Przejdź do treści

NVC - Nonviolent Communication Podstawy Komunikacji Bez Przemocy

2 dni:
16 godz.
Ostatnia aktualizacja:
Angielski
Polski [automatycznie], Angielski [automatycznie]

Co składa się na jakość szkolenia i jest w cenie?

Czego się nauczysz?

Poznasz i pogłębisz kompetencje w zakresie budowania dobrej relacji z drugim człowiekiem w oparciu o dialog i wzajemne poszanowanie

Zdobędziesz umiejętności, które zastosujesz zarówno w kontaktach w firmie, w której pracujesz (z szefem, klientem, współpracownikami) jak i w indywidualnych relacjach z rodziną, przyjaciółmi, znajomymi

Poznasz i przećwiczysz w praktyce sposoby rozwiązywania konfliktów oraz radzenia sobie z etykietami i ocenami w oparciu o NVC

Rozwiniesz umiejętność okazywania empatii dla otoczenia i dla samego siebie, co stanowi fundament porozumienie bez przemocy

Opis szkolenia

Dobre relacje z otoczeniem powstają dzięki świadomej komunikacji, czyli rozwiniętej umiejętność mówienia i słuchania. Co więcej, ściśle jest z tym połączony sposób traktowania samego siebie. To jak w myślach zwracamy się do nas samych, wpływa na nasze uczucia i zachowania. Nasze oceny i błędne interpretacje osób oraz sytuacji często stanowią zarzewie konfliktów. Dzięki podejściu bez przemocy, możemy nauczyć się odróżniać fakty od krzywdzących opinii, a dzięki empatii możemy nauczyć się zrozumieć prawdziwe motywy zachowań innych osób. Co znacznie ułatwi nam dogadanie się nawet z tymi, z którymi do tej pory było trudno np. Z partnerem, szefem lub dziećmi.

Podczas szkolenia rozwiniesz swoje umiejętności interpersonalne, pogłębisz empatyczne rozumienie źródła reakcji swoich i otoczenia. Nauczysz się podstaw inteligencji emocjonalnej rozpoznawania, nazywania oraz wyrażania emocji. Dowiesz się, jak zaopiekować się sobą lub bliskimi Ci osobami w sytuacjach, gdy emocje biorą górę np. wyrażanie gniewu. Podejście NVC pomaga w rozwiązywaniu konfliktów i mediacjach. Daje wsparcie w przezwyciężaniu oporu, stawianiu granic, odmawianiu i proszeniu.

Podczas 2-dniowego warsztatu będziemy skupieni na praktycznym aspekcie zastosowania NVC w życiu codziennym. Poznamy i przećwiczymy podstawowe założenia Porozumienia bez Przemocy w grupach i empatycznych dwójkach. Będziemy pracować samodzielnie dochodząc do pewnych refleksji, w podgrupach odgrywając scenki oraz wspólnie w całej grupie angażując się w zabawę, gry i ruch.

Czytaj dalej

Program szkolenia

1. Podstawowe założenie w NVC, języka serca

a. Język bez przemocy: Żyrafa i szakala, jak to jest mówić po szakalowamu i po żyrafiemu?

b. Metoda NVC i główne rozróżnienia

 

2. Odróżnienie ocen od spostrzeżeń

a. Osądy i etykiety, które oddzielają nas od innych – ćwiczenie w zwierciadle stereotypów

b. Transformacja krzywdzących ocen i powrót do obiektywnej rzeczywistości

 

3. Rozpoznawanie emocji

a. Cena niewyrażonych uczuć – jakie są skutki braku kontaktu z emocjami. Co robić, żeby ich nie tłamsić oraz żeby nie wybuchnąć.

b. Uczucia prawdziwe vs. Uczucia rzekome

c. Odpowiedzialność za uczucia

 

4. Potrzeby w ujęciu NVC

a. Klasyfikacja potrzeb

b. Rozpoznawanie potrzeb

c. Rozróżnienie strategii od potrzeb – czyli główna przyczyna naszych nieporozumień

 

5. Wyrażanie siebie - Metoda 4 kroków w biznesie i w życiu prywatnym

a. Czym jest metoda i kiedy może być stosowana?

b. Praktyka metody 4 kroków - ćwiczenie taniec kroków NVC

c. Wyrażanie trudnych uczuć – co robić, kiedy gniew przejmuje stery

 

6. Przyjmowanie komunikatów - Metoda 4 kroków

a. Słuchanie trudnych, negatywnych komunikatów

b. Ćwiczenie – Uszy szakala i żyrafy

c. Jak nie być w gorącej wodzie kąpanym – czyli praca z intensywnym bodźcem

 

7. Potęga empatia – najwyższej formy człowieczeństwa

a. Empatia dla innych, budowanie współczującego kontaktu

b. Dla siebie, jak mniej krytycznie oceniać siebie, gdy jesteśmy mniej doskonali.

c. Empatia, jako pierwsza pomoc - opłakiwanie i wybaczanie

 

8. Pełne wyrażanie siebie w NVC

a. Używanie języka pozytywnego działania

b. Używanie języka konkretów i faktów

c. Rezygnacja ze słowa “nie” i “ale”

d. Przepraszanie, proszenie, dziękowanie w prawdzie i pełnej mocy

 

9. Rozwiązywanie konfliktów metodą NVC

a. Nawiązywanie kontaktu między ludźmi

b. Etapy rozwiązywania konfliktów metodą bez przemocy

c. Nasze potrzeby i strategie w konflikcie

d. Wyczuwanie potrzeb innych ludzie, niezależnie od tego, co mówią

e. Proces porozumienia i mediacji, Twoja rola i strategie przełamania

Trenerzy

Patrycja Kuba
Patrycja Kuba
trener

Od 4 lat działam w branży związanej ze szkoleniami i rozwojem kompetencji miękkich. Wcześniejsze moje doświadczenie zawodowe, od 2011 roku, dotyczyło różnych sfer biznesu. Głównie marketing i sprzedaż, obsługi klienta, komunikacji wewnętrznej oraz rozwoju pracowników i kadry managerskiej. Miałam także doświadczenie na stanowisku kierowniczym, jako manager zespołu.

Suma tych doświadczeń sprawia, że mam bardzo wnikliwy wgląd w to, jak funkcjonuje biznes na poziomie strategii oraz jakie zachodzą w nim interakcje międzyludzkie.

Od 2016 roku jestem zaangażowana w organizację przemawiania publicznego i rozwoju kompetencji liderskich Toastmasters International. Współorganizowałam także eventy branżowe i ogólnopolskie konferencje (np. TEDxWarsaw, EBStars, konferencje samorządowe dla młodych przedsiębiorców).

Ponad 2 lata uczę się komunikacji i mediacji w duchu NVC (jestem w trakcie szkoły podyplomowej). Jestem absolwentką Szkoły Trenerów i Coachingu (trener zmiany i umiejętności biznesowych), wcześniej Studiów na wydziale Komunikacji Społecznej i Dziennikarstwa we Wrocławiu. Ukończyłam liczne kursy zw. z psychologią i rozwojem osobistym. Pasjonuje mnie to, co na styku umysł, ciało i duch. W wolnych chwilach od 5 lat praktykuję jogę, medytację oraz taniec.

Pokaż więcej

Zasady rezerwacji

Zasady oznaczania terminów

Termin niegwarantowany - może zostać odwołany w dowolnym momencie (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)

Termin potwierdzony - oznacza, że są zapisane osoby na ten termin, jednak jeszcze w niewystarczającym stopniu, by zapewnić rentowność dostawcy, zatem dostawca może ten termin do 2 tygodni przed szkoleniem/kursem odwołać (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)

Termin gwarantowany - oznacza, że dostawca nie dopuszcza możliwości odwołania tego szkolenia. Gdyby jednak z przyczyn zdrowotnych trenera oraz braku zastępstwa tak się wydarzyło, otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie oraz kupon o wartości 20% szkolenia do wykorzystania na inne szkolenia.

 

Szkolenie zamknięte
Obraz
Patrycja Kuba INTU Trainer
Nazwa firmy
Terminy szkolenia: