Przejdź do treści

Motywowanie pracowników i usamodzielnianie zespołu

To szkolenie wyposaży Cię w zaawansowane techniki prowadzenia rozmów z pracownikami zdemotywowanymi,
3 dni:
24 godz.
Ostatnia aktualizacja:
Angielski
Polski [automatycznie], Angielski [automatycznie]

Co składa się na jakość szkolenia i jest w cenie?

gwarancja

Gwarancja od: 3 uczestników.

Tyle osób wystarczy, by szkolenie odbyło się na pewno!

więcej
  
Maksymalnie na szkoleniu

Maksymalnie: 10 uczestników

Tylu uczestników maksymalnie weźmie udział w szkoleniu.

więcej
  
Badanie potrzeb

Badanie potrzeb

Upewnisz się, że Twoje potrzeby zostaną zrealizowane!

więcej
  
Wsparcie telefoniczne

Wsparcie telefoniczne

Kontakt telefoniczny z trenerem po szkoleniu, by wspierać Cię, służyć radą

więcej
  
Trening indywidualny

Trening 1 na 1 po szkoleniu

Tylko Ty i trener, w ciągu 365 dni od szkolenia, przez 150 minut.

więcej
  
Czego się nauczysz?

Motywowania, inspirowania i angażowania pracownika, zwłaszcza niefinansowo.

  • Rozwijania pracownika i usamodzielniania go w rozwijaniu się.
  • Budowania współpracującego zespołu i wspierającego się w realizacji wspólnych celów, za które czują się współodpowiedzialni.
  • Jak stosować coachingowy styl zarządzania w postawie lidera transformacyjnego
  • Zarządzania poprzez wartości Twoje oraz firmowe oraz zarządzania wartościami pracownika i zespołu
Opis szkolenia

Poszukujesz szkolenia do dalszego rozwoju Twoich kompetencji menedżerskich w zakresie motywowania i usamodzielniania pracowników/zespołów? Na przykład w sytuacji, gdy:

  • pracownik oczekuje od Ciebie podwyżki, awansu lub innej zmiany, a Ty nie masz budżetu lub uważasz, że nie zasługuje na nie
  • pracownik jest zdemotywowany, brakuje mu zapału
  • Twoi pracownicy są efektywni tak długo, jak ich "prowadzisz": monitorujesz, feedbackujesz - bez tego następują spadki
  • lub po prostu chcesz odkryć, w jaki sposób możesz wzmacniać motywację, zaangażowanie i synergię podległego Ci zespołu tak, żeby pracownicy sami sobą zarządzali, nawet gdy nie ma Cię miesiąc

Czytaj dalej

Opinie z Google

03/27/2023
Przyznaję, że jest to jak do tej pory najlepsze szkolenie, w którym mogłem brać udział (kiedykolwiek i gdziekolwiek). Zwracałem uwagę na przekaz, retorykę, profesjonalne formułowanie wszystkich treści stanowiących merytoryczną podstawę szkolenia. Nie może być innej oceny niż ta w formie pięciu na pięć możliwych gwiazdek. Trenerzy są świetnie przygotowani do prezentowania celów szkolenia i osiągania przez uczestników ich najlepszych efektów. Zwraca uwagę na siebie również to, że pomieszczenie szkoleniowe jest nowoczesne i dostosowane do potrzeb słuchaczy tak by czuli się oni przez cały czas komfortowo. Treść szkoleń jest bardzo merytoryczna i przekazywana w sposób elastyczny. Uczestnik szkolenia może też wnieść do szkolenia nowe elementy, które wynikają z praktycznych aspektów jego działań. Tym samym i one zostaną poddane analizie przez trenera oraz zostanie wskazane najlepsze rozwiązanie. Polecam wszystkim osobom, których niepokoi może to, że w ramach swoich publicznych wystąpień boją się stresu czy napięcia. Ja zostałem z tego na trwałe "wyleczony" i jest to bezcenne. Pozdrawiam całą kadrę 4Grow. Jesteście "superprofesjonalni" i najlepsi z najlepszych. Moje wyspecyfikowane wymagania czyli potrzeby i oczekiwania, które przed szkoleniem sobie określiłem zostały zrealizowane z nawiązką. Dziękuję Wam bardzo.
Cezary Sobolewski Cezary Sobolewski
02/09/2023
Fenomenalne szkolenie! świetni prowadzący, komfortowe warunki i przede wszystkim niesamowita ilość wiedzy praktycznej przekazanej w formie ćwiczeń. Polecam każdemu!
Piotr Ryszawa Piotr Ryszawa
01/23/2023
Na szkolenie idziesz zestresowany, a wracasz pewny siebie i pełen energii! Polecam, nawet bardzo - miałam okazję brać udział w wielu szkoleniach, ale tak profesjonalnego i merytorycznego jeszcze nie spotkałam.
Katarzyna Michta Katarzyna Michta
01/03/2023
Rewelacyjny trener, super merytoryczne szkolenie, świetne prowadzenie i przyjazna atmosfera w grupie. Bardzo dużo praktycznych ćwiczeń. Polecam!
Agata Wołos Agata Wołos
12/02/2022
Szkolenie prowadzone przez Natalię przerosło wszelkie moje oczekiwania. Idąc na nie trochę się obawiałam, że jako osoba nieśmiała zapewne niewiele skorzystam, nie będę miała możliwości wypowiedzenia się i trochę mnie zniechęcała nazwa biznesowe. W praktyce okazało się, że bardzo się myliłam a chociaż minął już niespełna miesiąc od szkolenia nadal jestem pod pozytywnym wrażeniem jakie na mnie wywarło i zarówno w pracy jak też w życiu prywatnym korzystam z tego wszystkiego, czego nauczyła mnie psycholog prowadząca czyli Natalia. Był to czas super wykorzystany. Natalia stworzyła bardzo miłą atmosferę i przestrzeń, w której można było w sposób dyskretny się otworzyć, opowiedzieć o swoich trudnościach i uzyskać wsparcie. Na szkoleniu panowała atmosfera szczerości, akceptacji i wsparcia. Dla mnie jako osoby nieśmiałej mającej trudności z wypowiadaniem się w grupie, szkolenie to było psychoterapią. Z efektów szkolenia korzystam przez cały czas. Bardzo polecam szkolenie prowadzone przez Natalię, ponieważ krótko mówiąc jest super. Bardzo profesjonalne, szczere , dyskretne pomimo, że w grupie i przynosi bardzo dużo fajnych rozwiązań, które można wprowadzić w życie. Bardzo serdecznie i szczerze polecam, ponieważ jestem bardzo zadowolona i z efektów szkolenia korzystam każdego dnia. `
Ewa Maślikowska Ewa Maślikowska
11/29/2022
Bardzo profesjonalne szkolenia. Po szkoleniu z Wystąpień publicznych i prezentacji myślę, że na szczególną uwagę zasługuje fakt, że jest to szkolenie bardzo praktyczne i mocno angażujące uczestnika. Dzięki temu możemy poznać nasze aktualne umiejętności i odnieść je do możliwości jakie możemy osiągnąć po szkoleniu.
Adrian Derda Adrian Derda
11/09/2022
Świetny trener, szkolenie bardzo praktyczne i angażujące uczestnika. Mimo, ze tylko 2 dni, to cała grupa zrobiła znaczny postęp w sposobie prezentowania.
Hubert Manturzyk Hubert Manturzyk
11/07/2022
Profesjonalne przygotowanie szkolenia, przyjazna atmosfera. Szkolenie prowadzone w sposób uporządkowany, z wyczerpaniem tematu. Podczas szkolenia znalazłem odpowiedzi i wskazówki na moje pytania i wątpliwości.
Kemot XB Kemot XB
09/23/2022
Pełen profesjonalizm, super prowadzący, świetna zabawa i ogrom nowych, praktycznych informacji. Jeżeli chcesz się lepiej prezentować nie tylko na prezentacjach ale i w codziennych życiu, to szkolenie jest dla Ciebie.
Kacper Antczak Kacper Antczak
02/17/2021
Super szkolenia, Super prowadzący, bardzo praktyczne materiały do wykorzystania po szkoleniu. Same szkolenia mają idealną długość (zazwyczaj 2 dni)
Marek Antoniuk Marek Antoniuk
02/01/2021
Bardzo profesjonalne, interaktywne szkolenie. Wysokiej klasy materiały.
Malgorzata Karpinska-Pawlak Malgorzata Karpinska-Pawlak
01/15/2021
Mateusz , coaching prowadzony przez Ciebie w pełni zaspokaja założone cele szkolenia. Wspaniała atmosfera i otwartość Twojej osoby sprawia że chce się wracać do materiałów udostępnionych po szkoleniu.
Ewa Karczewska Ewa Karczewska
09/14/2020
Pomimo własnych obaw w kwestii szkolenia on-line z tej tematyki, przystąpiłem do niego. Dziś wiem, że nie żałuję. Cały trening był niewiarygodny. Prowadzący niesamowicie wnikał w nasze oczekiwania i potrzeby. Wspólnie stworzyliśmy zaufanie przez te 2 dni szkolenia. Na początku zadał pytanie o swojej własnej wadzie. Nikt nie chciał o tym mówić. Pod koniec zajęć kilka osób chciało powiedzieć o tej trudnej sprawie, gdyż można było wyczuć zbudowane zaufanie, że nikt nikogo nie oceni negatywnie. Każdy z nas ma cos co go gryzie i z tym walczy. Gorąco polecam????
Robert Stawinski Robert Stawinski
08/03/2020
Miałam przyjemność być uczestnikiem indywidualnych spotkań coachingowych z Sabiną Dąbrowską- Olbryś. Przychodząc pierwszy raz na sesje coachingu, nie wiedziałam czego dokładnie mogę się spodziewać. Wychodziłam z założenia, że większość rzeczy jestem w stanie sama dowiedzieć się z książek czy z podcastów. Wiedziałam jednak, że gdyby książki dały mi tą wiedzę, to bym nie przyszła tam i nie siedziała na tym fotelu. Sabina potrafiła zadawać mi pytania, dzięki którym szybko zaczęłam orientować się co mnie blokuje, a co dodaje motywacji. To nie ona mówiła co mam zrobić w danej sytuacji, czy co zmienić w swoim życiu. To ja odpowiadałam na pytania które ona mi zadawała. Możemy słuchać opinii czy porad innych, ale i tak postąpimy według tego co sami uważamy za słuszne. Jeżeli więc czujesz, że potrzebujesz coacha, który sprawi, że lepiej poznasz siebie i zrozumiesz co tak naprawdę cię kieruje w życiu i jak na to wpłynąć (a zapewne tak jest skoro czytasz tą opinię), to Sabina jest właśnie tą osobą którą każdemu bym poleciła. Po spotkaniach z nią zauważyłam w swoim życiu ogromną przemianę, która wpływa pozytywnie na każdy aspekt mojego życia.
Anna Pilarska Anna Pilarska
06/13/2019
Just amazing😉
Rafał Szczepański Rafał Szczepański

Program szkolenia

Rozwiń wszystkie sekcje
Zwiń wszystkie sekcje

Odkryjesz potęgę psychologii motywowania oraz poznasz i dostaniesz praktyczne narzędzia, które pomogą Ci motywować Twoich pracowników nawet w najtrudniejszych sytuacjach, np. gdy chce podwyżkę na którą nie zasługuje lub na którą nie masz budżetu.

  • 10 najsilniejszych uniwersalnych, profilaktycznych motywatorów pozafinansowych, silniejszych od podwyżki
  • Nagrody warunkowe i bezwarunkowe - jak ich używać, by pielęgnować długotrwałą motywację pracownika i nie psuć jego wewnętrznej motywacji?
  • Odkryjesz, jakie nagrody - często stosowane przez menadżerów - niszczą motywację długoterminową pracownika dając jedynie bardzo krótkotrwały efekt
  • Na czym polega Motywacja 3.0 i czemu model „kija i marchewki” już nie działa? Jakie znaczenie mają potrzeby w motywowaniu i jak je wykorzystać w motywowaniu?
  • Piramida potrzeb Maslowa, która nie zawsze działa - co zrobić by działała w sposób odwrócony (czyli żeby potrzeby fizjologiczne i bezpieczeństwa nie były najważniejsze)
  • Teoria Herzberga wraz z praktycznym narzędziem do jej zastosowania
  • Jak motywować pokolenia X/Y/Z (Millenialsów)?
  • Jak regularnie badać poziom motywacji i reagować na bieżąco, by nie dopuścić do jej spadku? Praktyczne narzędzie: Matryca Motywacji™
  • Jak motywować zaawansowaną techniką "Algorytm Motywowania Niefinansowego 4GROW™" w sytuacji konfliktu interesów i oczekiwań z pracownikiem:
    • niezaangażowanym (np. pakuje się przed czasem, pracuje maksymalnie na 100%, nie wychodzi z inicjatywą, itp.)
    • stawiającym oczekiwania nie do zrealizowania (np. chce podwyżkę, awans, inne projekty, inną zmianę, nowy samochód, itp.)
    • zdemotywowanym (pracuje poniżej 90% możliwości, narzeka, psuje atmosferę, odmawia wykonywania zadań, itp.)
  • Czym jest system motywacyjny, z czego się składa, czym się różni od systemu wynagrodzeniowego i jak Ty jako menadżer w prosty sposób możesz go stworzyć?
  1. Na czym polega zarządzanie przez wartości i postawy?
    • Czym są wartości i postawy?
    • Jak zarządzać wartościami na 4 poziomach:
      • Zarządzanie wartościami pracownika
      • Zarządzanie wartościami zespołu
      • Zarządzanie pracownikiem i zespołem poprzez wartości menadżera
      • Zarządzanie pracownikiem i zespołem poprzez wartości firmy
    • Jak pokazać pracownikom korzyści z zarządzania przez wartości?
    • Jaka powinna być rola menedżera w zarządzaniu przez wartości i postawy?
    • Jak powinien wyglądać proces zarządzania wartościami i postawami, by przynosił krótko- i długofalowy zwrot z inwestycji Twojego czasu?
    • Jaka jest rola utożsamiania się pracownika z wartościami i postawami Twoimi i firmowymi oraz jak do tego doprowadzić u pracownika?
  2. Praktyczne techniki zarządzania przez wartości i postawy:
    • Karty Wartości – proste i potężne narzędzie do szybkiego sprawdzenia wartości pracowników i wydobycia z nich motywatorów niefinansowych.
    • Koło Wartości – technika autodiagnozy zespołowej wartości – jak dzięki niej pobudzać zespół do samodzielnego dbania o wartości i pożądane przez Ciebie postawy?
    • Kontrakt Zespołu – jak menedżer może skorzystać z wartości do budowania oczekiwanych postaw w zespole?
    • „Wiatr w żagle”™ – technika odkrywania najsilniejszych (pozostających w pamięci pracownika na lata) motywatorów indywidualnych na poziomie wartości i łączenia ich z wartościami menadżera i organizacji
    • Jak wzmacniać motywację do realizacji celów poprzez wydobycie wartości pracownika?
    • STAR – Jak badać wartości u kandydatów do pracy i zatrudniać pracowników dopasowanych do firmy i zespołu pod kątem wartości i postaw?
    • Matryca Motywacji™ – jak motywatory z poziomu potrzeb przełożyć na jeszcze głębsze poziomy - wartości i przekonań, dzięki którymi możemy silniej motywować
    • Algorytm Motywowania Niefinansowego 4GROW™ – technika wydobycia wartości oraz przekonań z oczekiwań pracownika lub zespołu i łączenia ich z wartościami organizacji i menadżera oraz pożądanymi przez niego postawami
    • Matryca wartości i postaw™ jako punkt wyjścia do kształtowania i korygowania postaw oraz wartości pracownika
    • ZPZU i informacja zwrotna jako rozmowy rozwojowe w ramach "instant feedbacku" do wzmacniania i korygowania postaw i przejawiania wartości
    • 5 Dysfunkcji zespołu - poziom II - jak sprawić, by pracownicy:
      • byli zaangażowani w realizację celów
      • czuli się odpowiedzialni za nie
      • przywiązywali wagę do rezultatów
  • poprzez Expose szefa - poziom II - dzięki wizji korzystnej dla pracownika tak, by ten chciał realizować wartości menadżera i firmy
  • poprzez rozmowy indywidualne tak, by pracownik miał jasność, czego menadżer od niego oczekuje i dzięki temu mógł przez rok pracować zgodnie z Twoimi oczekiwaniami

Trenerzy

Mateusz Dąbrowski
Mateusz Dąbrowski
prezes, trener, coach ICC, konsultant, psycholog biznesu

Prezes, trener, coach i konsultant 4GROW. Prezes Stowarzyszenia Negocjatorów Biznesu. Praktyk biznesu - od 2010 roku zarządza firmą. Psycholog biznesu i metodyk - twórca teorii psychologicznych, technik efektywności oraz programów szkoleń. Coach certyfikowany przez International Coaching Community (ICC) oraz trener, certyfikowany partner i konsultant Insights Discovery. Wykładowca studiów podyplomowych w temacie Charyzma i Zarządzanie konfliktem na Uniwersytecie Adama Mickiewicza. Ekspert komentujący w mediach: Polsat, TVP2, TTV, Program 3 Polskiego Radia, Program 4 Polskiego Radia. Absolwent UKSW (specjalność: Psychologia Kliniczna i Osobowości) oraz Akademii Leona Koźmińskiego (specjalność: Zarządzanie Ludźmi w Firmie).

Swoją karierę rozpoczął w firmach doradczych z zakresu HR. Będąc odpowiedzialnym  m.in. za sprzedaż usług i ich realizację wypracował sobie solidny warsztat narzędziowy z zakresu sprzedaży, negocjacji, obsługi klienta i wywierania wpływu, którego z sukcesem używa i wzbogaca od 2009 - jako praktyk i właściciel 4GROW. Równocześnie prowadząc projekty rekrutacyjne, rozwijał swoją wiedzę na temat kompetencji, procesów biznesowych i map stanowisk wykorzystywanych w różnych firmach.

Kolejnym krokiem był dział HR międzynarodowej korporacji Aviva (dawniej Commercial Union), w której swoją wiedzą i doświadczeniem wspierał kadrę zarządzającą w podejmowaniu decyzji menedżerskich. Współtworzył oraz współprowadził Assessment Centre, a także projektował i prowadził szkolenia z zakresu kompetencji miękkich oraz projekty rozwojowe, pogłębiając swoje umiejętności z zakresu prezentacji i wystąpień publicznych.
W 2009 zdecydował się zrezygnować z  pracy w korporacji i otworzył firmę 4GROW. W ten sposób rozpoczął  niesamowitą przygodę bogatą w okazje do rozwijania wszystkich kompetencji specjalistycznych i menedżerskich.  Zmierzył się z tworzeniem portfolio produktów, strategii marketingowej i sprzedażowej. Jako lider stworzył wizję, misję, cele długoterminowe i wartości, wokół których buduje rosnący stopniowo zespół.
Okres pracy w 4GROW to także  liczne coachingi, prowadzone dla menedżerów, dyrektorów i członków zarządu. Dzięki nim pogłębił swoją wiedzę o studia przypadku z obszaru zarządzania ludźmi oraz ugruntował i poszerzył warsztat narzędzi coachingowych, które poznał w trakcie szkoleń i certyfikacji  w International Coaching Community.

Zamiłowanie psychologiczne oraz szerokie doświadczenie i interdyscyplinarna wiedza sprawiają, że  na jego szkoleniach Uczestnicy oprócz wiedzy i umiejętności,  dostają także ogromną dawkę energii i inspiracji do samodoskonalenia.

Nieformalnie:

"To, co rozumiesz, siłą rzeczy wydaje ci się „słuszne”, ponieważ tym słowem określasz coś, z czym się zgadzasz. To, co ci umknęło, musi więc z początku wydać ci się „błędne”. Jedyna droga naprzód zaczyna się od postawienia sobie pytania: „Co by się stało, gdyby wszystko, co uważałem za „błędne” w rzeczywistości było „słuszne”?” Wielkie odkrycia dokonywane są przez gotowość, umiejętność uznania, że się błądzi."
N.D.Welsch

Moimi najważniejszymi wartościami są wolność i przygoda. Zrozumiałem to pod wpływem coachingu, jako klient. Moje życie wtedy zmieniło się, a w zasadzie - ja je zmieniłem. Postanowiłem odejść z korporacji i założyć własną firmę. Był wtedy szczyt kryzysu na rynku... Dziś, jak myślę o tym momencie, uśmiecham się w duchu do siebie - warto było, bez względu na trudności. Po roku pracy, formalnie otworzyłem firmę. Teraz rzeczywiście żyję tak, jak chcę – w zgodzie ze samym sobą. A chcę w moim życiu towarzyszyć innym w doskonaleniu się – to dla mnie szalenie inspirujące i rozwijające. I tak było zawsze. Jako dziecko uwielbiałem przysłuchiwać się rozmowom dorosłych. Gdy byłem nastolatkiem przyjaciele szukali we mnie oparcia. Wiedziałem już wtedy, ze chcę pracować z człowiekiem.

Gdy chcę odpocząć, pobyć ze sobą i zaczerpnąć energię z zewnątrz, wyjeżdżam "w naturę". Uwielbiam jeździć rowerem, czasami sportowo, czasami turystycznie, z sakwami, namiotem i niewiadomą... Ostatnio zafascynowałem się nurkowaniem, podwodnym światem, pełnym kolorów, i ciekawych stworzeń przyglądających się "obcym".

A tak poza powyższym, ja też mam cele, marzenia i problemy. Rozwijam się i doskonalę. Wierzę, że rozwój nie ma końca. Rozwój jest dla mnie sam w sobie niesamowitą przygodą.

Pokaż więcej

Zasady rezerwacji

Zasady oznaczania terminów

Termin niegwarantowany - może zostać odwołany w dowolnym momencie (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)

Termin potwierdzony - oznacza, że są zapisane osoby na ten termin, jednak jeszcze w niewystarczającym stopniu, by zapewnić rentowność dostawcy, zatem dostawca może ten termin do 2 tygodni przed szkoleniem/kursem odwołać (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)

Termin gwarantowany - oznacza, że dostawca nie dopuszcza możliwości odwołania tego szkolenia. Gdyby jednak z przyczyn zdrowotnych trenera oraz braku zastępstwa tak się wydarzyło, otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie oraz kupon o wartości 20% szkolenia do wykorzystania na inne szkolenia.

 

Szkolenie stacjonarne
Szkolenie stacjonarne
Obraz
foto
4GROW
Nazwa firmy
Terminy szkolenia:
Dodatkowo otrzymasz:
  • Wsparcie trenera - telefoniczne500 zł
  • Trening indywidualny1000 zł