Przejdź do treści

Jak być asertywnym - czyli umiejętność stawiania granic

2 dni:
16 godz.
Ostatnia aktualizacja:
Angielski
Polski [automatycznie], Angielski [automatycznie]

Co składa się na jakość szkolenia i jest w cenie?

Czego się nauczysz?

Nauka asertywnego komunikowania się, konkretnych stwierdzeń, jakich można użyć na co dzień

Rozróżnienie zachowań uległych i agresywnych u siebie i w otoczeniu

Praktyczne ćwiczenia z rozpoznawania własnych granic, kiedy są naruszone, gdzie mogą być przesunięte, jak je egzekwować

Umiejętność rozpoznawania własnych potrzeb i emocji

Zwiększenie poczucia pewności siebie i własnej wartości

Praktyczny trening umiejętność odmawiania i mówienia “nie”

Opis szkolenia

Czy czasem, gdy bardzo nie chcesz czegoś zrobić, zamiast odmówić godzisz się? Ponieważ… „jak szef prosi to nie wypada się sprzeciwić”, „klient nasz Pan i się obrazi, jeśli tego nie zrobię tego natychmiast”, „jakoś tak głupio własnemu mężowi nie zrobić obiadu”, „przecież to dziecko, nie mogę mu zabronić”, „to będzie nie kulturalne jak postawie na swoim”. Czy któreś z tych stwierdzeń jest znajome i czasem jego echo pobrzmiewa w Twojej głowie?

Robimy więcej niż chcemy, więcej niż trzeba, więcej niż mamy siłę, a później w naszych sercach rozlewa się poczucie winy i złość na siebie same, że znowu daliśmy się wykorzystać, czy wejść sobie na głowę. Dlatego, że nie wyznaczyliśmy granicy i nie zadbaliśmy o siebie.

Osoby, które są asertywne mają lepsze relacje partnerskie, więcej zarabiają, cieszą się trwalszym zdrowiem. Asertywność to coś więcej niż mówienie „nie”, to troska o siebie z poszanowaniem innych osób.

To postawa, która ułatwia nam w stanowczy i jednocześnie łagodny sposób, zakomunikować swoje zdanie i swój sprzeciw. Opowiem o tym, jakich zwrotów używać, aby nie być odebraną jako agresywna lub uległa. Jak brzmieć wiarygodnie w otoczeniu oraz, co zrobić z trudnymi emocjami, które temu towarzyszą np: złość, czy poczucie winy.

Czytaj dalej

Program szkolenia

1. Pojęcie asertywności – czyli postawy będącej balansem pomiędzy balans między uległością, a agresją

a. zachowanie agresywne, uległe oraz manipulacja – charakterystyka postaw

b. jak rozpoznać te strategie u siebie i innych?

c. Style rozwiązywanie konfilktów

d. nowy, asertywny sposób reagowania, zamiast automatycznych schematów postępowanie

 

2. Psychologiczne aspekty braku asertywności

a. trójkąt dramatyczny, czyli nie ma kata bez ofiary

b. ugodowość vs. nadmierne ustępowanie

c. zdrowa złość vs. raniąca agresja

d. Przyjmowanie roli rodzica lub dziecka

 

3. Wyrażanie własnego zdania, bez bycia „egoistą/ką i niegrzecznym/ą”

a. Komunikacja JA vs Komunikacja TY

b. Komunikaty stanowcze i jednocześnie łagodne,

c. Wyrażanie emocji, potrzeb i próśb

 

4. Dbanie o własne granice

a. Po co stawiać granice? Czemu służą i czym skutkuje ich brak lub niejasność

b. Rozpoznanie własnych granic dzięki metodom pracy z ciałem (bodyfulness)

c. ćwiczenie przestrzenno-ruchowe „ustal swoje granice” z innymi uczestnikami ćwiczenie wizualizacja granic, ćwiczenia dotykowe w parach „sygnalizator świateł”

d. Wyrażanie Granic - ustalanie własnych zasad: na co mam zgodę, a na co nie – ćwiczenie indywidualne

e. jasne komunikowanie granic – wyrażanie prośby i odmowy

f. ćwiczenie „mój głos ma znaczenie” i “moje centrum siły”

g. Ćwiczenie postawy ciała Power Pozy 

 

5. Asertywność to mówienie NIE i coś więcej

a. Co stoi za “Nie” - ? Jak je mówić, żeby innych nie urazić? Skąd czerpać odwagę do odmawiania? Jakie są koszty braku mówienia “nie”? 

b. Jak przyjmować “nie” od innych i jak z nie dojsc do dialogu?

c. Rozpoznawanie swoich potrzeb i artykułowanie ich – upominanie się o swoje

d. Praca z siłą wyrazu i stanowczością – werbalizacja i praca z głosem oraz ciałem w przestrzeni

e. Co robić kiedy ktoś mnie nadużywa i przekracza?

 

6. Skąd biorą się nasze różnice w zachowaniu i myśleniu?

a. Model charakterologiczny

b. Analiza własnego stylu

c. Rozpoznawanie stylu drugiej strony

d. Style komunikacyjne każdego typu osobowości

 

7. Emocje, jako drogowskaz granic

a. Wyrażanie emocji: złość, frustracja, wstyd, strach, poczucie winy, bezsilność

b. Emocje i potrzeby

c. Reakcja na intensywne bodźce i zmiana automatyzmów

 

8. Praca z przekonaniami

a. Czym są przekonania i jak wpływają na naszą asertywność

b. praca z przekonaniami i społecznymi etykietami

c. Metody pracy z transformacja nie wspierająca przekonań

Trenerzy

Patrycja Kuba
Patrycja Kuba
trener

Od 4 lat działam w branży związanej ze szkoleniami i rozwojem kompetencji miękkich. Wcześniejsze moje doświadczenie zawodowe, od 2011 roku, dotyczyło różnych sfer biznesu. Głównie marketing i sprzedaż, obsługi klienta, komunikacji wewnętrznej oraz rozwoju pracowników i kadry managerskiej. Miałam także doświadczenie na stanowisku kierowniczym, jako manager zespołu.

Suma tych doświadczeń sprawia, że mam bardzo wnikliwy wgląd w to, jak funkcjonuje biznes na poziomie strategii oraz jakie zachodzą w nim interakcje międzyludzkie.

Od 2016 roku jestem zaangażowana w organizację przemawiania publicznego i rozwoju kompetencji liderskich Toastmasters International. Współorganizowałam także eventy branżowe i ogólnopolskie konferencje (np. TEDxWarsaw, EBStars, konferencje samorządowe dla młodych przedsiębiorców).

Ponad 2 lata uczę się komunikacji i mediacji w duchu NVC (jestem w trakcie szkoły podyplomowej). Jestem absolwentką Szkoły Trenerów i Coachingu (trener zmiany i umiejętności biznesowych), wcześniej Studiów na wydziale Komunikacji Społecznej i Dziennikarstwa we Wrocławiu. Ukończyłam liczne kursy zw. z psychologią i rozwojem osobistym. Pasjonuje mnie to, co na styku umysł, ciało i duch. W wolnych chwilach od 5 lat praktykuję jogę, medytację oraz taniec.

Pokaż więcej

Zasady rezerwacji

Zasady oznaczania terminów

Termin niegwarantowany - może zostać odwołany w dowolnym momencie (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)

Termin potwierdzony - oznacza, że są zapisane osoby na ten termin, jednak jeszcze w niewystarczającym stopniu, by zapewnić rentowność dostawcy, zatem dostawca może ten termin do 2 tygodni przed szkoleniem/kursem odwołać (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)

Termin gwarantowany - oznacza, że dostawca nie dopuszcza możliwości odwołania tego szkolenia. Gdyby jednak z przyczyn zdrowotnych trenera oraz braku zastępstwa tak się wydarzyło, otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie oraz kupon o wartości 20% szkolenia do wykorzystania na inne szkolenia.

 

Szkolenie zamknięte
Obraz
Patrycja Kuba INTU Trainer
Nazwa firmy
Terminy szkolenia: