Niezbędnik Managera - 2 warsztaty
Co składa się na jakość szkolenia i jest w cenie?
Tematyka:
Rozumienie i adekwatne wykorzystywanie specyfiki roli szefa w relacjach z podwładnymi
Delegowanie zadań w obliczu oporu ze strony pracowników
Budowanie postaw odpowiedzialnych wobec wyzwań i pojawiających się problemów
Budowanie autorytetu w oparciu o wartości szefa
Obszary motywacji pracowników
Radzenie sobie z marudzeniem, “niedasizmem” i zjawiskiem “zatrucia” motywacji
Pozafinansowe karanie i nagradzanie
Wychodzenie z impasu w oparciu o rozumienie wspólnych interesów
Wciąganie do współpracy
Mediacje konfliktów
Sposoby czytelnej komunikacji z podwładnymi
Delegowanie zadań w obliczu oporu ze strony pracowników
Tematyka:
Rozumienie i adekwatne wykorzystywanie specyfiki roli szefa w relacjach z podwładnymi
Sposoby czytelnej komunikacji z podwładnymi
Delegowanie zadań w obliczu oporu ze strony pracowników
Budowanie postaw odpowiedzialnych wobec wyzwań i pojawiających się problemów
Budowanie autorytetu w oparciu o wartości szefa
Obszary motywacji pracowników
Radzenie sobie z marudzeniem, “niedasizmem” i zjawiskiem “zatrucia” motywacji
Pozafinansowe karanie i nagradzanie
Wychodzenie z impasu w oparciu o rozumienie wspólnych interesów
Wciąganie do współpracy
Mediacje konfliktów
Czytaj dalej
Program szkolenia
Warsztat I
Komunikacja – podstawowe narzędzia budowania dobrego kontaktu z podwładnym:
- Odsłanianie intencji, emocji oraz interesów szefa – przeciwdziałanie destrukcyjnym projekcjom u podwładnych,
- Trudne pytania – zdobywanie ważnych informacji o podwładnym oraz podejmowanie ważnych/trudnych tematów,
- Aktywne słuchanie i słyszenie – rozpoznawanie i Parafraza interesów podwładnego, zapobieganie nieporozumieniom oraz otwieranie wielu możliwości do zaspokojenia potrzeb pracownika.
Zarządzanie i kierowanie – szef jako zawód:
- Istota roli szefa, pomiędzy koleżeństwem a dystansem – szanse, zagrożenia i pułapki w budowaniu relacji z podwładnymi,
- Szef jako lider – destrukcyjne i konstruktywne sposoby działania managera w relacjach z podwładnymi,
- Jakie zmiany własnego wizerunku musi przeprowadzić by wejść w nową rolę? Trudności wynikające z „wybicia się” z własnego grona – zespołu/pracowników.
- Szef „z jajami”, „z ikrą” – Główne zadania, jakie ma do wykonania manager oraz warunki , które musi spełnić, aby maksymalnie wykorzystać swoje możliwości i potencjał stając się liderem w oczach pracowników.
Efektywne przekazywanie trudnych decyzji – szef w polu decyzji:
- Pułapki i szanse w przekazywaniu trudnych komunikatów podwładnym,
- Efektywne komunikowanie poleceń i wdrażanie trudnych decyzji z uwzględnieniem motywacji podwładnych,
- Sposoby zarządzania ludźmi, dostosowywane do indywidualnych preferencji podwładnych, które zwiększające efektywność managera,
- Zasady dotyczące skutecznego delegowania zadań oraz różnych metod przekazywania kompetencji zwiększając postawy odpowiedzialnego zaangażowania się w ich realizację po stronie podwładnych,
- Zmniejszanie ryzyka wchodzenia w dyskusję i podważania zasadności trudnych decyzji szefa przez podwładnych.
Motywowanie pracowników – system wartości szefa, algorytmy egzekwowania i stosowania sankcji oraz doceniania podwładnych
- Definiowanie i komunikowanie podwładnym swojego systemu wartości, kluczowych interesów oraz użytecznych dla szefa reguł współpracy z Zespołem,
- Istotne czynniki, które mają wpływ na wzrost motywacji do działania oraz warunki, których spełnienie jest konieczne do maksymalnej motywacji pracowników,
- Algorytmy stosowania sankcji i doceniania, pozwalające motywować podwładnych, budować ich odpowiedzialność oraz wzmacniać wizerunek szefa w oczach podwładnych.
- Rozszerzenie listy możliwych sankcji i dolegliwości oraz nagród i sposobów doceniania w odniesieniu do wiedzy na temat specyficznych motywatorów podwładnych. Jak nie czuć się bezradnym w obliczu potrzeby negatywnych i pozytywnych reakcji szefa na zachowania pracowników?
Warsztat II
Szef w polu negocjacji
- Ćwiczenie używania algorytmu negocjacji WIN-WIN, który umożliwia wychodzenie z impasu w obliczu rozbieżnych stanowisk, wciąganie podwładnych i współpracowników do współpracy oraz szukanie rozwiązań problemów w duchu współpracy i kształtowania odpowiedzialnych postaw.
- Pułapki oraz szanse w sposobach rozwiązywania codziennych sytuacji konfliktowych i rozbieżnymi interesami stron.
Szef w sytuacji prośby
- Jak rozmawiać z przełożonym, współpracownikami oraz podwładnymi, kiedy mogę ich jedynie o coś poprosić?
- Ćwiczenie używania algorytmu od prośby do negocjacji, który wymusza postawę odpowiedzialności i zjednuje przełożonego do współpracy.
Radzenie sobie ze spadkiem motywacji w zespole
- Jak przeciwstawiać się osłabnięciu entuzjazmu u pracowników oraz mobilizować ich do działań w polu, na który mają wpływ ?
- Algorytm radzenia sobie z narzekającymi i pracownikami i zjawiskiem „niedazsizmu” w Zespole.
- Metody „odtruwania” i wzmacniania motywacji podwładnych oraz przeciwstawiania się destrukcyjnym przejawom osłabiania osób z Zespołu.
Szef w roli mediatora
- Jak rozwiązywać konflikty w zespole, „zmuszając” podwładnych do współpracy i odpowiedzialnej postawy?
- Jak wykorzystywać twórczy potencjał konfliktów wspierając zachowania konstruktywne oraz postawę „nie zamiatania trudnych spraw pod dywan”?
Zasady rezerwacji
Zasady oznaczania terminów
Termin niegwarantowany - może zostać odwołany w dowolnym momencie (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)
Termin potwierdzony - oznacza, że są zapisane osoby na ten termin, jednak jeszcze w niewystarczającym stopniu, by zapewnić rentowność dostawcy, zatem dostawca może ten termin do 2 tygodni przed szkoleniem/kursem odwołać (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)
Termin gwarantowany - oznacza, że dostawca nie dopuszcza możliwości odwołania tego szkolenia. Gdyby jednak z przyczyn zdrowotnych trenera oraz braku zastępstwa tak się wydarzyło, otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie oraz kupon o wartości 20% szkolenia do wykorzystania na inne szkolenia.
Regulamin szkolenia
np. w momencie rozpoczęcia szkolenia, zamykamy drzwi na klucz i nie wpuszczamy osób spóźnionych
albo
Uczestnicy mają godzinną przerwę obiadową, w trakcie której we własnym zakresie korzystają z pobliskich punktów gastronomicznych


Cena netto:
BruttoCena netto:
BruttoCena netto:
BruttoCena netto:
Brutto- Wsparcie trenera - telefoniczne200 zł
- Trening indywidualny500 zł