Podstawy zarządzania projektami zgodnie ze standardem PMI
Co składa się na jakość szkolenia i jest w cenie?
Szkolenie uczy podstawowych metod i technik zarządzania projektami w ramach całego cyklu życia projektu.
Przedstawia i porządkuje kluczowe pojęcia niezbędne do sprawnego komunikowania się z członkami zespołów projektowych.
Podczas zajęć uczestnicy poznają praktyczne zastosowanie wiedzy i narzędzi do zarządzania projektami przydatnych kierownikom projektu oraz członkom zespołów projektowych.
Uniwersalny charakter merytoryki umożliwi osobom reprezentującym różne branże na aktywny udział w zajęciach oraz efektywną wymianę doświadczeń.
Praktyczne szkolenie, którego celem jest zbudowanie solidnych fundamentów do efektywnego zarządzania projektami, zgodnie z najbardziej rozpoznawalnym i cenionym międzynarodowym standardem Project Management Institute® opisanym w Project Management Body of Knowledge®.
Szkolenie uczy podstawowych metod i technik zarządzania projektami w ramach każdej fazy projektu. Przedstawia i porządkuje kluczowe pojęcia niezbędne do sprawnego komunikowania się z członkami zespołów projektowych. Podczas zajęć uczestnicy poznają praktyczne zastosowanie wiedzy i narzędzi do zarządzania projektami przydatnych kierownikom projektu oraz członkom zespołów projektowych. Uniwersalny charakter merytoryki umożliwi osobom reprezentującym różne branże na aktywny udział w zajęciach oraz efektywną wymianę doświadczeń.
Czytaj dalej
Program szkolenia
Podstawowe pojęcia w zarządzaniu projektami
- Czym jest projekt, program, portfel projektów
- Na czym polega zarządzanie projektami i zarządzanie programami
- Cele, wymagania, założenia, ograniczenia
- Potrójne ograniczenie
- Najważniejsze role w kontekście projektu
- Interesariusze projektu
- Czynniki wewnętrzne i zewnętrzne wpływające na projekt
- Etapy projektu i cykl życia projektu
- Grupy procesów w zarządzaniu projektami
Wybór i rozpoczęcie projektu
- Miejsce i rola projektów w organizacji
- Mechanizmy wyboru projektów
- Ilościowe metody wyboru projektów
- Karta projektu – mechanizm rozpoczynania projektów
- Spotkanie otwierające
- Wymagania – klucz do sukcesu projektu
- Atrybuty dobrze sformułowanych wymagań
- Techniki wydobywania wymagań
- Proces zarządzania wymaganiami
- Zarządzanie relacjami z interesariuszami
Planowanie projektu
- Procesy planowania projektu
- Planowanie zakresu
- Planowanie zasobów
- Planowanie czasu
- Planowanie kosztów
- Planowanie działań związanych z ryzykiem
- Inne aspekty planowania
- Plan zarządzania projektem i plany bazowe
Realizacja i zamknięcie projektu
- Monitorowanie i kontrola zmian w projekcie
- Monitorowanie i kontrola wykonania projektu
- Metoda zarządzania wartością wypracowaną
- Metody poznawania kontekstu biznesowego
- Najważniejsze aspekty zarządzania zespołem projektu
- Działania związane z zamykaniem projektu
Zarządzanie wiedzą nabytą
- Korzyści wynikające z zarządzania wiedzą
- Podstawowe elementy modelu zarządzania wiedzą nabytą
- Zdefiniowanie głównych celów i elementów przeglądu poprojektowego
- Rodzaje przeglądów poprojektowych
- Niezbędne dokumenty przygotowujących do przeglądu
- Proces przeprowadzania przeglądu powdrożeniowego
- Opis efektów przeglądu – konspekt raportu końcowego z projektu
- Taktyki przeprowadzania skutecznych przeglądów projektów
- Wyjaśnienie ról i odpowiedzialności związanych z przeglądami poprojektowymi
- Trudności związane z przeprowadzaniem przeglądu
Trenerzy

- Trener biznesowy i konsultant w obszarze przywództwa, rozwoju zespołów projektowych i analizy biznesowej z ponad 17 letnim doświadczeniem.
Ekspert w dziedzinie zarządzania projektami i portfelem projektów, zarządzania operacyjnego oraz realizacji inicjatyw R&D i utrzymaniowych w branży IT. - Praktyk-menedżer biegle funkcjonujący w zróżnicowanych modelach zarządczych: Agile, Waterfall, Kanban, SCRUM.
- Aktywny szkoleniowiec, konsultant oraz wykładowca studiów podyplomowych i MBA (WSB Wrocław, Akademia Koźmińskiego Warszawa).
Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując dla dużych międzynarodowych firm. Pełnił role zarządcze w wielomilionowych projektach i portfelach realizowanych w ramach rozproszonych zespołów interdyscyplinarnych liczących 60-180 specjalistów. Przez ostatnich kilka lat zarządzał zespołami developerskimi, utrzymującymi portfel ponad 20 systemów używanych w banku inwestycyjnym.
Jest aktywnym członkiem Project Management Institute PMI Poland Chapter. W latach 2010-2016 jako dyrektor zarządzający koordynował działania Wrocławskiego Oddziału PMI – bezpośrednio nadzorując i organizując konferencje, kwartalne seminaria PMI (profesjonalne wydarzenia edukacyjne dla kierowników projektów) i warsztaty dla praktyków. Odpowiadał też za współpracę z partnerami i sponsorami.
W latach 2018-2020 pełnił funkcję Prezesa Zarządu PMI Poland Chapter.
Pokaż więcej
Zasady rezerwacji
Zasady oznaczania terminów
Termin niegwarantowany - może zostać odwołany w dowolnym momencie (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)
Termin potwierdzony - oznacza, że są zapisane osoby na ten termin, jednak jeszcze w niewystarczającym stopniu, by zapewnić rentowność dostawcy, zatem dostawca może ten termin do 2 tygodni przed szkoleniem/kursem odwołać (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)
Termin gwarantowany - oznacza, że dostawca nie dopuszcza możliwości odwołania tego szkolenia. Gdyby jednak z przyczyn zdrowotnych trenera oraz braku zastępstwa tak się wydarzyło, otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie oraz kupon o wartości 20% szkolenia do wykorzystania na inne szkolenia.

