Analiza biznesowa a cykl życia projektu
Podstawowych pojęć i mechanizmów analizy biznesowej oraz zakresu roli analityka biznesowego
Najważniejszych mechanizmów projektów – podstawowego środowiska pracy analityka
Usprawnienia wykonywanych zadań dzięki zastosowaniu poznanych narzędzi i metod wykorzystywanych w analizie biznesowej
Celem szkolenia jest przedstawienie podstawowych korzyści, funkcji oraz wpływu kluczowego stanowiska analityka biznesowego osobom mianowanym na to stanowisko oraz osobom współpracującym z analitykami biznesowymi.
Rola analityka biznesowego ma kluczowe znaczenie dla określania wymagań projektu w jego najwcześniejszych etapach, a także dla planowania, precyzowania i weryfikacji zakresu projektu.
Szkolenie porusza powyższe kwestie, ale obejmuje też znacznie szerszy zestaw tematów opisanych w BABOK® i PMBOK®.
Uczestnicy dowiedzą się, w jakim stopniu analityk biznesowy wspiera projekt, począwszy od określenia jego zakresu na etapie analizy, a skończywszy na działaniach sprawdzających spełnienie ustalonych wymagań na etapie testowania.
Czytaj dalej
Program szkolenia
Podstawy analizy biznesowej
- Korzenie i definicja analizy biznesowej
- Obszary wiedzy analizy biznesowej
- Zadania analizy biznesowej
- Standard analizy biznesowej BABOK® Guide – najważniejsze pojęcia
- Analityk biznesowy – rola czy profesja?
- Cechy dobrego analityka biznesowego
- Kluczowe czynniki sukcesu analityka biznesowego
- Bazowe kompetencje analityka biznesowego według BABOK® Guide
- Pozycja analityków biznesowych w organizacjach
Rozpoznawanie i analiza interesariuszy
- Budowanie zaufania w relacjach z interesariuszami
- Dlaczego w projektach potrzebny jest kierownik projektu i analityk biznesowy?
- Członkowie zespołu projektu – porównanie ról kierownika projektu i analityka biznesowego
- Eksperci dziedzinowi
- Analiza interesariuszy
- Zasady budowania relacji z interesariuszami
- Równoważenie potrzeb interesariuszy
- Strategie zarządzania zmianą
- Źródłowe przyczyny konfliktów
- Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych
- Skuteczne spotkania i skuteczna komunikacja
- Analityk biznesowy jako facylitator
Zrozumienie źródeł i zakresu projektu
- Dlaczego organizacje podejmują się realizacji projektów?
- Określanie i analiza potrzeb biznesowych – diagnostyczne podejście
- Opracowywanie uzasadnienia biznesowego
- Planowanie strategiczne
- Rola analityka biznesowego w planowaniu strategicznym
- Zarządzanie portfelem projektów i zarządzanie programami
- Architektura korporacyjna (Enterprise Architecture)
- Siatka Zachmana
- Cykl tworzenia rozwiązania a cykl życia projektu
- Działania analityka biznesowego w projekcie
- Określanie wizji i zakresu rozwiązania
- Inicjowanie projektów
Wymagania - droga do rozwiązania
- Metody wydobywania
- Formaty dokumentowania informacji
- Cechy dobrego modelu
- Wyniki działań analitycznych
- Koncepcja „Essential Analysis”
- Podstawowe elementy opisu kontekstu rozwiązania
- Poznawanie kontekstu biznesowego rozwiązania
- Opisywanie procesów – przykładowe narzędzia i notacje
- Reguły biznesowe
- Opis stanu istniejącego
- Elementy opisu rozwiązania
- Klasyfikacja wymagań wg BABOK® Guide
- Atrybuty dobrych wymagań
- Ryzyka związane z wymaganiami
- Warsztaty wymagań
- Dlaczego analityk biznesowy powinien rozumieć kontekst techniczny?
- Terminologia techniczna
- Metodyki tworzenia rozwiązań
- Użyteczność
- Inne ważne obszary techniczne
- Określanie wymagań przejściowych
- Metody oceny i walidacji rozwiązania
- Metody priorytetyzacji
- Określanie założeń i ograniczeń
- Planowanie działań analitycznych – WBS
- Planowanie komunikacji dotyczącej wymagań
- Planowanie zarządzania wymaganiami
Tworzenie wartości dodanej dla organizacji
- Zarządzanie czasem
- Zarządzanie relacjami i komunikacja
- Poznawanie nowych technik analitycznych
- Doskonalenie umiejętności
- Planowanie analizy biznesowej
Trenerzy

- Trener biznesowy i konsultant w obszarze przywództwa, rozwoju zespołów projektowych i analizy biznesowej z ponad 17 letnim doświadczeniem.
Ekspert w dziedzinie zarządzania projektami i portfelem projektów, zarządzania operacyjnego oraz realizacji inicjatyw R&D i utrzymaniowych w branży IT. - Praktyk-menedżer biegle funkcjonujący w zróżnicowanych modelach zarządczych: Agile, Waterfall, Kanban, SCRUM.
- Aktywny szkoleniowiec, konsultant oraz wykładowca studiów podyplomowych i MBA (WSB Wrocław, Akademia Koźmińskiego Warszawa).
Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując dla dużych międzynarodowych firm. Pełnił role zarządcze w wielomilionowych projektach i portfelach realizowanych w ramach rozproszonych zespołów interdyscyplinarnych liczących 60-180 specjalistów. Przez ostatnich kilka lat zarządzał zespołami developerskimi, utrzymującymi portfel ponad 20 systemów używanych w banku inwestycyjnym.
Jest aktywnym członkiem Project Management Institute PMI Poland Chapter. W latach 2010-2016 jako dyrektor zarządzający koordynował działania Wrocławskiego Oddziału PMI – bezpośrednio nadzorując i organizując konferencje, kwartalne seminaria PMI (profesjonalne wydarzenia edukacyjne dla kierowników projektów) i warsztaty dla praktyków. Odpowiadał też za współpracę z partnerami i sponsorami.
W latach 2018-2020 pełnił funkcję Prezesa Zarządu PMI Poland Chapter.
Pokaż więcej
Zasady rezerwacji
Zasady oznaczania terminów
Termin niegwarantowany - może zostać odwołany w dowolnym momencie (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)
Termin potwierdzony - oznacza, że są zapisane osoby na ten termin, jednak jeszcze w niewystarczającym stopniu, by zapewnić rentowność dostawcy, zatem dostawca może ten termin do 2 tygodni przed szkoleniem/kursem odwołać (a Ty otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie)
Termin gwarantowany - oznacza, że dostawca nie dopuszcza możliwości odwołania tego szkolenia. Gdyby jednak z przyczyn zdrowotnych trenera oraz braku zastępstwa tak się wydarzyło, otrzymasz zwrot wpłaconych pieniędzy, jeśli dokonałeś opłaty za szkolenie oraz kupon o wartości 20% szkolenia do wykorzystania na inne szkolenia.
Regulamin szkolenia
np. w momencie rozpoczęcia szkolenia, zamykamy drzwi na klucz i nie wpuszczamy osób spóźnionych
albo
Uczestnicy mają godzinną przerwę obiadową, w trakcie której we własnym zakresie korzystają z pobliskich punktów gastronomicznych

