NVC - Nonviolent Communication Podstawy Komunikacji Bez Przemocy
Co składa się na jakość szkolenia i jest w cenie?
Poznasz i pogłębisz kompetencje w zakresie budowania dobrej relacji z drugim człowiekiem w oparciu o dialog i wzajemne poszanowanie
Zdobędziesz umiejętności, które zastosujesz zarówno w kontaktach w firmie, w której pracujesz (z szefem, klientem, współpracownikami) jak i w indywidualnych relacjach z rodziną, przyjaciółmi, znajomymi
Poznasz i przećwiczysz w praktyce sposoby rozwiązywania konfliktów oraz radzenia sobie z etykietami i ocenami w oparciu o NVC
Rozwiniesz umiejętność okazywania empatii dla otoczenia i dla samego siebie, co stanowi fundament porozumienie bez przemocy
Dobre relacje z otoczeniem powstają dzięki świadomej komunikacji, czyli rozwiniętej umiejętność mówienia i słuchania. Co więcej, ściśle jest z tym połączony sposób traktowania samego siebie. To jak w myślach zwracamy się do nas samych, wpływa na nasze uczucia i zachowania. Nasze oceny i błędne interpretacje osób oraz sytuacji często stanowią zarzewie konfliktów. Dzięki podejściu bez przemocy, możemy nauczyć się odróżniać fakty od krzywdzących opinii, a dzięki empatii możemy nauczyć się zrozumieć prawdziwe motywy zachowań innych osób. Co znacznie ułatwi nam dogadanie się nawet z tymi, z którymi do tej pory było trudno np. Z partnerem, szefem lub dziećmi.
Podczas szkolenia rozwiniesz swoje umiejętności interpersonalne, pogłębisz empatyczne rozumienie źródła reakcji swoich i otoczenia. Nauczysz się podstaw inteligencji emocjonalnej rozpoznawania, nazywania oraz wyrażania emocji. Dowiesz się, jak zaopiekować się sobą lub bliskimi Ci osobami w sytuacjach, gdy emocje biorą górę np. wyrażanie gniewu. Podejście NVC pomaga w rozwiązywaniu konfliktów i mediacjach. Daje wsparcie w przezwyciężaniu oporu, stawianiu granic, odmawianiu i proszeniu.
Podczas 2-dniowego warsztatu będziemy skupieni na praktycznym aspekcie zastosowania NVC w życiu codziennym. Poznamy i przećwiczymy podstawowe założenia Porozumienia bez Przemocy w grupach i empatycznych dwójkach. Będziemy pracować samodzielnie dochodząc do pewnych refleksji, w podgrupach odgrywając scenki oraz wspólnie w całej grupie angażując się w zabawę, gry i ruch.
Czytaj dalej
Program szkolenia
1. Podstawowe założenie w NVC, języka serca
a. Język bez przemocy: Żyrafa i szakala, jak to jest mówić po szakalowamu i po żyrafiemu?
b. Metoda NVC i główne rozróżnienia
2. Odróżnienie ocen od spostrzeżeń
a. Osądy i etykiety, które oddzielają nas od innych – ćwiczenie w zwierciadle stereotypów
b. Transformacja krzywdzących ocen i powrót do obiektywnej rzeczywistości
3. Rozpoznawanie emocji
a. Cena niewyrażonych uczuć – jakie są skutki braku kontaktu z emocjami. Co robić, żeby ich nie tłamsić oraz żeby nie wybuchnąć.
b. Uczucia prawdziwe vs. Uczucia rzekome
c. Odpowiedzialność za uczucia
4. Potrzeby w ujęciu NVC
a. Klasyfikacja potrzeb
b. Rozpoznawanie potrzeb
c. Rozróżnienie strategii od potrzeb – czyli główna przyczyna naszych nieporozumień
5. Wyrażanie siebie - Metoda 4 kroków w biznesie i w życiu prywatnym
a. Czym jest metoda i kiedy może być stosowana?
b. Praktyka metody 4 kroków - ćwiczenie taniec kroków NVC
c. Wyrażanie trudnych uczuć – co robić, kiedy gniew przejmuje stery
6. Przyjmowanie komunikatów - Metoda 4 kroków
a. Słuchanie trudnych, negatywnych komunikatów
b. Ćwiczenie – Uszy szakala i żyrafy
c. Jak nie być w gorącej wodzie kąpanym – czyli praca z intensywnym bodźcem
7. Potęga empatia – najwyższej formy człowieczeństwa
a. Empatia dla innych, budowanie współczującego kontaktu
b. Dla siebie, jak mniej krytycznie oceniać siebie, gdy jesteśmy mniej doskonali.
c. Empatia, jako pierwsza pomoc - opłakiwanie i wybaczanie
8. Pełne wyrażanie siebie w NVC
a. Używanie języka pozytywnego działania
b. Używanie języka konkretów i faktów
c. Rezygnacja ze słowa “nie” i “ale”
d. Przepraszanie, proszenie, dziękowanie w prawdzie i pełnej mocy
9. Rozwiązywanie konfliktów metodą NVC
a. Nawiązywanie kontaktu między ludźmi
b. Etapy rozwiązywania konfliktów metodą bez przemocy
c. Nasze potrzeby i strategie w konflikcie
d. Wyczuwanie potrzeb innych ludzie, niezależnie od tego, co mówią
e. Proces porozumienia i mediacji, Twoja rola i strategie przełamania
Trenerzy

Od 4 lat działam w branży związanej ze szkoleniami i rozwojem kompetencji miękkich. Wcześniejsze moje doświadczenie zawodowe, od 2011 roku, dotyczyło różnych sfer biznesu. Głównie marketing i sprzedaż, obsługi klienta, komunikacji wewnętrznej oraz rozwoju pracowników i kadry managerskiej. Miałam także doświadczenie na stanowisku kierowniczym, jako manager zespołu.
Suma tych doświadczeń sprawia, że mam bardzo wnikliwy wgląd w to, jak funkcjonuje biznes na poziomie strategii oraz jakie zachodzą w nim interakcje międzyludzkie.
Od 2016 roku jestem zaangażowana w organizację przemawiania publicznego i rozwoju kompetencji liderskich Toastmasters International. Współorganizowałam także eventy branżowe i ogólnopolskie konferencje (np. TEDxWarsaw, EBStars, konferencje samorządowe dla młodych przedsiębiorców).
Ponad 2 lata uczę się komunikacji i mediacji w duchu NVC (jestem w trakcie szkoły podyplomowej). Jestem absolwentką Szkoły Trenerów i Coachingu (trener zmiany i umiejętności biznesowych), wcześniej Studiów na wydziale Komunikacji Społecznej i Dziennikarstwa we Wrocławiu. Ukończyłam liczne kursy zw. z psychologią i rozwojem osobistym. Pasjonuje mnie to, co na styku umysł, ciało i duch. W wolnych chwilach od 5 lat praktykuję jogę, medytację oraz taniec.
Pokaż więcej
Zasady rezerwacji
Zasady oznaczania terminów
Termin niegwarantowany - może zostać odwołany w dowolnym momencie (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)
Termin potwierdzony - oznacza, że są zapisane osoby na ten termin, jednak jeszcze w niewystarczającym stopniu, by zapewnić rentowność dostawcy, zatem dostawca może ten termin do 2 tygodni przed szkoleniem/kursem odwołać (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)
Termin gwarantowany - oznacza, że dostawca nie dopuszcza możliwości odwołania tego szkolenia. Gdyby jednak z przyczyn zdrowotnych trenera oraz braku zastępstwa tak się wydarzyło, otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie oraz kupon o wartości 20% szkolenia do wykorzystania na inne szkolenia.

