Przejdź do treści

Analiza biznesowa a cykl życia projektu

Celem szkolenia jest przedstawienie podstawowych korzyści, funkcji oraz wpływu kluczowego stanowiska analityka biznesowego osobom mianowanym na to stanowisko oraz osobom współpracującym z analitykami biznesowymi.
3 dni:
24 godz.
Ostatnia aktualizacja:
Angielski
Polski [automatycznie], Angielski [automatycznie]

Co składa się na jakość szkolenia i jest w cenie?

Badanie potrzeb

Badanie potrzeb

Upewnisz się, że Twoje potrzeby zostaną zrealizowane!

więcej
  
Wsparcie mailowe

Wsparcie mailowe

Kontakt mailowy z trenerem po szkoleniu, by wspierać Cię, służyć radą

więcej
  
Czego się nauczysz?

Podstawowych pojęć i mechanizmów analizy biznesowej oraz zakresu roli analityka biznesowego

Najważniejszych mechanizmów projektów – podstawowego środowiska pracy analityka

Usprawnienia wykonywanych zadań dzięki zastosowaniu poznanych narzędzi i metod wykorzystywanych w analizie biznesowej

Dla kogo szkolenie?

Osoby rozpoczynające pracę jako analityk biznesowy oraz te, które chcą uporządkować posiadaną już wiedzę

Osoby nadzorujące lub współpracujące z analitykami biznesowymi (m.in. dyrektorzy działów rozwoju aplikacji, kierownicy projektów, kierownicy działów IT, analitycy systemowi, inżynierowie systemów, programiści)

Twórców oprogramowania i innych produktów

Kierowników projektów

Opis szkolenia

Celem szkolenia jest przedstawienie podstawowych korzyści, funkcji oraz wpływu kluczowego stanowiska analityka biznesowego osobom mianowanym na to stanowisko oraz osobom współpracującym z analitykami biznesowymi.

Rola analityka biznesowego ma kluczowe znaczenie dla określania wymagań projektu w jego najwcześniejszych etapach, a także dla planowania, precyzowania i weryfikacji zakresu projektu.

Szkolenie porusza powyższe kwestie, ale obejmuje też znacznie szerszy zestaw tematów opisanych w BABOK® i PMBOK®.  

Uczestnicy dowiedzą się, w jakim stopniu analityk biznesowy wspiera projekt, począwszy od określenia jego zakresu na etapie analizy, a skończywszy na działaniach sprawdzających spełnienie ustalonych wymagań na etapie testowania. 

Czytaj dalej

Program szkolenia

Podstawy analizy biznesowej

  1. Korzenie i definicja analizy biznesowej
  2. Obszary wiedzy analizy biznesowej
  3. Zadania analizy biznesowej
  4. Standard analizy biznesowej BABOK® Guide – najważniejsze pojęcia
  5. Analityk biznesowy – rola czy profesja?
  6. Cechy dobrego analityka biznesowego
  7. Kluczowe czynniki sukcesu analityka biznesowego
  8. Bazowe kompetencje analityka biznesowego według BABOK® Guide
  9. Pozycja analityków biznesowych w organizacjach

Rozpoznawanie i analiza interesariuszy

  1. Budowanie zaufania w relacjach z interesariuszami
  2. Dlaczego w projektach potrzebny jest kierownik projektu i analityk biznesowy?
  3. Członkowie zespołu projektu – porównanie ról kierownika projektu i analityka biznesowego
  4. Eksperci dziedzinowi
  5. Analiza interesariuszy
  6. Zasady budowania relacji z interesariuszami
  7. Równoważenie potrzeb interesariuszy
  8. Strategie zarządzania zmianą
  9. Źródłowe przyczyny konfliktów
  10. Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych
  11. Skuteczne spotkania i skuteczna komunikacja
  12. Analityk biznesowy jako facylitator

Zrozumienie źródeł i zakresu projektu

  1. Dlaczego organizacje podejmują się realizacji projektów?
  2. Określanie i analiza potrzeb biznesowych – diagnostyczne podejście
  3. Opracowywanie uzasadnienia biznesowego
  4. Planowanie strategiczne
  5. Rola analityka biznesowego w planowaniu strategicznym
  6. Zarządzanie portfelem projektów i zarządzanie programami
  7. Architektura korporacyjna (Enterprise Architecture)
  8. Siatka Zachmana
  9. Cykl tworzenia rozwiązania a cykl życia projektu
  10. Działania analityka biznesowego w projekcie
  11. Określanie wizji i zakresu rozwiązania
  12. Inicjowanie projektów

Wymagania - droga do rozwiązania

  1. Metody wydobywania
  2. Formaty dokumentowania informacji
  3. Cechy dobrego modelu
  4. Wyniki działań analitycznych
  5. Koncepcja „Essential Analysis”
  6. Podstawowe elementy opisu kontekstu rozwiązania
  7. Poznawanie kontekstu biznesowego rozwiązania
  8. Opisywanie procesów – przykładowe narzędzia i notacje
  9. Reguły biznesowe
  10. Opis stanu istniejącego
  11. Elementy opisu rozwiązania
  12. Klasyfikacja wymagań wg BABOK® Guide
  13. Atrybuty dobrych wymagań
  14. Ryzyka związane z wymaganiami
  15. Warsztaty wymagań
  16. Dlaczego analityk biznesowy powinien rozumieć kontekst techniczny?
  17. Terminologia techniczna
  18. Metodyki tworzenia rozwiązań
  19. Użyteczność
  20. Inne ważne obszary techniczne
  21. Określanie wymagań przejściowych
  22. Metody oceny i walidacji rozwiązania
  23. Metody priorytetyzacji
  24. Określanie założeń i ograniczeń
  25. Planowanie działań analitycznych – WBS
  26. Planowanie komunikacji dotyczącej wymagań
  27. Planowanie zarządzania wymaganiami

Tworzenie wartości dodanej dla organizacji

  1. Zarządzanie czasem
  2. Zarządzanie relacjami i komunikacja
  3. Poznawanie nowych technik analitycznych
  4. Doskonalenie umiejętności
  5. Planowanie analizy biznesowej

Trenerzy

Gabriel Sznajder
Gabriel Sznajder, MBA, PMP, P2P
Trener
  • Trener biznesowy i konsultant w obszarze przywództwa, rozwoju zespołów projektowych i analizy biznesowej z ponad 17 letnim doświadczeniem.
    Ekspert w dziedzinie zarządzania projektami i portfelem projektów, zarządzania operacyjnego oraz realizacji inicjatyw R&D i utrzymaniowych w branży IT.
  • Praktyk-menedżer biegle funkcjonujący w zróżnicowanych modelach zarządczych: Agile, Waterfall, Kanban, SCRUM.
  • Aktywny szkoleniowiec, konsultant oraz wykładowca studiów podyplomowych i MBA (WSB Wrocław, Akademia Koźmińskiego Warszawa).

Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując dla dużych międzynarodowych firm. Pełnił role zarządcze w wielomilionowych projektach i portfelach realizowanych w ramach rozproszonych zespołów interdyscyplinarnych liczących 60-180 specjalistów. Przez ostatnich kilka lat zarządzał zespołami developerskimi, utrzymującymi portfel ponad 20 systemów używanych w banku inwestycyjnym.

Jest aktywnym członkiem Project Management Institute PMI Poland Chapter. W latach 2010-2016 jako dyrektor zarządzający koordynował działania Wrocławskiego Oddziału PMI – bezpośrednio nadzorując i organizując konferencje, kwartalne seminaria PMI (profesjonalne wydarzenia edukacyjne dla kierowników projektów) i warsztaty dla praktyków. Odpowiadał też za współpracę z partnerami i sponsorami.

W latach 2018-2020 pełnił funkcję Prezesa Zarządu PMI Poland Chapter.

Pokaż więcej

Zasady rezerwacji

Zasady oznaczania terminów

Termin niegwarantowany - może zostać odwołany w dowolnym momencie (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)

Termin potwierdzony - oznacza, że są zapisane osoby na ten termin, jednak jeszcze w niewystarczającym stopniu, by zapewnić rentowność dostawcy, zatem dostawca może ten termin do 2 tygodni przed szkoleniem/kursem odwołać (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)

Termin gwarantowany - oznacza, że dostawca nie dopuszcza możliwości odwołania tego szkolenia. Gdyby jednak z przyczyn zdrowotnych trenera oraz braku zastępstwa tak się wydarzyło, otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie oraz kupon o wartości 20% szkolenia do wykorzystania na inne szkolenia.

 

Regulamin szkolenia

np. w momencie rozpoczęcia szkolenia, zamykamy drzwi na klucz i nie wpuszczamy osób spóźnionych
albo

Uczestnicy mają godzinną przerwę obiadową, w trakcie której we własnym zakresie korzystają z pobliskich punktów gastronomicznych

Szkolenie stacjonarne
Obraz
Analiza biznesowa
Synergy Training
Nazwa firmy
Terminy szkolenia: