Przejdź do treści

Niezbędnik Managera - 2 warsztaty

Psychologiczne aspekty zarządzania
4 dni:
32 godz.
Ostatnia aktualizacja:
Angielski
Polski [automatycznie], Angielski [automatycznie]

Co składa się na jakość szkolenia i jest w cenie?

Badanie potrzeb

Badanie potrzeb

Upewnisz się, że Twoje potrzeby zostaną zrealizowane!

więcej
  
Wsparcie telefoniczne

Wsparcie telefoniczne

Kontakt telefoniczny z trenerem po szkoleniu, by wspierać Cię, służyć radą

więcej
  
Trening indywidualny

Trening 1 na 1 po szkoleniu

Tylko Ty i trener, w ciągu 14 dni od szkolenia, przez 60 minut.

więcej
  
Czego się nauczysz?

Tematyka:

Rozumienie i adekwatne wykorzystywanie specyfiki roli szefa w relacjach z podwładnymi

 

Delegowanie zadań w obliczu oporu ze strony pracowników

Budowanie postaw odpowiedzialnych wobec wyzwań i pojawiających się problemów

Budowanie autorytetu w oparciu o wartości szefa

Obszary motywacji pracowników

Radzenie sobie z marudzeniem, “niedasizmem” i zjawiskiem “zatrucia” motywacji

Pozafinansowe karanie i nagradzanie

Wychodzenie z impasu w oparciu o rozumienie wspólnych interesów

Wciąganie do współpracy

Mediacje konfliktów

Sposoby czytelnej komunikacji z podwładnymi

Delegowanie zadań w obliczu oporu ze strony pracowników

Dla kogo szkolenie?

Warsztaty te przeznaczone są dla:

Szefów szukających sposobów ograniczania swojego stresu oraz ryzyka wikłania się w trudne sytuacje z podwładnymi, poprzez stosowanie sprawdzonych „narzędzi” w „stałych fragmentach gry” w relacjach z nimi.

Managerów, którzy chcąc kształtować odpowiedzialne postawy u swoich podwładnych, gotowi są wziąć odpowiedzialność za rzetelne wywiązanie się ze swojej roli.

Szefów szukających skutecznych metod docierania do motywacji swoich podwładnych.

Doświadczonych szefów pragnących poszerzyć swoje spojrzenie na psychologiczne aspekty relacji szef-podwładny, jak również szefów wywodzących się z grupy dotychczasowych współpracowników oraz rozpoczynających swoją karierę zawodową w tej roli.

Opis szkolenia

Tematyka:

Rozumienie i adekwatne wykorzystywanie specyfiki roli szefa w relacjach z podwładnymi

Sposoby czytelnej komunikacji z podwładnymi

Delegowanie zadań w obliczu oporu ze strony pracowników

Budowanie postaw odpowiedzialnych wobec wyzwań i pojawiających się problemów

Budowanie autorytetu w oparciu o wartości szefa

Obszary motywacji pracowników

Radzenie sobie z marudzeniem, “niedasizmem” i zjawiskiem “zatrucia” motywacji

Pozafinansowe karanie i nagradzanie

Wychodzenie z impasu w oparciu o rozumienie wspólnych interesów

Wciąganie do współpracy

Mediacje konfliktów

Czytaj dalej

Program szkolenia

Warsztat I

Komunikacja – podstawowe narzędzia budowania dobrego kontaktu z podwładnym:

  • Odsłanianie intencji, emocji oraz interesów szefa – przeciwdziałanie destrukcyjnym projekcjom u podwładnych,
  • Trudne pytania – zdobywanie ważnych informacji o podwładnym oraz podejmowanie ważnych/trudnych tematów,
  • Aktywne słuchanie i słyszenie – rozpoznawanie i Parafraza interesów podwładnego, zapobieganie nieporozumieniom oraz otwieranie wielu możliwości do zaspokojenia potrzeb pracownika.

Zarządzanie i kierowanie – szef jako zawód:

  • Istota roli szefa, pomiędzy koleżeństwem a dystansem – szanse, zagrożenia i pułapki w budowaniu relacji z podwładnymi,
  • Szef jako lider – destrukcyjne i konstruktywne sposoby działania managera w relacjach z podwładnymi,
  • Jakie zmiany własnego wizerunku musi przeprowadzić by wejść w nową rolę? Trudności wynikające z „wybicia się” z własnego grona – zespołu/pracowników.
  • Szef „z jajami”, „z ikrą” – Główne zadania, jakie ma do wykonania manager oraz warunki , które musi spełnić, aby maksymalnie wykorzystać swoje możliwości i potencjał stając się liderem w oczach pracowników.

Efektywne przekazywanie trudnych decyzji – szef w polu decyzji:

  • Pułapki i szanse w przekazywaniu trudnych komunikatów podwładnym,
  • Efektywne komunikowanie poleceń i wdrażanie trudnych decyzji z uwzględnieniem motywacji podwładnych,
  • Sposoby zarządzania ludźmi, dostosowywane do indywidualnych preferencji podwładnych, które zwiększające efektywność managera,
  • Zasady dotyczące skutecznego delegowania zadań oraz różnych metod przekazywania kompetencji zwiększając postawy odpowiedzialnego zaangażowania się w ich realizację po stronie podwładnych,
  • Zmniejszanie ryzyka wchodzenia w dyskusję i podważania zasadności trudnych decyzji szefa przez podwładnych.

Motywowanie pracowników – system wartości szefa, algorytmy egzekwowania i stosowania sankcji oraz doceniania podwładnych

  • Definiowanie i komunikowanie podwładnym swojego systemu wartości, kluczowych interesów oraz użytecznych dla szefa reguł współpracy z Zespołem,
  • Istotne czynniki, które mają wpływ na wzrost motywacji do działania oraz warunki, których spełnienie jest konieczne do maksymalnej motywacji pracowników,
  • Algorytmy stosowania sankcji i doceniania, pozwalające motywować podwładnych, budować ich odpowiedzialność oraz wzmacniać wizerunek szefa w oczach podwładnych.
  • Rozszerzenie listy możliwych sankcji i dolegliwości oraz nagród i sposobów doceniania w odniesieniu do wiedzy na temat specyficznych motywatorów podwładnych. Jak nie czuć się bezradnym w obliczu potrzeby negatywnych i pozytywnych reakcji szefa na zachowania pracowników?

 

Warsztat I​I

Szef w polu negocjacji

  • Ćwiczenie używania algorytmu negocjacji WIN-WIN, który umożliwia wychodzenie z impasu w obliczu rozbieżnych stanowisk, wciąganie podwładnych i współpracowników do współpracy oraz szukanie rozwiązań problemów w duchu współpracy i kształtowania odpowiedzialnych postaw.
  • Pułapki oraz szanse w sposobach rozwiązywania codziennych sytuacji konfliktowych i rozbieżnymi interesami stron.

Szef w sytuacji prośby

  • Jak rozmawiać z przełożonym, współpracownikami oraz podwładnymi, kiedy mogę ich jedynie o coś poprosić?
  • Ćwiczenie używania algorytmu od prośby do negocjacji, który wymusza postawę odpowiedzialności i zjednuje przełożonego do współpracy.

Radzenie sobie ze spadkiem motywacji w zespole

  • Jak przeciwstawiać się osłabnięciu entuzjazmu u pracowników oraz mobilizować ich do działań w polu, na który mają wpływ ?
  • Algorytm radzenia sobie z narzekającymi i pracownikami i zjawiskiem „niedazsizmu” w Zespole.
  • Metody „odtruwania” i wzmacniania motywacji podwładnych oraz przeciwstawiania się destrukcyjnym przejawom osłabiania osób z Zespołu.

Szef w roli mediatora

  • Jak rozwiązywać konflikty w zespole, „zmuszając” podwładnych do współpracy i odpowiedzialnej postawy?
  • Jak wykorzystywać twórczy potencjał konfliktów wspierając zachowania konstruktywne oraz postawę „nie zamiatania trudnych spraw pod dywan”?

Zasady rezerwacji

Zasady oznaczania terminów

Termin niegwarantowany - może zostać odwołany w dowolnym momencie (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)

Termin potwierdzony - oznacza, że są zapisane osoby na ten termin, jednak jeszcze w niewystarczającym stopniu, by zapewnić rentowność dostawcy, zatem dostawca może ten termin do 2 tygodni przed szkoleniem/kursem odwołać (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)

Termin gwarantowany - oznacza, że dostawca nie dopuszcza możliwości odwołania tego szkolenia. Gdyby jednak z przyczyn zdrowotnych trenera oraz braku zastępstwa tak się wydarzyło, otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie oraz kupon o wartości 20% szkolenia do wykorzystania na inne szkolenia.

 

Regulamin szkolenia

np. w momencie rozpoczęcia szkolenia, zamykamy drzwi na klucz i nie wpuszczamy osób spóźnionych
albo

Uczestnicy mają godzinną przerwę obiadową, w trakcie której we własnym zakresie korzystają z pobliskich punktów gastronomicznych

Szkolenie stacjonarne
Szkolenie stacjonarne
Szkolenie stacjonarne
Szkolenie stacjonarne
Obraz
Niezbędnik Managera, Psychologiczne aspekty zarządzania - 2 warsztaty
Coach.pl Sp. z o.o.
Nazwa firmy
Terminy szkolenia:
Dodatkowo otrzymasz:
  • Wsparcie trenera - telefoniczne200 zł
  • Trening indywidualny500 zł