Kreacja reklamowa - jak zaprojektować grafiki zgodnie z prawem
Co składa się na jakość szkolenia i jest w cenie?
konsekwencje naruszania praw autorskich
katalog praw autorskich
pozyskiwanie grafik z internetu - jak analizować regulaminy i licencje serwisów stockowych oraz aplikacji
definicja komercyjnego użytku
Prawo autorskie
Prawo własności przemysłowej - celowe i przypadkowe używanie cudzych znaków towarowych w reklamie
Prawo ochrony wizerunku
Reklama w mediach społecznościowych - na przykładzie Facebooka
Ograniczenia wynikające z przepisów regulujących konkretną branżę
Kodeks etyki reklamy
Przykłady czynów nieuczciwej konkurencji w reklamie
Czytaj dalej
Program szkolenia
1. Prawo autorskie
• konsekwencje naruszania praw autorskich
• katalog praw autorskich
• pozyskiwanie grafik z internetu - jak analizować regulaminy i licencje serwisów stockowych oraz aplikacji
• definicja komercyjnego użytku
• na co zwracać uwagę, zawierając umowy o wykonanie grafiki do reklamy
• twórczość pracowników etatowych
• gdzie się kończy inspiracja i podążanie za trendem, a zaczyna plagiat
• wykorzystywanie memów
• celowe nawiązania do cudzej twórczości
• czy generowanie grafik przez AI jest bezpieczne
2. Prawo własności przemysłowej - celowe i przypadkowe używanie cudzych znaków towarowych w reklamie
3. Prawo ochrony wizerunku
• wizerunki znanych i popularnych osób w reklamie
• wykorzystywanie wizerunku klientów
• wykorzystywanie memów
4. Reklama w mediach społecznościowych - na przykładzie Facebooka
• ograniczenia wynikające z regulaminów platform społecznościowych
• zasady/standardy społeczności danej platformy
• wytyczne UOKiK w zakresie oznaczania reklam tworzonych we współpracy z influencerami
5. Ograniczenia wynikające z przepisów regulujących konkretną branżę
• różne definicje reklamy
• skrótowe przedstawienie problemów dotyczących reklam alkoholu, papierosów, farmaceutyków i gier hazardowych)
6. Kodeks etyki reklamy
7. Przykłady nieuczciwych praktyk rynkowych w reklamie
• reklama przynęta
• oferty krótkoterminowe
• kryptoreklama
• inne przykłady wprowadzania klientów w błąd przez treść reklamy
• reklamy kierowane do dzieci
• szantaż emocjonalny
• konsekwencje stosowania nieuczciwych praktyk rynkowych
8. Przykłady czynów nieuczciwej konkurencji w reklamie
• wprowadzanie w błąd i błędne oznaczenia produktów
• reklama sprzeczna z przepisami prawa, dobrymi obyczajami lub uchybiająca godności człowieka
• reklamy kierowane do dzieci
• reklamy grające na emocjach
• ukryta reklama
• reklama porównawcza
• oferty specjalne i informacje o obniżkach cen
• konsekwencje stosowania czynów nieuczciwej konkurencji
9. Pytania i odpowiedzi
Trenerzy
Szkolenie prowadzi: dr Karina Kunc-Urbańczyk - doktor nauk prawnych, specjalizuje się w prawnych aspektach social media marketingu. Prelegentka międzynarodowych i ogólnopolskich konferencji, autorka licznych publikacji naukowych z zakresu prawa własności intelektualnej i nowych technologii (ORCID nr 0000-0002-7713-5822). Prawo zna nie tylko od strony teoretycznej, ale i praktycznej - od ponad 10 lat pracuje w wymiarze sprawiedliwości (sprawy cywilne i gospodarcze obu instancji), obecnie orzeka w Sądzie Apelacyjnym w Katowicach. Ma także doświadczenie w obsłudze prawnej biznesów online i influencerów. Jest współautorką podręcznika dla młodzieży "Apteczka prawna - Lex bez łez" oraz kursów internetowych z zakresu prawa social mediów. Prowadzi szkolenia, wykłady i webinary o tematyce prawnej, a także hobbystycznie popularyzuje wiedzę prawniczą w mediach społecznościowych.
Pokaż więcej
Zasady rezerwacji
Zasady oznaczania terminów
Termin niegwarantowany - może zostać odwołany w dowolnym momencie (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)
Termin potwierdzony - oznacza, że są zapisane osoby na ten termin, jednak jeszcze w niewystarczającym stopniu, by zapewnić rentowność dostawcy, zatem dostawca może ten termin do 2 tygodni przed szkoleniem/kursem odwołać (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)
Termin gwarantowany - oznacza, że dostawca nie dopuszcza możliwości odwołania tego szkolenia. Gdyby jednak z przyczyn zdrowotnych trenera oraz braku zastępstwa tak się wydarzyło, otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie oraz kupon o wartości 20% szkolenia do wykorzystania na inne szkolenia.
Regulamin szkolenia
Dla stałych Uczestników naszych szkoleń 40 zł rabatu od ceny netto.
Przy skierowaniu na szkolenie powyżej trzech Uczestników z jednej firmy / instytucji udzielamy indywidualnego rabatu.
Dla podmiotów finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% ze środków publicznych podatek VAT zwolniony.
Cena szkolenia: 720,00 zł netto (+23% VAT) od osoby, obejmuje:
- uczestnictwo w szkoleniu
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- imienne zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia
- konsultacje poszkoleniowe (do 14 dni po szkoleniu)
- rabat na kolejne szkolenia (40,00 zł od ceny netto, od osoby)
Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać do trzech roboczych dni przed terminem szkolenia.
Potwierdzenie realizacji szkolenia przesyłamy do dwóch dni roboczych przed terminem szkolenia.
Płatność za udział w szkoleniu następuje po szkoleniu na podstawie faktury VAT
Należność za udział prosimy wpłacać na konto OE FORUM: Santander Bank Polska, nr rach.: 10109022680000000100213506

