Fundamenty Analizy biznesowej – ECBA™ Bootcamp
Co składa się na jakość szkolenia i jest w cenie?
Podstawowych pojęć, zadań i mechanizmów analizy biznesowej oraz zakresu roli analityka biznesowego
Jak usprawnić wykonywanie zadań dzięki zastosowaniu poznanych narzędzi i metod wykorzystywanych w analizie biznesowej
Poznasz i omówisz zagadnienia wymagane na egzaminie ECBA™
Szkolenie dla osób rozpoczynających pracę w roli analityka biznesowego, chcących poznać kluczowe zagadnienia analizy biznesowej – zakres roli, zadania, koncepcje i procesy. Przygotowuje jednocześnie do uzyskania międzynarodowej certyfikacji International Institute of Business Analisys® – ECBA™, rozpoznawalnej i cenionej w środowisku analityków biznesowych.
Dobrze przeprowadzona analiza biznesowa to klucz do realizacji ponadprzeciętnych projektów i podejmowania strategicznych decyzji, dzięki którym organizacje wyróżniają się na tle konkurencji. Środowisko, w którym analitykom przyszło realizować zadania zmienia się dynamicznie. Dzięki korzystaniu ze sprawdzonych metod i narzędzi, opracowanych przed doświadczonych analityków, z sukcesem mogą im sprostać.
Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnicy poznają i uporządkują najważniejsze zagadnienia, procesy i zadania z którymi na co dzień mają do czynienia analitycy biznesowi. Omawiane tematy są jednocześnie zakresem wiedzy jaki wymagany jest do przystąpienia do certyfikacji IIBA® – Entry Certificate to Business Analysis™. Poznanie dwóch perspektyw – praktycznej i egzaminacyjnej maksymalizuje korzyści z udziału i otwiera nowe możliwości rozwoju zawodowego.
Udokumentowanie certyfikatem znajomości zagadnień analizy biznesowej daje przewagę konkurencyjną i potwierdza profesjonalne podejście do realizacji zadań.
Szkolenie realizowane jest zgodnie z aktualnym standardem IIBA® opisanym w Business Analysis Body of Knowledge v.3 (BABOK).
Czytaj dalej
Program szkolenia
Wprowadzenie
- Cele i zakres szkolenia
- International Institute of Business Analysis / Certyfikacja ECBA
- Korzenie i definicja analizy biznesowej
- Obszary wiedzy analizy biznesowej
- Zadania analizy biznesowej
- Omówienie standardu analizy biznesowej opisanego w BABOK® Guide
- Analityk biznesowy – rola czy profesja?
- Cechy dobrego analityka biznesowego
- Kluczowe czynniki sukcesu analityka biznesowego
Kompetencje analityka biznesowego według BABOK® Guide
- Myślenie analityczne i nastawienie na rozwiązywanie problemów
- Cechy behawioralne
- Wiedza biznesowa
- Komunikacja
- Umiejętność interakcji
- Znajomość narzędzi i technologii
Kluczowe koncepcje analizy biznesowej
- The Business Analysis Core Concept Model™
- Klasyfikacja wymagań wg BABOK® Guide
- Współpraca z interesariuszami
- Wymagania jako źródło projektu
Planowanie i monitorowanie analizy biznesowej
- Planowanie podejścia do analizy biznesowej
- Planowanie zaangażowania interesariuszy
- Planowanie nadzorowania analizy biznesowej
- Planowanie zarządzania informacjami
- Określanie sposobów optymalizacji analizy biznesowej
Uzyskiwanie wymagań i współpraca z interesariuszami
- Przygotowanie do uzyskiwania wymagań
- Przeprowadzanie uzyskiwania wymagań
- Potwierdzanie rezultatów uzyskiwania
- Zarządzanie współpracą interesariuszy
Zarządzanie cyklem życia wymagań
- Śladowanie wymagań
- Utrzymywanie wymagań
- Ocena zmian wymagań
- Zatwierdzanie wymagań
Analiza wymagań i precyzowanie projektu rozwiązania
- specyfikacja i modelowanie wymagań
- weryfikacja wymagań
- walidacja wymagań
- definiowanie architektury wymagań
- definiowanie alternatywnych rozwiązań
- analiza potencjalnej wartości rekomendowanego rozwiązania
Ocena rozwiązania
- ocena wykonanego rozwiązania
- ocena ograniczeń rozwiązania
- ocena ograniczeń przedsiębiorstwa
- rekomendacja działań w celu zwiększenia wartości rozwiązania
Techniki opisane w BABOK Guide - kluczowe elementy i poziom ich istotności
Egzamin – wymogi formalne, sugestie, wskazówki
Trenerzy

- Trener biznesowy i konsultant w obszarze przywództwa, rozwoju zespołów projektowych i analizy biznesowej z ponad 17 letnim doświadczeniem.
Ekspert w dziedzinie zarządzania projektami i portfelem projektów, zarządzania operacyjnego oraz realizacji inicjatyw R&D i utrzymaniowych w branży IT. - Praktyk-menedżer biegle funkcjonujący w zróżnicowanych modelach zarządczych: Agile, Waterfall, Kanban, SCRUM.
- Aktywny szkoleniowiec, konsultant oraz wykładowca studiów podyplomowych i MBA (WSB Wrocław, Akademia Koźmińskiego Warszawa).
Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując dla dużych międzynarodowych firm. Pełnił role zarządcze w wielomilionowych projektach i portfelach realizowanych w ramach rozproszonych zespołów interdyscyplinarnych liczących 60-180 specjalistów. Przez ostatnich kilka lat zarządzał zespołami developerskimi, utrzymującymi portfel ponad 20 systemów używanych w banku inwestycyjnym.
Jest aktywnym członkiem Project Management Institute PMI Poland Chapter. W latach 2010-2016 jako dyrektor zarządzający koordynował działania Wrocławskiego Oddziału PMI – bezpośrednio nadzorując i organizując konferencje, kwartalne seminaria PMI (profesjonalne wydarzenia edukacyjne dla kierowników projektów) i warsztaty dla praktyków. Odpowiadał też za współpracę z partnerami i sponsorami.
W latach 2018-2020 pełnił funkcję Prezesa Zarządu PMI Poland Chapter.
Pokaż więcej
Zasady rezerwacji
Zasady oznaczania terminów
Termin niegwarantowany - może zostać odwołany w dowolnym momencie (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)
Termin potwierdzony - oznacza, że są zapisane osoby na ten termin, jednak jeszcze w niewystarczającym stopniu, by zapewnić rentowność dostawcy, zatem dostawca może ten termin do 2 tygodni przed szkoleniem/kursem odwołać (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)
Termin gwarantowany - oznacza, że dostawca nie dopuszcza możliwości odwołania tego szkolenia. Gdyby jednak z przyczyn zdrowotnych trenera oraz braku zastępstwa tak się wydarzyło, otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie oraz kupon o wartości 20% szkolenia do wykorzystania na inne szkolenia.
Regulamin szkolenia
np. w momencie rozpoczęcia szkolenia, zamykamy drzwi na klucz i nie wpuszczamy osób spóźnionych
albo
Uczestnicy mają godzinną przerwę obiadową, w trakcie której we własnym zakresie korzystają z pobliskich punktów gastronomicznych

