Przejdź do treści

Etyka, przeciwdziałanie korupcji i konflikt interesów

Etyka, korupcja i konflikt interesów
1 dzień:
6 godz.
Ostatnia aktualizacja:
Angielski
Polski [automatycznie], Angielski [automatycznie]

Co składa się na jakość szkolenia i jest w cenie?

Potwierdzenie od

Potwierdzenie od: 5.

Tyle osób wystarczy, by szkolenie zostało potwierdzone!

więcej
  
gwarancja

Gwarancja od: 5 uczestników.

Tyle osób wystarczy, by szkolenie odbyło się na pewno!

więcej
  
Wsparcie mailowe

Wsparcie mailowe

Kontakt mailowy z trenerem po szkoleniu, by wspierać Cię, służyć radą

więcej
  
Czego się nauczysz?

Uczestnicy poznają:
­    • Definicję, istotę oraz rodzaje korupcji 
­    • Wymiary korupcji
­    • Czynniki sprzyjające korupcji   
­    • Sygnały ostrzegawcze związane z korupcją 

Dla kogo szkolenie?

Szkolenie przeznaczone jest dla urzędników, funkcjonariuszy i pracowników sektora publicznego i prywatnego.

Opis szkolenia

Szkolenie umożliwi zdobycie praktycznych kompetencji w celu ochrony przed zarzutami łamania zasad etycznych i odpowiedzialnością z tego tytułu.

Czytaj dalej

Program szkolenia

1. Korupcja wprowadzenie
­    • Definicja, istota oraz rodzaje korupcji 
­    • Wymiary korupcji
­    • Czynniki sprzyjające korupcji   
­    • Sygnały ostrzegawcze związane z korupcją 
 

2. Korupcja i sfera publiczna
­    • Sfera prywatna i publiczna
­    • Korupcja w sferze publicznej
­    • Konflikt interesów

3. Konsekwencje Korupcji
­    • Typy korupcji i ich konsekwencje
­    • Studia przypadków 

4. Uwarunkowania Korupcji
­    • Przeciwdziałanie zagrożeniom korupcyjnym
­    • Odpowiedzialność sprawców korupcji 
­    • Zapobieganie korupcji 
­    • Zwalczanie korupcji 
 

5. Wprowadzenie do etyki
­    • Uporządkowanie terminologii etycznej: przydatne rozróżnienia i zależności
­    • Etyka urzędnicza i moralność urzędnika
­    • Wartości, normy i oceny etyczne

6. Uregulowania prawne z zakresu etyki służby publicznej w Polsce:
­    • Zasady etyki korpusu służby cywilnej Zarządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 6.11.2011 r. w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej
­    • Zalecenie w zakresie promowania kultury uczciwości podpisane przez Szefa Służby Cywilnej - 18.12.2017
       - Podział zasad funkcjonowania administracji publicznej (podział na zasady tradycyjne i wynikające z nowoczesnego modelu administracji publicznej)
       - Etos służby publicznej. Służebna rola administracji. Wizerunek służby publicznej 
       - Prawne źródła etyki w służbie cywilnej. Zasady służby cywilnej oraz zasady etyki korpusu służby cywilnej 
       - Zasada godnego zachowania 
       - Zasada służby publicznej 
       - Zasada lojalności 
       - Zasada neutralności politycznej 
       - Zasada bezstronności 
       - Zasada rzetelności 
       - Zasada bezinteresowności (dodatkowe zatrudnienie, zajęcia zarobkowe, zajęcia niezarobkowe) 
       - Zasada profesjonalizmu 
       - Konflikt interesów, w tym: w zamówieniach publicznych, przy wydawaniu decyzji w sprawach indywidualnych (np. w trybie KPA) 
       - Prezenty, świadczenia niematerialne, przysługi wewnątrz urzędu i poza urzędem 
       - Nieetyczne zachowanie i propozycje jako wstęp do nadużyć i korupcji 
       - Aktywność w Internecie i w sieciach społecznościowych 
       - Informacja publiczna i prawnie chroniona 
       - Dylematy etyczne - studia przypadków 
­    • Wybrane zasady Europejskiego Kodeksu Dobrej Administracji z dnia 6.09.2001 r.
       - praworządność
       - niedyskryminowanie
       - niezależność
       - obiektywizm
       - zakaz nadużywania uprawnień
       - uczciwość
       - uprzejmość
       - ochrona danych osobowych
­    • Jawność działania administracji publicznej 
­    • Ograniczenia prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne 
­    • Zakaz zatrudniania krewnych 
­    • Obowiązek składania oświadczenia majątkowego 
­    • Antykorupcyjne ograniczenia 

7. Konflikt interesów, dylematy etyczne i właściwie zachowania pracowników 
­    • Konflikt interesów
­    • Rodzaje konfliktów interesów oraz właściwe zachowania
­    • Dylematy lojalności 
­    • Lobbing

8. Przyczyny i rodzaje zachowań niezgodnych z etyką pracy urzędnika
­    • Prawo, tradycja, religia jako fundamenty etyki. Problem etyki niezależnej
­    • Światopogląd urzędnika. Służebność zawodu urzędnika
­    • Przyczyny i rodzaje zachowań niezgodnych z etyką

9. Nieetyczne zachowania w służbie publicznej a odpowiedzialność prawna pracowników administracji publicznej 
­    • Nieetyczne zachowanie i propozycje jako wstęp do nadużyć i korupcji 
­    • Korupcja 
­    • Naruszenia prawa 
­    • Nepotyzm, kumoterstwo 
­    • Patologiczna partyjność 
­    • Schemat postępowania w przypadku zetknięcia się z przypadkiem korupcji 
­    • Konsekwencje postępowania nieetycznego dla instytucji oraz dla urzędnika
­    • Informacja publiczna i prawnie chroniona 

10. Diagnoza i sposoby radzenia sobie w sytuacjach trudnych etycznie 
­    • Sygnalizowanie o nieprawidłowościach - etyczne aspekty sygnalizowania (jak radzić sobie w sytuacjach trudnych i wątpliwych)

11. Techniki i metody budowania etycznej kultury organizacyjnej 
­    • Jakość pracy, a etyka 
­    • Prezenty, świadczenia niematerialne, przysługi wewnątrz urzędu i poza urzędem 
­    • Aktywność w Internecie i w sieciach społecznościowych 
­    • Etyczna postawa urzędników wobec klientów i współpracowników 
­    • Podstawowe błędy zarządzania prowadzące do nasilenia zachowań nieetycznych wśród pracowników - jak ich unikać 
­    • Rola kontroli i metod systemowych w zapobieganiu i zwalczaniu korupcji - mocne strony i ograniczenia 
­    • Złota zasada 

12. Pytania i odpowiedzi

Trenerzy

Piotr T. Ruta

Szkolenie prowadzi Piotr T. Ruta - trener, coach, konsultant, negocjator, doradca i mówca motywacyjny z ponad 30 letnim doświadczeniem. Wykładowca na Studiach Podyplomowych i MBA w Wyższej Szkole Bankowej w Szczecinie i Poznaniu oraz Uniwersytecie Łódzkim. Studiował na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Jest absolwentem programu the Advanced Certificate in Marketing. Od 1994 roku doradza i szkoli jako trener miękkich umiejętności menedżerskich oraz niezależny konsultant ds. komunikacji marketingowej. Posiada również doświadczenie w projektach związanych z komunikacją wewnętrzną  

Pokaż więcej

Zasady rezerwacji

Zasady oznaczania terminów

Termin niegwarantowany - może zostać odwołany w dowolnym momencie (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)

Termin potwierdzony - oznacza, że są zapisane osoby na ten termin, jednak jeszcze w niewystarczającym stopniu, by zapewnić rentowność dostawcy, zatem dostawca może ten termin do 2 tygodni przed szkoleniem/kursem odwołać (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)

Termin gwarantowany - oznacza, że dostawca nie dopuszcza możliwości odwołania tego szkolenia. Gdyby jednak z przyczyn zdrowotnych trenera oraz braku zastępstwa tak się wydarzyło, otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie oraz kupon o wartości 20% szkolenia do wykorzystania na inne szkolenia.

 

Regulamin szkolenia

Dla stałych Uczestników naszych szkoleń 40 zł rabatu od ceny netto.

Przy skierowaniu na szkolenie powyżej trzech Uczestników z jednej firmy / instytucji udzielamy indywidualnego rabatu.
Dla podmiotów finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% ze środków publicznych podatek VAT zwolniony.

Cena szkolenia: 640,00 zł netto (+23% VAT) od osoby, obejmuje: 
- uczestnictwo w szkoleniu 
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- imienne zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia
- konsultacje poszkoleniowe (do 14 dni po szkoleniu)
- rabat na kolejne szkolenia (40,00 zł od ceny netto, od osoby) 

Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać do trzech roboczych dni przed terminem szkolenia.  
Potwierdzenie realizacji szkolenia przesyłamy do dwóch dni roboczych przed terminem szkolenia.

Płatność za udział w szkoleniu następuje po szkoleniu na podstawie faktury VAT  
Należność za udział prosimy wpłacać na konto OE FORUM: Santander Bank Polska, nr rach.: 10109022680000000100213506

Szkolenie stacjonarne
Obraz
Ośrodek Edukacyjny FORUM Anna Hoffmann
Nazwa firmy
Terminy szkolenia: