Efektywna komunikacja interpersonalna z elementami inteligencji emocjonalnej i asertywności
Co składa się na jakość szkolenia i jest w cenie?
uświadomienie sobie znaczenia umiejętności porozumiewania się między ludźmi
umiejętne wykorzystywanie zasad poprawnej komunikacji i przekazywania informacji
poznanie technik zadawania efektywnych pytań
nauka świadomego zarządzania komunikacją niewerbalną
nauka podejmowania odpowiedzialności za skuteczną komunikację i zbieranie informacji
rozpoznawanie i świadome wykorzystywanie komunikatów werbalnych, niewerbalnych i pisemnych w relacjach interpersonalnych
odkrycie znaczenia aktywnego słuchania i nauka jego skutecznego wykorzystania w rozmowach z ludźmi
zdobycie praktycznych umiejętności dot. udzielania mądrej motywującej krytycznej informacji zwrotnej
Warsztat szkoleniowy pokazuje i uświadamia, w jaki sposób ludzie na siebie oddziałują i z czego składa się komunikacja międzyludzka. Uczestnicy zapoznają się w praktyce z najskuteczniejszymi stylami i strategiami komunikacyjnymi, umożliwiającymi dokładne zrozumienie drugiej strony.
„Jascha Heifetz (sławny amerykański skrzypek) w czasie podróży statkiem przed południem grał w tenisa, a wieczorem wystąpił z koncertem.
Podczas kolacji jeden z pasażerów statku powiedział do skrzypka:
- Wspaniale pan dzisiaj grał!
- Dziękuję, to w dużej mierze zasługa wspaniałej akustyki panującej na statku – odparł skromnie Heifetz.
- … ale ja miałem na myśli pański backhand – wyjaśnił speszony rozmówca”
Ileż to razy w rozmowach z innymi napotykamy na takie „nieporozumienia” komunikacyjne. Często da się je obrócić w żart, ale w kontaktach biznesowych, w pracy, mogą spowodować wiele problemów.
Czytaj dalej
Program szkolenia
MODUŁ I. EFEKTYWNE KOMUNIKOWANIE SIĘ JAKO ŹRÓDŁO SUKCESÓW W BUDOWANIU RELACJI
Po zakończeniu modułu będziesz wiedzieć jak ważne jest efektywne komunikowanie się do budowania długotrwałych relacji zawodowych i osobistych; jakie są największe „bariery” komunikacyjne i jak je skutecznie przełamywać.
- Czy można się nie komunikować?
- Znaczenie komunikowania się w zarządzaniu ludźmi i budowaniu relacji
- Efektywna komunikacja a „bariery” komunikacyjne - jak je pokonywać
MODUŁ II. AUTOPREZENTACJA I KOMUNIKACJA NIEWERBERBALNA JAKO KOMUNIKAT
Po zakończeniu modułu będziesz wiedzieć i umieć zarządzać swoją komunikacją niewerbalną: mowa ciała, wygląd zewnętrzny, ton głosu w taki sposób, żeby być wiarygodnym partnerem do rozmowy i budować profesjonalny zawodowy wizerunek.
- Wiarygodność zawodowa - budowanie wizerunku profesjonalisty
- Co to jest wizerunek własny i o czym informuje innych
- Rola wizerunku w życiu zawodowym
- Elementy tworzenia własnego pozytywnego wizerunku - budowanie zawodowego autorytetu
- Elementy komunikacji niewerbalnej istotne dla autoprezentacji i budowania relacji interpersonalnych
- mowa ciała
- ton głosu
- postawa ciała i gesty
- kontakt wzrokowy
- uścisk dłoni
- przestrzeń osobistej komunikacji - inwazja na przestrzeń osobistą
- Jak świadomie używać komunikacji niewerbalnej, aby wzmocnić przesłanie / informacje / intencje
- Spójność komunikatu werbalnego i niewerbalnego
MODUŁ III. ABY SIĘ LEPIEJ ROZUMIEĆ … SIŁA KOMUNIKACJI WERBALNEJ
Po zakończeniu modułu będziesz wiedzieć i umieć umiejętnie wykorzystywać zasady poprawnej komunikacji i przekazywania informacji; jak formułować jasne i konkretne komunikaty, żeby unikać nieporozumień i konfliktów na tym tle; jak budować porozumienie z osobami, z którymi do tej pory było to trudne.
- Anatomia wypowiedzi - „staraj się najpierw zrozumieć, a potem być zrozumianym”
- Mówienie - prawidłowe odczytywanie „kodów” w przekazywaniu informacji na drodze nadawca - odbiorca
- Odróżnianie faktów od interpretacji w rozmowie - skąd się biorą zniekształcenia w komunikacji werbalnej i jak je eliminować
- Jak i co mówić, aby informacja dotarła do wszystkich
- Wykorzystanie języka wpływu i perswazji - czyli jak słowami wpływać na zachowania innych
- Język „szakala” i język „żyrafy” czyli o komunikacji „bez przemocy”
MODUŁ IV. AKTYWNE SŁUCHANIE
Po zakończeniu modułu będziesz wiedzieć, jak ważne w zrozumieniu innych ludzi i dogadywaniu się z nimi jest zadawanie efektywnych pytań; jak zostać dobrym słuchaczem i prowadzić efektywne rozmowy z intencją - „ rozmawiam, żeby się dowiedzieć i zrozumieć”.
- Znaczenie słuchania - zasady rządzące aktywnym słuchaniem
- Sztuka zadawania pytań - siła DOBRYCH pytań w komunikacji
- Rodzaje pytań możliwych do zastosowania - pytania coachingowe
- Korzyści z zadawania pytań
- Pytania jako metoda zbierania informacji oraz radzenia sobie z trudnymi sytuacjami
- Technika parafrazy a wspólne zrozumienie komunikatów
- 4 rodzaje powodów dla których rozmowy się nie udają
- 4-ro stopniowy model rozmowy
- 7 sposobów na podniesienie jakości rozmowy
- Metody prowadzenia rozmów poprzez zadawanie pytań
MODUŁ V. EMOCJE
Po zakończeniu modułu będziesz wiedzieć czym jest inteligencja emocjonalna; zdiagnozujesz osobisty poziom inteligencji emocjonalnej i nauczysz się metod jej efektywnego wykorzystywania do budowania dobrych relacji interpersonalnych.
- Rozumienie innych - postawa empatii
- Świadomość emocjonalna - rozumienie własnych emocji i ich wpływu na budowanie relacji z innymi
- 3 dziedziny doskonałości w pracy
- iloraz inteligencji
- wiedza fachowa
- inteligencja emocjonalna
MODUŁ VI. ROLA ASERTYWNEJ KOMUNIKACJI W KONTAKTACH INTERPERSONALNYCH
Po zakończeniu modułu będziesz wiedzieć, że asertywność to nie tylko mówienie „nie”; zdiagnozujesz własny poziom zachowań asertywnych i dowiesz się, jak je ćwiczyć.
- Czym jest asertywność
- Asertywne wyrażanie oczekiwań - komunikat JA
- Pojęcie transakcji i stanów „ego” - jako źródła nieporozumień i odkrywanie metod radzenia sobie z nimi
- Autoanaliza własnego stanu „ego”
MODUŁ VII. PODSUMOWANIE SZKOLENIA
1. Indywidualny plan działania
Zasady rezerwacji
Zasady oznaczania terminów
Termin niegwarantowany - może zostać odwołany w dowolnym momencie (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)
Termin potwierdzony - oznacza, że są zapisane osoby na ten termin, jednak jeszcze w niewystarczającym stopniu, by zapewnić rentowność dostawcy, zatem dostawca może ten termin do 2 tygodni przed szkoleniem/kursem odwołać (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)
Termin gwarantowany - oznacza, że dostawca nie dopuszcza możliwości odwołania tego szkolenia. Gdyby jednak z przyczyn zdrowotnych trenera oraz braku zastępstwa tak się wydarzyło, otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie oraz kupon o wartości 20% szkolenia do wykorzystania na inne szkolenia.
Regulamin szkolenia
Regulamin szkoleń otwartych dostępny jest pod linkiem:
https://szkolenia.avenhansen.pl/regulamin-szkolen-otwartych.html