Przejdź do treści

Feedback, czyli informacja zwrotna kołem ratunkowym w trudnych sytuacjach w pracy

2 dni:
16 godz.
Ostatnia aktualizacja:
Angielski
Polski [automatycznie], Angielski [automatycznie]

Co składa się na jakość szkolenia i jest w cenie?

Czego się nauczysz?

Wskazówek jak podejść do trudnych rozmów z pracownikami

Konkretnych schematów jak przeprowadzić rozmowę feedbackową

Zyskasz pewność siebie i łatwość w rozmowie

Dowiesz się jak podchodzić do niejasnych sytuacji ze współpracownikami

Przećwiczyć modele w scenkach sytuacyjnych

Poznasz kilka wskazówek, jak zachęcić innych w Twojej pracy do zwyczaju dawania sobie feedbacku na bieżąco

Opis szkolenia

Często wydaje nam się, że dawanie informacji zwrotnej to przysłowiowy “opieprz” dla pracownika. Boimy się je przeprowadzać, a jeszcze bardziej boimy się je przyjmować. Wcale tak być nie musi. Feedback ma karmić i budować, jest cenną wskazówką pokazującą co warto zmienić dla dobra zespołu lub relacji. (co poprawić, czego robić więcej lub z czego zrezygnować).

Właściwie udzielona informacja zwrotna, stanowi kluczowy element uczenia się, a rozwój kompetencji nie może zachodzić bez odpowiednich informacji zwrotnych. Jeśli nie wiemy co usprawnić i poprawić, nie możemy stawać się lepsi. Dlaczego więc go unikamy? Ponieważ łączy się z mało przyjemnymi emocjami i wywołuje stres, z którymi nie umiemy sobie radzić.

Szkolenie pozwola poznać i przećwiczyć różne modele informacji zwrotnej, pokaże w jaki sposób przekazać pracownikom tzw. Konstruktywną krytykę, a także jak pochwalić. Będziemy zgłębiać istotę tego jak reaguje nasz mózg na takie rozmowy, co dzieje się po stronie osoby dającej feedback, jak i po stronie osoby udzielającej informacji. Nauczymy się kiedy to robić i jakich używać słów, aby brzmieć zgodnie ze swoją intencją i zminimalizować niewłaściwy odbiór.

Czytaj dalej

Program szkolenia

1. Dlaczego tego nie lubimy dawać i otrzymywać feedbacku?

a. Czym jest, a czym nie jest feedback?

b. 

 

2. Jak jest odbierana przez nasz mózg – o obwodach neuronowych i mózgu gadzim,

c. Zasady dawanie feedbacku – biznesowy savoir-vivre

d. Kiedy warto dawać feedback?

e. Model Dreyfus – czyli różnice kompetencji między laikami, a ekspertami

 

3. Bariery w informacji zwrotnej

a. Bariery i toksyny komunikacyjne Gottmana

b. Co powoduje, że informacja zwrotna jest odrzucana?

c. Budowa bezpiecznych warunków dla informacji zwrotnych – czyli antidotum na toksyny w komunikacji

d. Feedback jako atak – perspektywa analizy transakcyjnej

 

4. Poziomy komunikacji w informacjach zwrotnych

a. Komunikacja ogólna i komunikat TY

b. Komunikat TY i JA

c. Słuchanie i parafraza

 

5. Modele informacji zwrotnej – czyli narzędzia budujące schemat dobrze przeprowadzonej rozmowy

a. FUKO i FUKPO – rozmowy o faktach i uczuciach

b. SPINKA – złagodzenie negatywów

c. GOLD – metoda rozmowy sterowanej pytaniami

d. START – STOP – KONTYNUUJ

 

6. Praktyczne scenki odgrywania rozmów feedbackowych – trening wybranych modeli

7. Jak chwalić pracowników, żeby ich to motywowało:

a. Język pozytywnego wzmocnienia model STAR

c. Jak motywować pracowników 5 Driverów Motywacji

 

8. Emocjonalne aspekty udzielania informacji zwrotnych

a. Rozpoznawanie i nazywanie własnych uczuć

b. Jak reagować w sytuacjach nagłego przypływu emocji

c. Jak opanować swoje emocje

 

9. Otrzymywanie informacji zwrotnych – błędy interpretacji

a. Kwadrat komunikacyjny von thuna – jak nasze uszy różnie słyszą

b. Jak przyjąć niesłuszny komunikat

c. Twoje prawo do wyrażenia asertywnej odpowiedzi

Trenerzy

Patrycja Kuba
Patrycja Kuba
trener

Od 4 lat działam w branży związanej ze szkoleniami i rozwojem kompetencji miękkich. Wcześniejsze moje doświadczenie zawodowe, od 2011 roku, dotyczyło różnych sfer biznesu. Głównie marketing i sprzedaż, obsługi klienta, komunikacji wewnętrznej oraz rozwoju pracowników i kadry managerskiej. Miałam także doświadczenie na stanowisku kierowniczym, jako manager zespołu.

Suma tych doświadczeń sprawia, że mam bardzo wnikliwy wgląd w to, jak funkcjonuje biznes na poziomie strategii oraz jakie zachodzą w nim interakcje międzyludzkie.

Od 2016 roku jestem zaangażowana w organizację przemawiania publicznego i rozwoju kompetencji liderskich Toastmasters International. Współorganizowałam także eventy branżowe i ogólnopolskie konferencje (np. TEDxWarsaw, EBStars, konferencje samorządowe dla młodych przedsiębiorców).

Ponad 2 lata uczę się komunikacji i mediacji w duchu NVC (jestem w trakcie szkoły podyplomowej). Jestem absolwentką Szkoły Trenerów i Coachingu (trener zmiany i umiejętności biznesowych), wcześniej Studiów na wydziale Komunikacji Społecznej i Dziennikarstwa we Wrocławiu. Ukończyłam liczne kursy zw. z psychologią i rozwojem osobistym. Pasjonuje mnie to, co na styku umysł, ciało i duch. W wolnych chwilach od 5 lat praktykuję jogę, medytację oraz taniec.

Pokaż więcej

Zasady rezerwacji

Zasady oznaczania terminów

Termin niegwarantowany - może zostać odwołany w dowolnym momencie (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)

Termin potwierdzony - oznacza, że są zapisane osoby na ten termin, jednak jeszcze w niewystarczającym stopniu, by zapewnić rentowność dostawcy, zatem dostawca może ten termin do 2 tygodni przed szkoleniem/kursem odwołać (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)

Termin gwarantowany - oznacza, że dostawca nie dopuszcza możliwości odwołania tego szkolenia. Gdyby jednak z przyczyn zdrowotnych trenera oraz braku zastępstwa tak się wydarzyło, otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie oraz kupon o wartości 20% szkolenia do wykorzystania na inne szkolenia.

 

Szkolenie zamknięte
Obraz
Patrycja Kuba INTU Trainer
Nazwa firmy
Terminy szkolenia: