Przejdź do treści

MOBBING I DYSKRYMINACJA W MIEJSCU PRACY wraz z omówieniem planowanych zmian kodeksowych i przykładami dokumentacji

1 dzień:
8 godz.
Ostatnia aktualizacja:
Angielski
Polski [automatycznie], Angielski [automatycznie]

Co składa się na jakość szkolenia i jest w cenie?

Potwierdzenie od

Potwierdzenie od: 8.

Tyle osób wystarczy, by szkolenie zostało potwierdzone!

więcej
  
gwarancja

Gwarancja od: 8 uczestników.

Tyle osób wystarczy, by szkolenie odbyło się na pewno!

więcej
  
Opis szkolenia

Czytaj dalej

Program szkolenia

I. Jak ma być:
1. Uproszczona definicja mobbingu - porównanie planowanej i obecnej definicji.
2. Zasady przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji w regulaminie pracy.
3. Obowiązek stosowania działań prewencyjnych.
4. Zwolnienia z odpowiedzialności cywilnoprawnej pracodawcy – kiedy?
5. Ustanowienie minimalnego progu wysokości zadośćuczynienia za stosowanie mobbingu.

II. Jak jest:

  1.    Mobbing - definicja i obowiązujące regulacje prawne.
  2.    Jakie działania/zachowania można zakwalifikować jako mobbing? 
  3.    Dyskryminacja - definicja i obwiązujące regulacje prawne.
  4.    Jakie działania/ zachowania można zakwalifikować jako dyskryminację?
  5.    Mobbing i dyskryminacja – czym się różnią. 
  6.    Pozostałe formy zachowań niepożądanych w miejscu pracy:

    • bullying,
    • 1stalking,
    • molestowanie seksualne.

  7.    Jak rozpoznać i przeciwdziałać zjawiskom nagannym/patologicznym.
  8.    Omówienie przykładów zachowań, które mogą pojawić się w zakładzie pracy.
  9.    Cechy charakterystyczne mobbera i ofiary.
  10.    Odróżnienie „zwykłego konfliktu” od np. mobbingu.
  11.    Katalog obowiązków pracowniczych.
  12.    Dobre praktyki w miejscu pracy - zapisy Regulaminu Pracy, Polityka Antymobbingowa, Komisja Antmobbingowa.
  13.    Jakie działania może podjąc Pracodwaca w pezypadku zgłoszenia skargi dot. patologii w miejscu pracy do czasu wyjaśnienia przypadku?
  14.    Co w sytuacji w której okaże się, że zgłoszenie było zasadne?
  15.    Co w sytuacji gdy mieliśmy do czynienia ze „zwykłym konfliktem” a nie z mobbingiem?
  16.    Co w sytuacji  gdy zgłoszenie/skarga była „celowa” i „bezzasadna”?
  17.    Nakładanie kar porządkowych.
  18.    Mobbing a skutki dla Pracodawcy.
  19.    Obowiązki Pracodawcy.
  20.    Odpowiedzialność Pracodawcy.
  21.    Co może zrobić Pracodawca gdy Pracownik stosuje mobbing.
  22.    Zwolnienie pracownika jako konsekwencja mobbingu.
  23.    Roszczenia finansowe wobec Pracodawcy.
  24.    Roszczenia (regres) Pracodawcy wobec Mobbera.
  25.    Mobbing w praktyce sądowej.
  26.    Mediacja jako alternatywna forma rozwiązywania sporów w miejscu pracy.
  27.    Jak przygotować się do ewentualnych zmian/procedur.
  28.    Przykłady dokumentacji/omówienie.
  29.     Sesja pytań uczestników i podsumowanie.

 

Trener
Absolwentka kierunku Prawo (magister prawa) oraz członek Okręgowej Rady Adwokackiej. Od 2015 roku należy do Okręgowej Izby Adwokackiej w Warszawie. Ukończono także studia podyplomowe z zakresu prawa pracy na Uniwersytecie Warszawskim. Po zdobywaniu wykształcenia zawodowego w Wojewódzkim Mazowieckim Inspektoracie Nadzoru Budowlanego, pracującego w Wydziale Orzeczniczym Prawnym.
Doradza klientom w kwestiach związanych z ochroną tajemnicy przedsiębiorstwa oraz Ochrony Danych Osobowych
Jest mediatorką w Centrum Mediacyjnym przy Naczelnej Radzie Adwokackiej. Specjalizuje się w mediacjach dotyczących prawa zawodowego, wewnętrznego oraz prawa pracy. W latach 2008–2016 pracowała w Departamencie Prawnym jednej z firm telekomunikacyjnych.

 

Zasady rezerwacji

Zasady oznaczania terminów

Termin niegwarantowany - może zostać odwołany w dowolnym momencie (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)

Termin potwierdzony - oznacza, że są zapisane osoby na ten termin, jednak jeszcze w niewystarczającym stopniu, by zapewnić rentowność dostawcy, zatem dostawca może ten termin do 2 tygodni przed szkoleniem/kursem odwołać (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)

Termin gwarantowany - oznacza, że dostawca nie dopuszcza możliwości odwołania tego szkolenia. Gdyby jednak z przyczyn zdrowotnych trenera oraz braku zastępstwa tak się wydarzyło, otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie oraz kupon o wartości 20% szkolenia do wykorzystania na inne szkolenia.

 

Regulamin szkolenia

np. w momencie rozpoczęcia szkolenia, zamykamy drzwi na klucz i nie wpuszczamy osób spóźnionych
albo

Uczestnicy mają godzinną przerwę obiadową, w trakcie której we własnym zakresie korzystają z pobliskich punktów gastronomicznych

Szkolenie live online (na żywo)
Obraz
SEDNO TRAINING Dorota Bieńkowska
Nazwa firmy
Terminy szkolenia: