdź do treści

Podstawy zarządzania projektami zgodnie ze standardem PMI

Praktyczne szkolenie, którego celem jest zbudowanie solidnych fundamentów do efektywnego zarządzania projektami.
3 dni:
24 godz.
Ostatnia aktualizacja:
Angielski
Polski [automatycznie], Angielski [automatycznie]

Co składa się na jakość szkolenia i jest w cenie?

Potwierdzenie od

Potwierdzenie od: 6.

Tyle osób wystarczy, by szkolenie zostało potwierdzone!

więcej
  
Maksymalnie na szkoleniu

Maksymalnie: 14 uczestników

Tylu uczestników maksymalnie weźmie udział w szkoleniu.

więcej
  
Wsparcie mailowe

Wsparcie mailowe

Kontakt mailowy z trenerem po szkoleniu, by wspierać Cię, służyć radą

więcej
  
Czego się nauczysz?

Szkolenie uczy podstawowych metod i technik zarządzania projektami w ramach całego cyklu życia projektu.   

Przedstawia i porządkuje kluczowe pojęcia niezbędne do sprawnego komunikowania się z członkami zespołów projektowych.

Podczas zajęć uczestnicy poznają praktyczne zastosowanie wiedzy i narzędzi do zarządzania projektami przydatnych kierownikom projektu oraz członkom zespołów projektowych.

Uniwersalny charakter merytoryki umożliwi osobom reprezentującym różne branże na aktywny udział w zajęciach oraz efektywną wymianę doświadczeń.

Dla kogo szkolenie?

członków zespołów projektowych

koordynatorów i specjalistów zaangażowanych w realizację projektów

liderów zespołów

kierowników projektów

innych osób zaangażowanych w realizację projektów

Opis szkolenia

Praktyczne szkolenie, którego celem jest zbudowanie solidnych fundamentów do efektywnego zarządzania projektami, zgodnie z najbardziej rozpoznawalnym i cenionym międzynarodowym standardem Project Management Institute® opisanym w Project Management Body of Knowledge®.

Szkolenie uczy podstawowych metod i technik zarządzania projektami w ramach każdej fazy projektu. Przedstawia i porządkuje kluczowe pojęcia niezbędne do sprawnego komunikowania się z członkami zespołów projektowych. Podczas zajęć uczestnicy poznają praktyczne zastosowanie wiedzy i narzędzi do zarządzania projektami przydatnych kierownikom projektu oraz członkom zespołów projektowych. Uniwersalny charakter merytoryki umożliwi osobom reprezentującym różne branże na aktywny udział w zajęciach oraz efektywną wymianę doświadczeń.

Czytaj dalej

Program szkolenia

Podstawowe pojęcia w zarządzaniu projektami 

  1. Czym jest projekt, program, portfel projektów
  2. Na czym polega zarządzanie projektami i zarządzanie programami
  3. Cele, wymagania, założenia, ograniczenia
  4. Potrójne ograniczenie
  5. Najważniejsze role w kontekście projektu
  6. Interesariusze projektu 
  7. Czynniki wewnętrzne i zewnętrzne wpływające na projekt
  8. Etapy projektu i cykl życia projektu 
  9. Grupy procesów w zarządzaniu projektami

Wybór i rozpoczęcie projektu 

  1. Miejsce i rola projektów w organizacji
  2. Mechanizmy wyboru projektów
  3. Ilościowe metody wyboru projektów
  4. Karta projektu – mechanizm rozpoczynania projektów
  5. Spotkanie otwierające
  6. Wymagania – klucz do sukcesu projektu
  7. Atrybuty dobrze sformułowanych wymagań
  8. Techniki wydobywania wymagań
  9. Proces zarządzania wymaganiami
  10. Zarządzanie relacjami z interesariuszami

Planowanie projektu

  1. Procesy planowania projektu
  2. Planowanie zakresu
  3. Planowanie zasobów
  4. Planowanie czasu
  5. Planowanie kosztów
  6. Planowanie działań związanych z ryzykiem
  7. Inne aspekty planowania
  8. Plan zarządzania projektem i plany bazowe

Realizacja i zamknięcie projektu

  1. Monitorowanie i kontrola zmian w projekcie
  2. Monitorowanie i kontrola wykonania projektu
  3. Metoda zarządzania wartością wypracowaną
  4. Metody poznawania kontekstu biznesowego
  5. Najważniejsze aspekty zarządzania zespołem projektu
  6. Działania związane z zamykaniem projektu

Zarządzanie wiedzą nabytą

  1. Korzyści wynikające z zarządzania wiedzą
  2. Podstawowe elementy modelu zarządzania wiedzą nabytą
  3. Zdefiniowanie głównych celów i elementów przeglądu poprojektowego
  4. Rodzaje przeglądów poprojektowych
  5. Niezbędne dokumenty przygotowujących do przeglądu
  6. Proces przeprowadzania przeglądu powdrożeniowego
  7. Opis efektów przeglądu – konspekt raportu końcowego z projektu
  8. Taktyki przeprowadzania skutecznych przeglądów projektów
  9. Wyjaśnienie ról i odpowiedzialności związanych z przeglądami poprojektowymi
  10. Trudności związane z przeprowadzaniem przeglądu

Trenerzy

Gabriel Sznajder
Gabriel Sznajder, MBA, PMP, P2P
Trener
  • Trener biznesowy i konsultant w obszarze przywództwa, rozwoju zespołów projektowych i analizy biznesowej z ponad 17 letnim doświadczeniem.
    Ekspert w dziedzinie zarządzania projektami i portfelem projektów, zarządzania operacyjnego oraz realizacji inicjatyw R&D i utrzymaniowych w branży IT.
  • Praktyk-menedżer biegle funkcjonujący w zróżnicowanych modelach zarządczych: Agile, Waterfall, Kanban, SCRUM.
  • Aktywny szkoleniowiec, konsultant oraz wykładowca studiów podyplomowych i MBA (WSB Wrocław, Akademia Koźmińskiego Warszawa).

Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując dla dużych międzynarodowych firm. Pełnił role zarządcze w wielomilionowych projektach i portfelach realizowanych w ramach rozproszonych zespołów interdyscyplinarnych liczących 60-180 specjalistów. Przez ostatnich kilka lat zarządzał zespołami developerskimi, utrzymującymi portfel ponad 20 systemów używanych w banku inwestycyjnym.

Jest aktywnym członkiem Project Management Institute PMI Poland Chapter. W latach 2010-2016 jako dyrektor zarządzający koordynował działania Wrocławskiego Oddziału PMI – bezpośrednio nadzorując i organizując konferencje, kwartalne seminaria PMI (profesjonalne wydarzenia edukacyjne dla kierowników projektów) i warsztaty dla praktyków. Odpowiadał też za współpracę z partnerami i sponsorami.

W latach 2018-2020 pełnił funkcję Prezesa Zarządu PMI Poland Chapter.

Pokaż więcej

Zasady rezerwacji

Zasady oznaczania terminów

Termin niegwarantowany - może zostać odwołany w dowolnym momencie (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)

Termin potwierdzony - oznacza, że są zapisane osoby na ten termin, jednak jeszcze w niewystarczającym stopniu, by zapewnić rentowność dostawcy, zatem dostawca może ten termin do 2 tygodni przed szkoleniem/kursem odwołać (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)

Termin gwarantowany - oznacza, że dostawca nie dopuszcza możliwości odwołania tego szkolenia. Gdyby jednak z przyczyn zdrowotnych trenera oraz braku zastępstwa tak się wydarzyło, otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie oraz kupon o wartości 20% szkolenia do wykorzystania na inne szkolenia.

 

Szkolenie live online (na żywo)
Szkolenie live online (na żywo)
Obraz
Podstawy Zarządzania Projektami
Synergy Training
Nazwa firmy
Terminy szkolenia: