Przejdź do treści

Komunikacja wewnętrzna i interpersonalna - skuteczność i kultura

Komunikacja - skuteczność i kultura
1 dzień:
6 godz.
Ostatnia aktualizacja:
Angielski
Polski [automatycznie], Angielski [automatycznie]

Co składa się na jakość szkolenia i jest w cenie?

Potwierdzenie od

Potwierdzenie od: 5.

Tyle osób wystarczy, by szkolenie zostało potwierdzone!

więcej
  
gwarancja

Gwarancja od: 5 uczestników.

Tyle osób wystarczy, by szkolenie odbyło się na pewno!

więcej
  
Wsparcie mailowe

Wsparcie mailowe

Kontakt mailowy z trenerem po szkoleniu, by wspierać Cię, służyć radą

więcej
  
Czego się nauczysz?

Celem szkolenia jest poprawa efektywności komunikacji interpersonalnej oraz wiedzy na temat komunikacji wewnętrznej. Tworzenie pozytywnego nastawienia do zmian, wzrost odpowiedzialności pracowników za swoją pracę, poprawa jakości komunikacji i współpracy. Kształtowanie umiejętności komunikowania się i rozwiązywania sytuacji konfliktowych. 

Dla kogo szkolenie?

Szkolenie jest skierowane do wszystkich osób pragnących zwiększyć swoją skuteczność działania poprzez poprawę efektywności własnej komunikacji interpersonalnej. Warsztat jest szczególnie polecany osobom odpowiadającym za komunikację wewnętrzną w instytucjach i poszczególnych działach jednostek administracji publicznej i samorządowej.

Opis szkolenia
  • poznanie mechanizmów efektywnej komunikacji interpersonalnej,
  • poznanie technik komunikacji wewnętrznej w administracji
  • poznanie własnego stylu funkcjonowania w zespole, potrzeb komunikacyjnych, sposobów reagowania w sytuacjach trudnych oraz czynników motywujących,
  • zrozumienie innych stylów komunikacji i odmiennych stylów pracy,
  • poznanie głównych barier utrudniających skuteczną komunikację oraz wypracowanie rozwiązań umożliwiających poprawę w tym zakresie,
  • umiejętność doboru najskuteczniejszych technik komunikacji wewnętrznej do konkretnych organizacji działających w ramach administracji publicznej i samorządowej
  • zrozumienie wpływ percepcji na interakcje i relacje (mój punkt widzenia vs twój punkt widzenia),
  • poznanie metody zjednywania do współpracy i budowania współodpowiedzialności za realizację ustaleń,
  • rozwinięcie umiejętności asertywnej komunikacji w sytuacjach konfliktowych i trudnych.Szkolenie na platformie Zoom. Nie jest konieczne instalowanie aplikacji, można otworzyć link w przeglądarce. Aplikacja zainstaluje się sama z linku przesłanego dzień przed szkoleniem. Zalecany jest dostęp do szybkiego Internetu.
    Nie ma potrzeby posiadania kamery.Szkolenie na platformie Zoom. Nie jest konieczne instalowanie aplikacji, można otworzyć link w przeglądarce. Aplikacja zainstaluje się sama z linku przesłanego dzień przed szkoleniem. Zalecany jest dostęp do szybkiego Internetu.
    Nie ma potrzeby posiadania kamery.

Czytaj dalej

Program szkolenia

1. Podstawy komunikacji
      - Zasady skutecznej komunikacji
      - Jak mówić aby inni słuchali, jak słuchać aby inni mówili
      - Komunikacja niewerbalna i jej znaczenie
      - Błędy w komunikowaniu się
      - Piramida komunikacji wewnętrznej
      - Plan komunikacji wewnętrznej

2. Komunikacja wewnętrzna
      - przekazywanie informacji
      - komunikacja ustna i pisemna
      - komunikacja pionowa i pozioma
      - komunikacja w zespole
      - postrzeganie i ocena innych
      - przekazywanie trudnych informacji, rozmowy oceniające
      - komunikacja formalna i nieformalna
      - komunikacja przez telefon
      - komunikacja wewnętrzna a komunikacja zewnętrzna
      - prowadzenie prezentacji, spotkań, narad itp.

3. Rodzaje komunikacji wewnętrznej
      - Komunikacja
      - Komunikacja biznesowa
      - Komunikacja nieformalna

4. Metody w komunikacji wewnętrznej w administracji
      - Kadra zarządzająca
      - Średnia kadra kierownicza
      - Menadżerowie niższego szczebla
      - Pracownicy liniowi

5. Zaburzona komunikacja jako źródło konfliktów w zespole i firmie
      - Komunikujmy się - komunikacja strategią sukcesu sposoby pozyskania informacji - prawne procedury odnośnie przepływu informacji między działami
      - spójność komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej firmy
      - jak motywować do szukania i lepszego przekazywania informacji
      - My i Oni - opis zakresu własnych zadań i obowiązków w Firmie przez poszczególne działy
      - Opis zadań sąsiednich działów
      - Wymiana poglądów i próba stworzenia wspólnego wizerunku

6. Asertywność w komunikacji między działami
      - Przyjmowanie i wyrażanie krytyki
      - Przyjmowanie i wyrażanie pochwały
      - Wyrażanie uczuć
      - Udzielanie wsparcia
      - Rozpoznawanie potrzeb innych i komunikowanie o własnych potrzebach
      - Motywy działania własnego oraz rozpoznawanie motywów postępowania innych
      - Efektywne relacje międzydziałowe szacunek i zaufanie

7. Postawa asertywna - dlaczego warto być asertywnym?
      - Co oznacza bycie asertywnym?
      - Stanowcze wyrażanie odmowy bez wywoływania konfliktu
      - Wyrażanie swoich opinii w sposób stanowczy i łagodny
      - Konstruktywne wyrażanie gniewu
      - Wyrażanie uczuć negatywnych bez ranienia innych
      - Asertywna reakcja w sytuacjach stresowych
      - Umiejętność przyjmowania ocen negatywnych i pozytywnych
      - Przyjmowanie krytyki
      - Radzenie sobie z zachowaniami agresywnymi innych osób

8. Asertywność w praktyce
      a) Jak mówić „nie" w sytuacjach stresujących 
          - Obszary trudności w odmawianiu 
          - Jak mówić „nie" by brzmiało przyjaźnie
      b) Asertywne wyrażanie próśb
          - Dlaczego prośby bywają nieskuteczne?
          - Jak formułować asertywną prośbę?
      c) Oceny - czyli krytyka i jej wpływ na poziom naszego stresu 
          - Kiedy warto wypowiadać krytykę
          - Problemy z przyjmowaniem krytyki 
          - Co robić z nie konstruktywną krytyką
          - Oddzielenie opinii od faktów
      d) Wyrażanie własnych opinii, gdy są one sprzeczne z poglądami innych
          - Jak dyskutować, gdy inni mają odmienne poglądy?
          - Typowe błędy w wyrażaniu opinii
          - Jak asertywnie wyrażać własne opinie?
      e) Jak zmieniać relacje, które są dla nas krzywdzące?
          - Komunikaty JA i komunikaty TY
          - Metody ustanawiania konstruktywnych relacji
          - Hamowanie agresji a problemy z wyrażaniem emocji
          - Asertywna obrona przed gniewem i agresją
      f) Asertywna informacja zwrotna
          - NIE KOP czyli: nie KRYTYKUJ, nie OCENIAJ, nie PROWOKUJ (PONIŻAJ)
          - UFO - ustosunkowanie + fakty + oczekiwanie 
          - FUKO - fakty + uczucia + konsekwencje + oczekiwania
          - FUO + 2K - zależy mi + fakty + ustosunkowanie + oczekiwanie + konkret + kontrakt
          - FUKOZ - fakty + uczucia + konsekwencje + oczekiwania + zaplecze

9. Komunikacja wewnętrzna a współpraca w zespole - 5 dysfunkcji pracy zespołu (Patrick Lenconi)
      - Ogólna charakterystyka
      - Przejawy
      - Przezwyciężanie
      - Piramida 5 dysfunkcji pracy zespołu
      - Brak zaufania 
      - Obawa przed konfliktem
      - Brak Zaangażowania
      - Unikanie odpowiedzialności
      - Brak dbałości o wyniki
      - Jak 5 dysfunkcji wpływa na chęć i efektywność słuchania przełożonych?

10. Komunikacja werbalna w komunikacji interpersonalnej
      - Model komunikacji
      - Słuchanie aktywne
      - Bariery skutecznego słuchania
      - Rozwijanie umiejętności słuchania
      - Stosowanie pytań otwartych i zamkniętych
      - Parafraza

11. Komunikacja niewerbalna w relacjach między działami
      - Podstawowe kody - postawa, gesty, wzrok, ton głosu
      - Podstawowe błędy popełniane podczas kontaktu
      - Zasady skutecznej komunikacji w zespole
      - Pozyskiwanie informacji w grupie
      - Dostosowanie komunikatów do poszczególnych typów osobowości
      - Zasady komunikacji asertywnej
      - Radzenie sobie z trudnymi rozmówcami

12. Osobowość w komunikacji wewnętrznej i interpersonalnej
      - Rozpoznawanie typów osobowościowych
      - Analiza własnego typu osobowości
      - Motywowanie i dobór reakcji czterostrefowy model zachowań
      - Samopostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowości
      - SWOT, czyli silne i słabe strony w negocjacjach poszczególnych modeli zachowań
Możliwość przeprowadzenia analizy osobowości uczestników w oparciu o test osobowości TTI Ltd.
INSIGHTS Analysen by SCHEELEN Institut fur Managementberatug und Bildungsmarketing

13. Pytania i odpowiedzi

Trenerzy

Piotr T. Ruta

Szkolenie prowadzi Piotr T. Ruta - trener, coach, konsultant, negocjator, doradca i mówca motywacyjny z ponad 30 letnim doświadczeniem. Wykładowca na Studiach Podyplomowych i MBA w Wyższej Szkole Bankowej w Szczecinie i Poznaniu oraz Uniwersytecie Łódzkim. Studiował na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Jest absolwentem programu the Advanced Certificate in Marketing. Od 1994 roku doradza i szkoli jako trener miękkich umiejętności menedżerskich oraz niezależny konsultant ds. komunikacji marketingowej. Posiada również doświadczenie w projektach związanych z komunikacją wewnętrzną  

Pokaż więcej

Zasady rezerwacji

Zasady oznaczania terminów

Termin niegwarantowany - może zostać odwołany w dowolnym momencie (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)

Termin potwierdzony - oznacza, że są zapisane osoby na ten termin, jednak jeszcze w niewystarczającym stopniu, by zapewnić rentowność dostawcy, zatem dostawca może ten termin do 2 tygodni przed szkoleniem/kursem odwołać (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)

Termin gwarantowany - oznacza, że dostawca nie dopuszcza możliwości odwołania tego szkolenia. Gdyby jednak z przyczyn zdrowotnych trenera oraz braku zastępstwa tak się wydarzyło, otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie oraz kupon o wartości 20% szkolenia do wykorzystania na inne szkolenia.

 

Regulamin szkolenia

Dla stałych Uczestników naszych szkoleń 40 zł rabatu od ceny netto.

Przy skierowaniu na szkolenie powyżej trzech Uczestników z jednej firmy / instytucji udzielamy indywidualnego rabatu.
Dla podmiotów finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% ze środków publicznych podatek VAT zwolniony.

Cena szkolenia: 680,00 zł netto (+23% VAT) od osoby, obejmuje: 
- uczestnictwo w szkoleniu 
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- imienne zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia
- konsultacje poszkoleniowe (do 14 dni po szkoleniu)
- rabat na kolejne szkolenia (40,00 zł od ceny netto, od osoby) 

Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać do trzech roboczych dni przed terminem szkolenia.  
Potwierdzenie realizacji szkolenia przesyłamy do dwóch dni roboczych przed terminem szkolenia.

Płatność za udział w szkoleniu następuje po szkoleniu na podstawie faktury VAT  
Należność za udział prosimy wpłacać na konto OE FORUM: Santander Bank Polska, nr rach.: 10109022680000000100213506

Szkolenie stacjonarne
Obraz
Ośrodek Edukacyjny FORUM Anna Hoffmann
Nazwa firmy
Terminy szkolenia: