Przejdź do treści

Asertywność w życiu i pracy

1 dzień:
8 godz.
Ostatnia aktualizacja:
Angielski
Polski [automatycznie], Angielski [automatycznie]

Co składa się na jakość szkolenia i jest w cenie?

Czego się nauczysz?

Cel szkolenia:
• Poznanie czym jest, a czym nie jest asertywność
• Poznanie różnic pomiędzy zachowaniami asertywnymi, agresywnymi, uległymi i manipulacyjnymi
• Analiza własnych reakcji w codziennym działaniu
• Poznanie i przećwiczenie proaktywnej komunikacji asertywnej
• Poznanie i przećwiczenie reaktywnych technik asertywnych
• Trening umiejętności reakcji asertywnych w różnorodnych sytuacjach

Opis szkolenia

Asertywność to wyrażanie Twoich oczekiwań, potrzeb, emocji oraz mówienie o nich, w taki sposób, który nie narusza granicy, przestrzeni, uczuć czy praw innych osób.
W teorii takie proste, jednak w praktyce nieco bardziej skomplikowane podejście do naszych działań. Zarówno w życiu prywatnym jak i w pracy często spotykamy się z różnymi postawami i zachowaniami, które nie do końca są dla nas akceptowalne. Często może nie potrafimy dokładnie określić co nam nie odpowiada, częściej mówimy „Czuję się niekomfortowo”, „nie wiem jak inaczej mogę zareagować kiedy ktoś próbuje mnie namówić do czegoś czego nie chcę”, „nie wiem jak i czy w ogóle mogę powiedzieć NIE” czy też „dla świętego spokoju się zgodzę”.
Różne sytuacje wymagają od nas różnych zachowań, warto jednak wiedzieć jakie mamy możliwości i jak zadbać o siebie w różnych trudnych sytuacjach. Jak możemy stawiać granice, kiedy być bardziej uległym a kiedy bardziej stanowczym.

Poszczególne narzędzia i techniki zostaną dospawane do oczekiwań i potrzeb uczestników warsztatów.

Czytaj dalej

Program szkolenia

Moduł I
W pierwszy module wspólnie zastanowimy się czym jest asertywność i czy to umiejętność wrodzona czy raczej nabyta. Uczestnicy przyjrzą się swoim działaniom i zachowaniom, spróbują ustalić własne granice działania w kontaktach z innymi, zarówno w pracy jak i życiu prywatnym.

I. Zrozumienie tematu asertywności

  1.    Czym jest, a czym nie jest asertywność
  2.    Nasze trudne sytuacje w codzienny działaniu
  3.    Granice - czym są i jak możemy je stawiać i o nie dbać 

Moduł II
W tym module uczestnicy będą mieli okazję zobaczyć i doświadczyć różnic pomiędzy obserwowalnymi zachowaniami, sprawdzą jak możemy rozpoznawać poszczególne zachowania na poziomie werbalnym i niewerbalnym.

I. Asertywność i inne zachowania

  1.    Model Harrisa  - „ja jestem OK, Ty jesteś OK”
  2.    Źródła naszych zachowań
  3.    Konsekwencje oraz korzyści
  4.    Werbalne oznaki poszczególnych zachowań.

Moduł III
W kolejnym module uczestnicy będą zastanawiać się nad różnicą w postawie pro- i re-aktywnej w odniesieniu do bycia asertywnym. Uczestnicy poznają poszczególne narzędzia i przećwiczą je na swoich sytuacjach, które ich spotykają zarówno w pracy i i życiu prywatnym.

I. Bycie asertywnymi w komunikacji

  1.    Style komunikacji społecznej vs postawa asertywna
  2.    Asertywne wyrażanie własnym emocji, opinią i uczuć• Komunikat JA
    • Technika NVC
    • Odzwierciedlenie
  3.    Asertywna prośba i odmowa
  4.    Obrona przed manipulacją - reaktywne techniki asertywne

Moduł IV
W ostatnim module uczestnicy poznają i przećwiczą na swoich sytuacjach poszczególne narzędzia asertywnej komunikacji. Podsumują warsztaty i przygotują swój osobisty plan działania dotyczący wdrażania i ćwiczenia poznanych narzędzi.

I. Informacja zwrotna - jak być asertywnym w jej udzielaniu

  1.    Informacja zwrotna pozytywna
  2.    Informacja zwrotna konstruktywna

II. Podsumowanie warsztatów

  1.    Action plan

Trener:
Trener biznesu, certyfikowany konsultant DISC D3, tłumacz języka angielskiego oraz nauczyciel języka angielskiego. Koncentruje się na wspieraniu rozwoju umiejętności miękkich na wszystkich poziomach zarządzania w firmach. Posiada bogate doświadczenie w pracy z klientem indywidualnym oraz grupami. Na sali szkoleniowej przepracowane ponad 7800 godzin, w tym ponad 750 godzin w języku angielskim. Spotkania indywidualne (coachingowe) to ponad 65 h pracy z klientem, również obcojęzycznym. Od marca 2020 roku pracuje również online, w języku polskim jak i angielskim - prowadzenie szkoleń, moderowanie spotkań biznesowych, wypracowywanie wspólnych rozwiązań oraz nauka j.angielskiego.
Absolwentka studiów filologicznych (Język Biznesu w WSZMiJO w Katowicach, Tłumacz Języka Angielskiego na Akademii Polonijnej w Częstochowie), studiów podyplomowych - Akademia Psychologii Biznesu (WSB w Chorzowie) oraz Akademia Trenerów Biznesu (Uniwersytet SWPS w Katowicach).

Zasady rezerwacji

Zasady oznaczania terminów

Termin niegwarantowany - może zostać odwołany w dowolnym momencie (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)

Termin potwierdzony - oznacza, że są zapisane osoby na ten termin, jednak jeszcze w niewystarczającym stopniu, by zapewnić rentowność dostawcy, zatem dostawca może ten termin do 2 tygodni przed szkoleniem/kursem odwołać (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)

Termin gwarantowany - oznacza, że dostawca nie dopuszcza możliwości odwołania tego szkolenia. Gdyby jednak z przyczyn zdrowotnych trenera oraz braku zastępstwa tak się wydarzyło, otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie oraz kupon o wartości 20% szkolenia do wykorzystania na inne szkolenia.

 

Regulamin szkolenia

np. w momencie rozpoczęcia szkolenia, zamykamy drzwi na klucz i nie wpuszczamy osób spóźnionych
albo

Uczestnicy mają godzinną przerwę obiadową, w trakcie której we własnym zakresie korzystają z pobliskich punktów gastronomicznych

Szkolenie stacjonarne
Obraz
SEDNO TRAINING Dorota Bieńkowska
Nazwa firmy
Terminy szkolenia: