Przejdź do treści

Międzypokoleniowość – komunikacja i zarządzanie w zespole wielopokoleniowym

1 dzień:
6 godz.
Ostatnia aktualizacja:
Angielski
Polski [automatycznie], Angielski [automatycznie]

Co składa się na jakość szkolenia i jest w cenie?

Czego się nauczysz?

Cele szkolenia:
o otworzenie uczestników na efektywną współpracę, kooperację w zespołach wielopokoleniowych,
o wypracowanie efektywnego modelu komunikacji dla zespołu wielopokoleniowego,
o wsparcie procesów zarządczych dla wielopokoleniowych zespołów,
o kreowanie twórczego i wspierającego środowiska pracy w zróżnicowanych generacyjnie zespołach.

Wiedza - uczestnicy zapoznają się z takimi zagadnieniami jak:
o Tożsamość kulturowa pokoleń w firmie i jej wpływ na komunikację i współpracę.
o Komunikacja międzypokoleniowa, czyli czego potrzebują poszczególne pokolenia w komunikacji i współpracy?
o Zasady pracy w środowisku zróżnicowanym pokoleniowo.
o Zarządzanie środowiskiem zróżnicowanym pokoleniowo.
o Kreowanie przyjaznego różnorodnym pokolenia miejsca pracy.

Umiejętności - uczestnicy dowiedzą się jak:
o Budować zespoły wielopokoleniowe.
o Komunikować się w wielopokoleniowym środowisku.
o Zwiększyć efektywność zarządzania, komunikacji i współpracy międzygeneracyjnej już działających zespołów.
o Skutecznie i zwinnie modelować istniejącą komunikację międzypokoleniową i wzorce komunikacyjne zgodnie z potrzebami firmy.

Kompetencje:
• Kompetencje miękkie.
• Świadomość międzypokoleniowa.
• Komunikacją międzypokoleniowa.
• Współpraca w zróżnicowanych generacyjnie zespołach.
• Zarządzanie międzypokoleniowe.

Metody dydaktyczne stosowane na szkoleniach:
o Wykład.
o Dyskusja.
o Warsztat.
o Odwrócona edukacja.
o Burza mózgów.
o Praca projektowa.
o Studia przypadków.
o Uczenie adaptacyjne.

Opis szkolenia

Polskie społeczeństwo, podobnie jak społeczności większości Unii Europejskiej to starzejąca się kohorta demograficzna. „Bomba demograficzna”, przed którą ostrzegano pracodawców na początku XXI wieku, obecnie jest już rzeczywistością wielu krajów. W ciągu ostatnich sześciu dekad średni wiek Polaka wzrósł z 29 lat do niemal 42, co oznacza, że średnio jako społeczeństwo „postarzeliśmy się” o 13 lat. Ta zmiana dopiero w tym momencie zaczyna przekładać się na strategie zarządcze, motywacyjne, informacyjne i rekrutacyjne stosowane przez firmy, uczelnie i urzędy w całym kraju. Tymczasem kulturowe różnice międzypokoleniowe rosną. Radzenie sobie ze pewnymi nawykami kulturowymi, technikami negocjacyjnymi i komunikacyjnymi, relacjami władzy i stresem jest uzależnione od pokolenia, do którego należą pracownicy i managerowie.
W takich warunkach drobne, do tej pory niezauważalne różnice mogą stać się przyczynkiem do fantastycznej współpracy i obsługi klienta równie dobrze, jak przyczynić się do niepowodzeń komunikacyjnych, które zniweczą zainwestowaną w komunikację i pracę energię.
Aby wspomóc Państwa w procesie pokoleniowej tranzycji komunikacyjnej i zarządczej, stworzyliśmy szkolenie „Międzypokoleniowość – Komunikacja i zarządzanie w zespole wielopokoleniowym”, które wprowadza uczestnika do międzypokoleniowego zarządzania na trzech poziomach. Pierwszy skupia się na zbudowaniu kulturowej świadomości międzypokoleniowej, bez której trudno o zrozumienie głębszych różnic wynikających z odmiennego kontekstu kulturowo-ekonomiczno-społecznego poszczególnych pokoleń. Drugi zasadza się na wsparciu mechanizmów przekształcających zespoły w sprawnie działające organizmy dzięki efektywnej komunikacji międzypokoleniowej, a trzeci bazuje na szerokim wachlarzu narzędzi i metod zarządczych dla managerów, oferując im unikalny proces rozwoju międzypokoleniowych kompetencji managerskich.
Świadome zarządzanie komunikacją i współpracą utrzymuje firmy, uczelnie, ośrodki badawcze, czy urzędy na ścieżce nieustającego rozwoju i podnoszenia jakości usług i współpracy, a co za tym idzie oddala ryzyko wypchnięcia w strefę statecznej homogeniczności, która choć pozornie prostsza, jest zdecydowanie mniej efektywną, twórczą i dochodową polityką komunikacyjną i zarządczą. Zapraszamy na szkolenie!

Czytaj dalej

Program szkolenia

CZĘŚĆ 1. Wprowadzenie do między<>pokoleniowości.
• Czym się w zasadzie różnimy międzypokoleniowo w firmie?
• Jakie zjawiska kształtowały i wciąż kształtują pokolenia X, Y i Z i co najważniejsze – co z tego wynika dla komunikacji i współpracy?
• Zróżnicowanie międzypokoleniowe w ujęciu aspektowym:
o Etos pracy i etyka zawodowa.
o Stesory i wyzwania istotne dla poszczególnych pokoleń.
o Work&life balance w poszczególnych pokoleniach.
• Istota i znaczenia różnic międzypokoleniowych w dzisiejszym środowisku produkcyjnym i biznesowym.

CZĘŚĆ II. Zawodowa komunikacja między<>pokoleniowa i ponadpokoleniowa.
• Wprowadzenie do komunikacji międzypokoleniowej – co się zmieniło?
• Dlaczego powinniśmy stosować elastyczność w komunikacji?
• Komunikacja werbalna.
o Style komunikacyjne i negocjacyjne charakterystyczne dla pokoleń.
o Jak osobowość i kultura pokoleniowa wpływają na percepcję? Czytanie i widzenie w różnych pokoleniach.
o Umiejętności przydatne w komunikacji międzypokoleniowej.
o Jak informować w komunikacji międzypokoleniowej? Delegowanie zadań – jasna komunikacja.
o Warsztat: Plan komunikacji i feedbacku. FUKO. Dlaczego prosty przekaz wymaga tylu przygotowań?
• Jak odbieramy informację w różnych pokoleniach?
o Warsztat: Jasna i klarowna komunikacja. Kształty.
• Jak mówić, żeby nas słuchano?
o Warsztat: słucham Cię, ale czy Cię słyszę? Dekonstrukcja warstw komunikatu.
• Jak słuchać, żeby usłyszeć?
• Komunikacja niewerbalna.
o Odmienność gestykulacji.
o Kontakt wzrokowy.
o Akceptowalny dotyk.
• Przeszkody w komunikacji międzypokoleniowej (oraz metody ich przezwyciężania).

CZĘŚĆ III. Zarządzanie w środowisku wielopokoleniowym.
• Wiek jako jedno z kluczowych kryteriów zarządzania pracownikami.
• Wyzwania i możliwości związane z zarządzaniem zespołem zróżnicowanym pokoleniowo.
• Przygotowanie środowiska pracy do współdziałania międzypokoleniowego.
• Strategie i praktyki skutecznego zarządzania młodszymi pokoleniami.
• Wykorzystanie wielopokoleniowości w zarządzaniu.
• Zasady współpracy międzypokoleniowej – wskazówki praktyczne.
o Czego poszczególne pokolenia wymagają od pracodawcy? Co się zmieniło?
o Czego oczekują poszczególne pokolenia w miejscu pracy? Rola managera i mistrza.
o Rekrutacja i onboarding.
o Silver Tsunami i inne nowe zjawiska na rynku pracy.
o Motywatory i demotywatory poszczególnych pokoleń.
o Dopasowanie instrumentów motywowania do potrzeb pracowników różnych grup pokoleniowych.
o Polityka motywacyjna a poziom zaangażowania i lojalności pracowników w przekroju generacji pokoleniowych.
o Techniki i metody zarządzania w zespole wielopokoleniowym.
o Metody współpracy i pracy w grupie każdego z pokoleń.
• Wykorzystanie przewagi jaką daje praca w wielopokoleniowym zespole. Wzajemne uczenie się.
• Do’s&dont’s współpracy międzypokoleniowej.

CZĘŚĆ IV. Podsumowanie.
• Warsztat podsumowujący szkolenie: Pokoleniowa Wieża Babel. Grupowa praca z małą architekturą.
• Wnioski końcowe.

Trener:

Ekspert w dziedzinie zarządzania zespołami w środowiskach o różnorodności kulturowej i pokoleniowej, a także wykładowca i trener współpracujący z organizacjami pozarządowymi. Specjalizuje się w komunikacji międzykulturowej, procesach adaptacyjnych, radzeniu sobie z szokiem kulturowym oraz efektywnym zarządzaniu zespołami międzykulturowymi.

Zasady rezerwacji

Zasady oznaczania terminów

Termin niegwarantowany - może zostać odwołany w dowolnym momencie (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)

Termin potwierdzony - oznacza, że są zapisane osoby na ten termin, jednak jeszcze w niewystarczającym stopniu, by zapewnić rentowność dostawcy, zatem dostawca może ten termin do 2 tygodni przed szkoleniem/kursem odwołać (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)

Termin gwarantowany - oznacza, że dostawca nie dopuszcza możliwości odwołania tego szkolenia. Gdyby jednak z przyczyn zdrowotnych trenera oraz braku zastępstwa tak się wydarzyło, otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie oraz kupon o wartości 20% szkolenia do wykorzystania na inne szkolenia.

 

Regulamin szkolenia

1. Wypełnienie powyższego formularza jest równoznaczne z akceptacją regulaminu prowadzonych przez SEDNO Training szkoleń. Niniejszy formularz zgłoszeniowy/umowa stanowi zgłoszenie udziału w szkoleniu i jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.

2. Płatność powinna być przekazana na konto SEDNO Training: PKO S.A. 80 1020 1013 0000 0302 0540 8390, po uprzednim otrzymaniu potwierdzenia szkolenia które zostanie wysłane na 3 dni robocze przed terminem szkolenia.

Uwaga! Na wyraźną prośbę klienta – administracji publicznej przysługuje płatność na podstawie faktury wystawionej w dniu szkolenia.

3. Brak płatności na konto SEDNO Training przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.

4. Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana wyłącznie w formie pisemnej najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą szkolenia. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania opłaty za szkolenie.

5. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia oraz do zmiany terminu szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku płatności zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.

6. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami umowy zawartymi w pkt. 1-5 i akceptujemy je.

7. Oświadczamy, że jesteśmy umocowani do zawarcia niniejszej umowy w imieniu wskazanego wyżej podmiotu.

Szkolenie stacjonarne
Obraz
SEDNO TRAINING Dorota Bieńkowska
Nazwa firmy
Terminy szkolenia: