Przejdź do treści

Fundamenty Analizy biznesowej – ECBA™ Bootcamp

Szkolenie dla osób rozpoczynających pracę w roli analityka biznesowego, chcących poznać kluczowe zagadnienia analizy biznesowej – zakres roli, zadania, koncepcje i procesy.
3 dni:
24 godz.
Ostatnia aktualizacja:
Angielski
Polski [automatycznie], Angielski [automatycznie]

Co składa się na jakość szkolenia i jest w cenie?

Potwierdzenie od

Potwierdzenie od: 6.

Tyle osób wystarczy, by szkolenie zostało potwierdzone!

więcej
  
Maksymalnie na szkoleniu

Maksymalnie: 12 uczestników

Tylu uczestników maksymalnie weźmie udział w szkoleniu.

więcej
  
Wsparcie mailowe

Wsparcie mailowe

Kontakt mailowy z trenerem po szkoleniu, by wspierać Cię, służyć radą

więcej
  
Czego się nauczysz?

Podstawowych pojęć, zadań i mechanizmów analizy biznesowej oraz zakresu roli analityka biznesowego

Jak usprawnić wykonywanie zadań dzięki zastosowaniu poznanych narzędzi i metod wykorzystywanych w analizie biznesowej

Poznasz i omówisz zagadnienia wymagane na egzaminie ECBA™

Dla kogo szkolenie?

Osoby rozpoczynające pracę jako analityk biznesowy oraz te, które od niedawna pełnią tę rolę i chcą uporządkować posiadaną wiedzę

Osoby chcące zmienić swoją ścieżkę kariery i stać się profesjonalnymi analitykami biznesowym

Osoby nadzorujące lub współpracujące z analitykami biznesowymi

Osoby chcące przystąpić do certyfikacji IIBA® – ECBA™

Opis szkolenia

Szkolenie dla osób rozpoczynających pracę w roli analityka biznesowego, chcących poznać kluczowe zagadnienia analizy biznesowej – zakres roli, zadania, koncepcje i procesy. Przygotowuje jednocześnie do uzyskania międzynarodowej certyfikacji International Institute of Business Analisys® – ECBA™, rozpoznawalnej i cenionej w środowisku analityków biznesowych.

Dobrze przeprowadzona analiza biznesowa to klucz do realizacji ponadprzeciętnych projektów i podejmowania strategicznych decyzji, dzięki którym organizacje wyróżniają się na tle konkurencji. Środowisko, w którym analitykom przyszło realizować zadania zmienia się dynamicznie. Dzięki korzystaniu ze sprawdzonych metod i narzędzi, opracowanych przed doświadczonych analityków, z sukcesem mogą im sprostać.

Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnicy poznają i uporządkują najważniejsze zagadnienia, procesy i zadania z którymi na co dzień mają do czynienia analitycy biznesowi. Omawiane tematy są jednocześnie zakresem wiedzy jaki wymagany jest do przystąpienia do certyfikacji IIBA® – Entry Certificate to Business Analysis™. Poznanie dwóch perspektyw – praktycznej i egzaminacyjnej maksymalizuje korzyści z udziału i otwiera nowe możliwości rozwoju zawodowego.
Udokumentowanie certyfikatem znajomości zagadnień analizy biznesowej daje przewagę konkurencyjną i potwierdza profesjonalne podejście do realizacji zadań.

Szkolenie realizowane jest zgodnie z aktualnym standardem IIBA®  opisanym w Business Analysis Body of Knowledge v.3 (BABOK).

Czytaj dalej

Program szkolenia

Wprowadzenie

  1. Cele i zakres szkolenia
  2. International Institute of Business Analysis / Certyfikacja ECBA
  3. Korzenie i definicja analizy biznesowej
  4. Obszary wiedzy analizy biznesowej
  5. Zadania analizy biznesowej
  6. Omówienie standardu analizy biznesowej opisanego w BABOK® Guide
  7. Analityk biznesowy – rola czy profesja?
  8. Cechy dobrego analityka biznesowego
  9. Kluczowe czynniki sukcesu analityka biznesowego

Kompetencje analityka biznesowego według BABOK® Guide

  1. Myślenie analityczne i nastawienie na rozwiązywanie problemów
  2. Cechy behawioralne
  3. Wiedza biznesowa
  4. Komunikacja
  5. Umiejętność interakcji
  6. Znajomość narzędzi i technologii

Kluczowe koncepcje analizy biznesowej

  1. The Business Analysis Core Concept Model™
  2. Klasyfikacja wymagań wg BABOK® Guide
  3. Współpraca z interesariuszami
  4. Wymagania jako źródło projektu

Planowanie i monitorowanie analizy biznesowej

  1. Planowanie podejścia do analizy biznesowej
  2. Planowanie zaangażowania interesariuszy
  3. Planowanie nadzorowania analizy biznesowej
  4. Planowanie zarządzania informacjami
  5. Określanie sposobów optymalizacji analizy biznesowej 

Uzyskiwanie wymagań i współpraca z interesariuszami

  1. Przygotowanie do uzyskiwania wymagań
  2. Przeprowadzanie uzyskiwania wymagań
  3. Potwierdzanie rezultatów uzyskiwania
  4. Zarządzanie współpracą interesariuszy

Zarządzanie cyklem życia wymagań

  1. Śladowanie wymagań
  2. Utrzymywanie wymagań
  3. Ocena zmian wymagań
  4. Zatwierdzanie wymagań

Analiza wymagań i precyzowanie projektu rozwiązania

  1. specyfikacja i modelowanie wymagań
  2. weryfikacja wymagań
  3. walidacja wymagań
  4. definiowanie architektury wymagań
  5. definiowanie alternatywnych rozwiązań
  6. analiza potencjalnej wartości rekomendowanego rozwiązania

Ocena rozwiązania

  1. ocena wykonanego rozwiązania
  2. ocena ograniczeń rozwiązania
  3. ocena ograniczeń przedsiębiorstwa
  4. rekomendacja działań w celu zwiększenia wartości rozwiązania

Techniki opisane w BABOK Guide - kluczowe elementy i poziom ich istotności

Egzamin – wymogi formalne, sugestie, wskazówki 

Trenerzy

Gabriel Sznajder
Gabriel Sznajder, MBA, PMP, P2P
Trener
  • Trener biznesowy i konsultant w obszarze przywództwa, rozwoju zespołów projektowych i analizy biznesowej z ponad 17 letnim doświadczeniem.
    Ekspert w dziedzinie zarządzania projektami i portfelem projektów, zarządzania operacyjnego oraz realizacji inicjatyw R&D i utrzymaniowych w branży IT.
  • Praktyk-menedżer biegle funkcjonujący w zróżnicowanych modelach zarządczych: Agile, Waterfall, Kanban, SCRUM.
  • Aktywny szkoleniowiec, konsultant oraz wykładowca studiów podyplomowych i MBA (WSB Wrocław, Akademia Koźmińskiego Warszawa).

Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując dla dużych międzynarodowych firm. Pełnił role zarządcze w wielomilionowych projektach i portfelach realizowanych w ramach rozproszonych zespołów interdyscyplinarnych liczących 60-180 specjalistów. Przez ostatnich kilka lat zarządzał zespołami developerskimi, utrzymującymi portfel ponad 20 systemów używanych w banku inwestycyjnym.

Jest aktywnym członkiem Project Management Institute PMI Poland Chapter. W latach 2010-2016 jako dyrektor zarządzający koordynował działania Wrocławskiego Oddziału PMI – bezpośrednio nadzorując i organizując konferencje, kwartalne seminaria PMI (profesjonalne wydarzenia edukacyjne dla kierowników projektów) i warsztaty dla praktyków. Odpowiadał też za współpracę z partnerami i sponsorami.

W latach 2018-2020 pełnił funkcję Prezesa Zarządu PMI Poland Chapter.

Pokaż więcej

Zasady rezerwacji

Zasady oznaczania terminów

Termin niegwarantowany - może zostać odwołany w dowolnym momencie (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)

Termin potwierdzony - oznacza, że są zapisane osoby na ten termin, jednak jeszcze w niewystarczającym stopniu, by zapewnić rentowność dostawcy, zatem dostawca może ten termin do 2 tygodni przed szkoleniem/kursem odwołać (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)

Termin gwarantowany - oznacza, że dostawca nie dopuszcza możliwości odwołania tego szkolenia. Gdyby jednak z przyczyn zdrowotnych trenera oraz braku zastępstwa tak się wydarzyło, otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie oraz kupon o wartości 20% szkolenia do wykorzystania na inne szkolenia.

 

Regulamin szkolenia

np. w momencie rozpoczęcia szkolenia, zamykamy drzwi na klucz i nie wpuszczamy osób spóźnionych
albo

Uczestnicy mają godzinną przerwę obiadową, w trakcie której we własnym zakresie korzystają z pobliskich punktów gastronomicznych

Szkolenie live online (na żywo)
Obraz
Fundamenty Analizy biznesowej – ECBA™ Bootcamp
Synergy Training
Nazwa firmy
Terminy szkolenia: