Doręczenia elektroniczne - zagadnienia praktyczne
Co składa się na jakość szkolenia i jest w cenie?
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z zagadnieniem doręczenia elektronicznego, procedurą uzyskania adresu do doręczeń, obsługą skrzynki do doręczeń, zasadami przyjmowania i wysyłki korespondencji w trybie doręczenia elektronicznego.
Podstawowe przepisy prawne dotyczące doręczeń elektronicznych
Zakres regulacji i wdrażanie e-doręczeń
Praktyczna obsługa systemu
Usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publiczna usługa hybrydowa - procedura doręczenia
Czytaj dalej
Program szkolenia
I. Podstawowe przepisy prawne dotyczące doręczeń elektronicznych
1. Ustawa z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych
2. Przepisy wykonawcze do ustawy
3. Kodeks Postępowania Administracyjnego
II. Zakres regulacji i wdrażanie e-doręczeń
1. Definicje ustawowe
a) Publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego
b) Kwalifikowana usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego
c) Operator wyznaczony
d) Publiczna usługa hybrydowa (zastosowanie, wyłączenia)
2. Zakres obowiązywania ustawy o doręczeniach elektronicznych - jakie podmioty i kiedy muszą wdrożyć e-doręczenia
3. Doręczenia elektroniczne a ePUAP
4. Adres do doręczeń elektronicznych i baza adresów - zasady tworzenia i wpisu adresu do doręczeń elektronicznych i skrzynki doręczeń do bazy
a) ile adresów do doręczeń można mieć
b) jakie są metody wpisu do bazy adresów elektronicznych
c) na jaki okres następuje wpis do bazy
d) jakie skutki prawne wywołuje wpis do bazy
5. Stosowanie doręczeń elektronicznych przez osoby wykonujące zawód zaufania publicznego zatrudnione w podmiotach publicznych
6. Zarządzanie skrzynką doręczeń
a) administrator, użytkownik uprawniony, obserwator
b) kto powinien mieć dostęp do skrzynki
c) ilu może być użytkowników jednej skrzynki
7. Obowiązki operatora wyznaczonego
8. Wyjątki od doręczenia elektronicznego
III. Praktyczna obsługa systemu
1. Uzyskanie adresu do e-doręczeń i aktywacja skrzynki
2. Ustawienia skrzynki do e-doręczeń, jej konfiguracja i zarządzanie
3. Wyszukiwanie adresu w Bazie Adresów Elektronicznych
4. Obsługa skrzynki do e-doręczeń z poziomu serwisu internetowego
a) odbieranie wiadomości
b) tworzenie i wysyłka wiadomości
5. Dowód wysłania i dowód odbioru
IV. Usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publiczna usługa hybrydowa - procedura doręczenia
1. Doręczenie korespondencji przy wykorzystaniu publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego
2. Publiczna Usługa Hybrydowa - przekształcanie dokumentu elektronicznego w przesyłkę listową - przesłanki, wady i zalety
3. Jakie są opłaty za przekazywanie korespondencji
4. Odpowiedzialność operatora wyznaczonego
5. Doręczenia elektroniczne a brak adresu do doręczeń lub nie odnalezienie adresu w bazie
6. Wszystkie dopuszczalne prawnie tryby doręczania korespondencji a kolejność i zasady ich stosowania
a) doręczenie elektroniczne
b) doręczenie hybrydowe
c) doręczenie na konto w innym systemie teleinformatycznym (w tym ePUAP)
d) doręczenie osobiste
e) doręczenie gońcem
f) doręczenie tradycyjne
7. Doręczenia elektroniczne a system wykonywania czynności kancelaryjnych (EZD i tradycyjny)
8. Integracja skrzynki do e-doręczeń z systemem EZD i jej obsługa z poziomu systemu EZD
V.Pytania i odpowiedzi
Trenerzy
Szkolenie prowadzi Roman Stempel - dyplomowany archiwista z ponad 20-letnią praktyką w zawodzie, absolwent Instytutu Historycznego Uniwersytetu Warszawskiego. Były pracownik pionu archiwalnego Instytutu Pamięci Narodowej. W swojej karierze zawodowej współpracował ponadto m. in. z archiwum Polskiej Akademii Nauk, Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia, czy Zarządem Mienia Skarbu Państwa. Przez kilka lat kierował archiwum zakładowym i kancelarią przetwarzania informacji niejawnych Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie.
Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z obiegiem i archiwizacją dokumentów papierowych i elektronicznych w jednostkach administracji publicznej na szczeblu państwowym i samorządowym.
Zajmuje się m. in. wdrażaniem systemów Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją, Elektronicznego Obiegu Dokumentów oraz systemu Doręczeń Elektronicznych.
Posiada kilkunastoletni staż trenerski. W trakcie swojej kariery zawodowej przeprowadził wiele tysięcy godzin kursów i szkoleń z tematyki archiwizacji i zarządzania dokumentacją papierową i elektroniczną.
Pokaż więcej
Zasady rezerwacji
Zasady oznaczania terminów
Termin niegwarantowany - może zostać odwołany w dowolnym momencie (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)
Termin potwierdzony - oznacza, że są zapisane osoby na ten termin, jednak jeszcze w niewystarczającym stopniu, by zapewnić rentowność dostawcy, zatem dostawca może ten termin do 2 tygodni przed szkoleniem/kursem odwołać (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)
Termin gwarantowany - oznacza, że dostawca nie dopuszcza możliwości odwołania tego szkolenia. Gdyby jednak z przyczyn zdrowotnych trenera oraz braku zastępstwa tak się wydarzyło, otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie oraz kupon o wartości 20% szkolenia do wykorzystania na inne szkolenia.
Regulamin szkolenia
Dla stałych Uczestników naszych szkoleń 40 zł rabatu od ceny netto.
Przy skierowaniu na szkolenie powyżej trzech Uczestników z jednej firmy / instytucji udzielamy indywidualnego rabatu.
Dla podmiotów finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% ze środków publicznych podatek VAT zwolniony.
Cena szkolenia: 680,00 zł netto (+23% VAT) od osoby, obejmuje:
- uczestnictwo w szkoleniu
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- imienne zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia
- konsultacje poszkoleniowe (do 14 dni po szkoleniu)
- rabat na kolejne szkolenia (40,00 zł od ceny netto, od osoby)
Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać do trzech roboczych dni przed terminem szkolenia.
Potwierdzenie realizacji szkolenia przesyłamy do dwóch dni roboczych przed terminem szkolenia.
Płatność za udział w szkoleniu następuje po szkoleniu na podstawie faktury VAT
Należność za udział prosimy wpłacać na konto OE FORUM: Santander Bank Polska, nr rach.: 10109022680000000100213506np. w momencie rozpoczęcia szkolenia, zamykamy drzwi na klucz i nie wpuszczamy osób spóźnionych
albo
Uczestnicy mają godzinną przerwę obiadową, w trakcie której we własnym zakresie korzystają z pobliskich punktów gastronomicznych

