MOBBING I DYSKRYMINACJA W MIEJSCU PRACY wraz z omówieniem planowanych zmian kodeksowych i przykładami dokumentacji
Co składa się na jakość szkolenia i jest w cenie?
Czytaj dalej
Program szkolenia
I. Jak ma być:
1. Uproszczona definicja mobbingu - porównanie planowanej i obecnej definicji.
2. Zasady przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji w regulaminie pracy.
3. Obowiązek stosowania działań prewencyjnych.
4. Zwolnienia z odpowiedzialności cywilnoprawnej pracodawcy – kiedy?
5. Ustanowienie minimalnego progu wysokości zadośćuczynienia za stosowanie mobbingu.
II. Jak jest:
- Mobbing - definicja i obowiązujące regulacje prawne.
- Jakie działania/zachowania można zakwalifikować jako mobbing?
- Dyskryminacja - definicja i obwiązujące regulacje prawne.
- Jakie działania/ zachowania można zakwalifikować jako dyskryminację?
- Mobbing i dyskryminacja – czym się różnią.
-
Pozostałe formy zachowań niepożądanych w miejscu pracy:
• bullying,
• 1stalking,
• molestowanie seksualne. - Jak rozpoznać i przeciwdziałać zjawiskom nagannym/patologicznym.
- Omówienie przykładów zachowań, które mogą pojawić się w zakładzie pracy.
- Cechy charakterystyczne mobbera i ofiary.
- Odróżnienie „zwykłego konfliktu” od np. mobbingu.
- Katalog obowiązków pracowniczych.
- Dobre praktyki w miejscu pracy - zapisy Regulaminu Pracy, Polityka Antymobbingowa, Komisja Antmobbingowa.
- Jakie działania może podjąc Pracodwaca w pezypadku zgłoszenia skargi dot. patologii w miejscu pracy do czasu wyjaśnienia przypadku?
- Co w sytuacji w której okaże się, że zgłoszenie było zasadne?
- Co w sytuacji gdy mieliśmy do czynienia ze „zwykłym konfliktem” a nie z mobbingiem?
- Co w sytuacji gdy zgłoszenie/skarga była „celowa” i „bezzasadna”?
- Nakładanie kar porządkowych.
- Mobbing a skutki dla Pracodawcy.
- Obowiązki Pracodawcy.
- Odpowiedzialność Pracodawcy.
- Co może zrobić Pracodawca gdy Pracownik stosuje mobbing.
- Zwolnienie pracownika jako konsekwencja mobbingu.
- Roszczenia finansowe wobec Pracodawcy.
- Roszczenia (regres) Pracodawcy wobec Mobbera.
- Mobbing w praktyce sądowej.
- Mediacja jako alternatywna forma rozwiązywania sporów w miejscu pracy.
- Jak przygotować się do ewentualnych zmian/procedur.
- Przykłady dokumentacji/omówienie.
- Sesja pytań uczestników i podsumowanie.
Trener
Absolwentka kierunku Prawo (magister prawa) oraz członek Okręgowej Rady Adwokackiej. Od 2015 roku należy do Okręgowej Izby Adwokackiej w Warszawie. Ukończono także studia podyplomowe z zakresu prawa pracy na Uniwersytecie Warszawskim. Po zdobywaniu wykształcenia zawodowego w Wojewódzkim Mazowieckim Inspektoracie Nadzoru Budowlanego, pracującego w Wydziale Orzeczniczym Prawnym.
Doradza klientom w kwestiach związanych z ochroną tajemnicy przedsiębiorstwa oraz Ochrony Danych Osobowych
Jest mediatorką w Centrum Mediacyjnym przy Naczelnej Radzie Adwokackiej. Specjalizuje się w mediacjach dotyczących prawa zawodowego, wewnętrznego oraz prawa pracy. W latach 2008–2016 pracowała w Departamencie Prawnym jednej z firm telekomunikacyjnych.
Zasady rezerwacji
Zasady oznaczania terminów
Termin niegwarantowany - może zostać odwołany w dowolnym momencie (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)
Termin potwierdzony - oznacza, że są zapisane osoby na ten termin, jednak jeszcze w niewystarczającym stopniu, by zapewnić rentowność dostawcy, zatem dostawca może ten termin do 2 tygodni przed szkoleniem/kursem odwołać (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)
Termin gwarantowany - oznacza, że dostawca nie dopuszcza możliwości odwołania tego szkolenia. Gdyby jednak z przyczyn zdrowotnych trenera oraz braku zastępstwa tak się wydarzyło, otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie oraz kupon o wartości 20% szkolenia do wykorzystania na inne szkolenia.
Regulamin szkolenia
np. w momencie rozpoczęcia szkolenia, zamykamy drzwi na klucz i nie wpuszczamy osób spóźnionych
albo
Uczestnicy mają godzinną przerwę obiadową, w trakcie której we własnym zakresie korzystają z pobliskich punktów gastronomicznych

